Końcówka roku w handlu zapowiada się pod znakiem dyskontów i supermarketów

W ostatnim kwartale roku łącznie 53 proc. konsumentów zamierza dokonywać bieżących zakupów w dyskontach lub supermarketach. Na trzeciej pozycji są hipermarkety – 15 proc.. Pomimo pandemii blisko połowa Polaków nadal preferuje tradycyjne placówki. Sklepy online wskazuje tylko 14 proc., a mieszany sposób kupowania – 30 proc. ankietowanych. Tak można wyczytać z badania Uce Research

Jak wynika z raportu, w IV kwartale br. 32 proc. konsumentów będzie robić codzienne zakupy głównie w dyskontach, a 21 proc. – w supermarketach. 15 proc. Polaków wskazuje hipermarkety. Hubert Majkowski z Hiper-Com Poland uważa, że pandemia oraz zakaz handlu silnie wpłynęły na nawyki zakupowe Polaków, co m.in. pokazują wyniki tego badania. Niestety ofiarami tej sytuacji stały się hipermarkety. Wybory konsumentów determinuje też relatywnie łatwa dostępność dwóch pierwszych formatów.

Czytaj więcej…

Źródło: www.retailnet.pl