Kubik
Kubik jest trzecią z serii gier, do której należą już „LABIrynt” i „Mistrz GETRIKO”. Zadaniem każdej z nich jest rozwijanie w formie zabawy ważnych i potrzebnych w życiu umiejętności i kompetencji takich, jak: orientacja na płaszczyźnie, myślenie logiczne i strategiczne, koncentracja, wyobraźnia. A. Einstein powiedział kiedyś: „Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy, ponieważ wiedza jest ograniczona…”. Możemy więc wciąż ją ćwiczyć i poszerzać. Najważniejszym elementem gry jest zestaw 5 kolorowych sześciennych klocków, które należy zestawiać ze sobą w różnych kombinacjach przestrzennych według przyjętych zasad. Możliwe układy klocków przedstawione są na dołączonych do gry kartach. Aby otrzymać te układy, trzeba klockami manipulować, obracać je i przestawiać. Działaniom tym towarzyszy proces polegający na obracaniu w umyśle wyobrażonych przedmiotów (tu: klocki) aż staną się wyraziste. To właśnie pomaga nam kształtować i ćwiczyć wyobraźnię przestrzenną, intuicję geometryczną oraz myślenie kombinatoryczne. Kubik przeznaczony jest dla dzieci od 5. roku życia, młodzieży i dorosłych otwartych na rywalizację i jak każda gra dostarcza sporo emocji i dobrej zabawy.W rozgrywce może brać udział 2-4 osoby. Autorem pomysłu gry (jak i dwóch wcześniejszych) jest dr Jan Amos Jelinek.
Wydawca: EPIDEIXIS