Zakaz handlu w niedzielę

Zakaz handlu w niedziele zmusi wiele sklepów stacjonarnych do zmiany sposobu prowadzenia biznesu. Jednocześnie jest to ogromna szansa dla firm z sektora e-commerce – takie wnioski płyną z ekspertyzy firmy PayU.

Sejm uchwalił ustawę o ograniczeniu handlu w niedziele. To oznacza, że od 1 marca 2018 roku w każdym miesiącu będą zaledwie dwie niedziele handlowe, od 1 stycznia 2019 roku – tylko jedna, a od 2020 r. niedzielny handel będzie możliwy tylko siedem razy w roku. Za złamanie zakazu sklepom grozi od tysiąca do 100 tys. złotych kary.

Po wielu miesiącach legislacyjnych przepychanek stało się także jasne, że obostrzenia nie obejmą sklepów internetowych. To oznacza, że firmy z branży e-commerce już za nieco ponad dwa miesiące otrzymają 23 dni (na początek), podczas których nie będą musiały rywalizować ze swoimi stacjonarnymi konkurentami.

Omnichannel będzie ważniejszy niż kiedykolwiek

Od wielu lat omnichannel – prowadzenie handlu za pośrednictwem ściśle ze sobą powiązanych kanałów stacjonarnych i internetowych – jest jednym z najgorętszych trendów w branży e-commerce. Zakaz handlu w niedziele jeszcze go zintensyfikuje. Nie ma wątpliwości, że tradycyjne sklepy – wciąż dominujące w branży handlowej – coraz chętniej będą otwierać się na internet. Dotyczy to zarówno małych podmiotów, jak i tych największych – jak choćby CCC czy LPP, które już teraz w coraz większym stopniu napędzają swoją sprzedaż za pośrednictwem cyfrowych kanałów.

 

Więcej na ten temat: https://retailnet.pl/2018/01/03/120022-zakaz-handlu-w-niedziele-zmusi-sieci-handlowe-otwierania-e-sklepow/