Kicia Kocia ulubienicą dzieci!

Będąca jednym z najpopularniejszych futrzaków w Polsce sympatyczna bohaterka opowieści gdańszczankiAnity Głowińskiej znalazła już swoje stałe miejsce w milionach polskich domów. Wraz z bystrą kotką, jej cierpliwymi opiekunami oraz przyjaciółmi maluchy i starszaki uczą się najważniejszych życiowych zasad. Aby uprzyjemnić im tę edukację, wydawnictwo Media Rodzina nawiązało liczne współprace licencyjne, dzięki którym Kicia Kocia mogła wyjść ze stron książek!

Wydane 12 lat temu dwie pierwsze książki – „Kicia Kocia gotuje” oraz „Kicia Kocia zakłada zespół muzyczny” stały się początkiem serii, która liczy obecnie niemal siedemdziesiąt tomów. W tym roku łączna liczba sprzedanych egzemplarzy przekroczy 10 milionów! I właśnie ten fenomen sprawił, że obecnie obok książeczek o przygodach Kici Koci mali czytelnicy mogą cieszyć się przytulankami, zabawkami i ubrankami na tej popularnej licencji.

Różne formaty wydawnicze

W ramach serii dostępne są klasyczne książki w miękkich okładkach (33 tytuły) oraz boardbooki, czyli małe kartonowe książki dla dzieci w wieku 1-3 lata (11 tytułów). Ich bohaterem jest Nunuś, braciszek Kici Koci, który mierzy się z codziennymi czynnościami każdego malucha, takimi jak kąpiel, korzystanie z nocnika oraz układanie się do snu. Ogromną popularnością cieszą się również książki z otwieranymi okienkami (8 tytułów), które zachęcają do odkrywania ukrytych w nich niespodzianek. Bardzo ciekawą propozycją jest też edukacyjna „Akademia Kici Koci”, na którą składają się tytuły o kolorach, kształtach, pojazdach, a także książki uczące podstawowych zwrotów w języku angielskim. A ostatnio znane i lubiane historie o Kici Koci zaczęły się ukazywać w pełnej wersji anglojęzycznej (10 tytułów). Oprócz tego Kicia Kocia występuje w trzech kolorowankach, a wiosną ukazała się charytatywna książka-cegiełka w języku ukraińskim „Киця-Миця каже: «Добрий день!»”.

Ucieleśnienie dziecięcych marzeń

Obecnie oferta wydawnictwa obejmuje pięć wzorów maskotek Kici Koci, Nunusia i ulubieńca rodziców – Packa. Dzięki dostępnym w różnych wielkościach pluszakom kotka może towarzyszyć maluchom jeszcze częściej. Kicia Kocia stała się też inspiracją dla puzzli i gier firmy Trefl, „Piotrusia” i „Dobble” wydawnictwa Rebel oraz odzieży z jej wizerunkiem. W ostatnim czasie w ramach współpracy z firmą MomMe powstała również linia wysokiej jakości codziennych kosmetyków marki Kicia Kocia. Pasty do zębów, żele pod prysznic i szampony z podobizną ulubionej bohaterki dzieci są dla nich najlepszą zachęcą do dbania o higienę. Z kolei w pracy z małymi pacjentami świetnie sprawdza się odzież medyczna z serii Medizal Fashion.

Serial w gwiazdorskiej obsadzie

Odkąd w Internecie opublikowany został pierwszy odcinek bajki z Kicią Kocią, mali czytelnicy z niecierpliwością czekają na ekranizację całej serii. A tymczasem już jesienią tego roku na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym „Kino Dzieci” będzie miała miejsce premiera dwóch kolejnych odcinków serialu animowanego o Kici Koci, zaś latem przyszłego roku zostanie wyemitowana cały sezon kreskówki (26 odcinków).

Jak skorzystać z popularności bohaterki?

Kilkanaście lat obecności Kici Koci na rynku sprawiło, że stała się ona dobrze rozpoznawalną marką. Dystrybucja książeczek z serii jest szeroka, można je znaleźć w wielu księgarniach stacjonarnych i internetowych oraz w sklepach z zabawkami. Tytuły prezentowane są na obrotowych stojakach uzupełnionych o kosze na maskotki. A w planach na ten rok są jeszcze m.in. dwie kolejne książki z okienkami – jedna o tematyce zimowej, druga – o świątecznej (ubiegłoroczna świąteczna edycja sprzedała się w nakładzie niemal 100 tysięcy egzemplarzy). Zapraszamy do współpracy sklepy z zabawkami, artykułami dla dzieci i niemowląt, papiernicze oraz każdego, kto dostrzega ogromny potencjał Kici Koci. Prosimy o kontakt z działem handlowym pod adresem handlowy@mediarodzina.pl lub bezpośrednio z przedstawicielem dedykowanym wybranemu regionowi (www.mediarodzina.pl/kontakt/).

 

Zdjęcia: Paulina Kania