Kids’ Time na fali wznoszącej

Od kilku lat Międzynarodowe Targi Zabawek i Artykułów dla Matki i Dziecka KIDS’ TIME upływają pod znakiem rekordów. Tegoroczna edycja nie była wyjątkiem. Największa w historii targów liczba wystawców i zwiedzających, osiem hal wystawienniczych, premiery rynkowe i nowości. Wciąż rosnąca liczba wystawców spoza granic naszego kraju, międzynarodowe autorytety i wizyty delegacji zagranicznych – to niezbity dowód na to, że kielecka impreza stanowi istotny punkt na międzynarodowej mapie targów branży dziecięcej.

Po raz kolejny targi KIDS’ TIME zapiszą się w historii Targów Kielce, jako niezwykle udane. Wystawa, która odbywała się od 21 do 23 lutego 2018, zgromadziła 512 firm z 22 krajów świata., z krajów takich jak: Belgia, Białoruś, Chiny, Czechy, Finlandia, Hiszpania, Holandia, Hong Kong, Litwa, Łotwa, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Słowacja, Stany Zjednoczone, Szwecja, Turcja, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania i Włochy. Wydarzenie, o łącznej powierzchni ponad 19 000 mkw, zajęło wszystkie 7 hal kieleckiego ośrodka wystawienniczo – kongresowego oraz specjalnie dobudowaną halę H. Najnowszą ofertę zabawek, wózków, fotelików samochodowych, mebli, tekstyliów i artykułów dziecięcych obejrzało 7515 zwiedzających.

Merytorycznie i międzynarodowo podczas KIDS’ TIME

 Podobnie jak w latach ubiegłych, w trakcie targów KIDS’ TIME miały miejsce spotkania z polskimi i zagranicznymi specjalistami sektora branży dziecięcej i marketingu. Po raz kolejny, o trendach w branży opowiadała Reyne Rice, amerykańska analityczka i znawczyni rynku produktów dla najmłodszych. Paweł Szmidt – specjalista z ponad 20 letnim doświadczeniem, wprowadził uczestników w zagadnienie nowych badań rynku zabawek w Polsce. Jednak tegoroczna edycja spotkań specjalistów, bezsprzecznie upłynęła pod znakiem działań online. Sławomir Rajch, współtwórca strategii edukacyjnej Grupy Allegro, opowiadał o logistyce w sklepie internetowym, zaś Marcin Mielczarek podsumował 10 lat prowadzenia sklepu z zabawkami online. Bartosz Ulman podpowiedział jak konkurować w sprzedaży online, a Agnieszka Rutkowska wprowadziła zainteresowanych w problematykę funkcjonowania marek dziecięcych w obszarze social media.

Międzynarodowe znaczenie targów, podkreśliła obecność przedstawicieli zagranicznej prasy branżowej. Wśród nich znaleźli się: Hans Henrik de Glasenapp z redakcji norweskiego Baby Hobby & Leketoy, Lena Hedö reprezentująca szwedzki tytuł Lek& Babyrevyn oraz Cathy Bryan z angielskiego portalu www.nursery-online.com. Obecni na targach byli także przedstawiciele niemieckiej prasy branżowej Tanja Kraemer z Baby&Junior oraz Ulla Cramer z Toys Das Fachmagazine. Amerykańskie czasopismo Toy Book reprezentowała Reyne Rice.

Rosyjsko – białoruskie rozmowy o polskim rynku

Po raz trzeci w programie KIDS’ TIME znalazło się wydarzenie poświęcone rozmowom o możliwościach, jakie polski rynek oferuje zagranicznym firmom. Tegoroczna edycja polsko-białorusko- rosyjskiego stołu, w którym udział wzięły zarówno delegacje z Rosji i Białorusi oraz przedsiębiorcy z Polski, przybliżyło specyfikę rynku rosyjskiego. Podczas spotkania odbyły się następujące wystąpienia: „Przegląd rynku dziecięcego w Rosji” Ekaterina Migol (GFK); „2018 rok dopiero się zaczął i od razu tyle niespodzianek” –Tatiana Butskaya (założyciel Nagrody konsumenckiej artykułów dziecięcych „Wybór rodziców”);„Współdziałanie biznesowe: efektywne sposoby promocji” –Natalia Nawrocka (Akademia Macierzyństwa).

Blogerzy przybywają na targi

KIDS’ TIME 2018 stał się również doskonałą okazją do spotkań blogerek parentingowych z przedstawicielami branży dziecięcej. Ponad 20 blogerek z całej Polski przyjechało do Kielc, by zobaczyć największe targi dziecięce w Europie Środkowo – Wschodniej i zapoznać się najnowszą ofertą branży. W czasie spotkań z wystawcami, zapoznały się z rynkowymi hitami.

Pełna relacja z targów w kolejnym wydaniu Rynku Zabawek. 

Fotorelacja: RYNEK ZABAWEK