HABA rozszerza działalność w Polsce

Niemiecki producent gier, zabawek i akcesoriów dla dzieci wzmacnia swoją obecność w Polsce. Od ponad roku w naszym kraju oficjalnie działa oddział marki HABA odpowiedzialny właśnie za ten segment dystrybucji i sprzedaży. A to nie koniec planów HABA FAMILYGROUP, jeśli chodzi o rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

HABA FAMILYGROUP jest działającą na skalę międzynarodową firmą rodzinną, zarządzaną obecnie już przez trzecie pokolenie właścicieli. Od momentu założenia (1938 r.) Grupa rozrosła się na tyle, by pod swoim dachem nie tylko zgromadzić kilka marek, ale i otwierać oddziały na całym świecie. Dziś filie HABA znajdują się w Paryżu, Hong Kongu, Skaneateles (USA) i we Wrocławiu.

W Polsce pierwsze przedstawicielstwo rodziny firm HABA rozpoczęło działalność w 2009 roku jako marka Wehrfritz, która w tamtym czasie oferowała wyposażenie m.in. do żłobków, przedszkoli, szkół i placówek terapeutycznych. Dziesięć lat później marka, doceniona w środowisku profesjonalnej edukacji, oficjalnie zmieniła się w HABA Polska, by w 2022 r. ponownie zainaugurować działalność jako HABA Pro. Jesienią 2021 r. do grona marek HABA FAMILYGROUP w Polsce dołączył nowy oddział – HABA, który jest odpowiedzialny za rozwój segmentu gier i zabawek. Aktualnie więc wrocławska spółka pod nazwą HABA Polska kryje w sobie dwa osobne brandy – HABA Pro i HABA.

Jak tłumaczy prezes HABA Polska, Krzysztof Przybyła, powyższe zmiany to efekt postępującej w firmie internacjonalizacji i wdrażania ambitnych planów przedsiębiorstwa:

Rynek w Polsce jest dla nas jednym z priorytetowych na najbliższe lata. Widzimy spory potencjał, jeśli chodzi o zainteresowanie naszą ofertą. Dotyczy to zwłaszcza zabawek edukacyjnych, ekologicznych oraz gier planszowych. Nasz oddział w założeniu ma stać się flagowym dla tej części Europy. Strategia przedsiębiorstwa zakłada m.in. dalszą rozbudowę zespołu, struktur sprzedażowych i systematyczne zwiększanie rozpoznawalności marki. W tym i kolejnym roku będziemy intensyfikować działania marketingowe, skupiając się przede wszystkim na zwiększaniu świadomości marki HABA w Polsce. –

Gry i zabawki oferowane przez HABA klienci detaliczni mogą bez trudu kupić przez Internet, m.in. w oficjalnym e-sklepie marki na Allegro, na stronie haba-play.pl, za pośrednictwem partnerów oraz wybranych marketplace’ów.

Aktualnie intensywnie pracujemy nad dywersyfikacją sprzedaży i wzmocnieniem naszej obecności również w kanale offline. Sukcesywnie chcemy zwiększać, a jednocześnie modyfikować ofertę produktową w Polsce, która docelowo ma stać się lepiej dopasowaną do potrzeb polskiego konsumenta. Aby je dokładnie zbadać, przeprowadziliśmy w I kwartale tego roku szczegółowe badania i wywiady na żywo z rodzicami. Każdy z uczestników mógł dotknąć produktów, przetestować je i wyrazić opinię na ich temat, co pozwoliło nam zebrać bardzo wartościowe wnioski  – dodaje Krzysztof Przybyła.

Produkty marki HABA są sprzedawane na całym świecie w 50 różnych krajach. Firma słynie w branży zabawkarskiej przede wszystkim z wysokiej jakości produktów wykonanych z drewna. Większość figurek i zabawek jest projektowana, produkowana i lakierowana w głównej siedzibie firmy w Bad Rodach (Niemcy). Pozytywne recenzje wśród europejskich klientów zbierają również kulodromy, seria zabawek outdoorowych „Terra Kids” czy gry planszowe dla dzieci i całej rodziny. HABA jako jedna z pierwszych na świecie stworzyła planszówki dla maluchów. Seria „Moje Pierwsze Gry” jest dedykowana dzieciom już od 2. roku życia. Rodzice w Polsce najczęściej kojarzą markę jako producenta gry „W ogrodzie”, która jest międzynarodowym bestsellerem – do tej pory na całym świecie sprzedano ponad 2,5 miliona egzemplarzy, a sama gra została przetłumaczona na 10 języków, w tym język polski.

Więcej informacji: https://haba-play.pl/