Tuban: Nie zwalniamy ani trochę!
Nie da się ukryć, że firma, której historia rozpoczęła się od gigantycznych baniek mydlanych, obecnie odnosi sukcesy na wielu płaszczyznach. W ostatnim czasie opracowała m.in. recepturę brokatu mineralnego oraz unikatowych mas plastycznych, które wkrótce znajdą się w jej ofercie. O czym jeszcze rozmawialiśmy z BARBARĄ i JAKUBEM BOCHENKAMI w przededniu targów Spielwarenmesse, w których polski producent uczestniczy już od dekady? Odpowiedź na to pytanie znajdą Państwo poniżej.
Tuban ma już za sobą „rewolucję” związaną ze zmianą przepisów dotyczących mikroplastiku?
Jakub Bochenek: – Szczęśliwie tak! Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że taka regulacja wcześniej czy później wejdzie w życie, dlatego ju z od jakiegoś czasu intensywnie przygotowywaliśmy się do wprowadzenia zmian w tym zakresie. Dzięki temu śmiało możemy stwierdzić, że „rewolucja” już za nami.
Czy w związku z tym zmianie uległa również zawartość zestawów?
Barbara Bochenek: – Aby dostosować nasze produkty do obecnych przepisów, rzeczywiście musieliśmy wprowadzić zmiany w wybranych seriach. Jednak jeśli chodzi o zawartość poszczególnych zestawów, to wymieniliśmy w nich tylko brokaty, które teraz są w pełni mineralne, a tym samym w 100% przyjazne dla środowiska. Summa summarum jesteśmy zdania, że to zmiana na plus zarówno dla naszych klientów, jak i całej planety.
Czy dopuszczacie współpracę z innymi firmami mającymi w ofercie brokat, tak aby one również mogły skorzystać z Waszej autorskiej receptury na jego mineralny zamiennik?
Basia: – Nie ukrywamy, że takie zapytania zaczęły się pojawiać. I nie wykluczamy takiej możliwości.
Na jakim etapie rozwoju znajduje się Tuban?
Basia: – Trudno jasno określić ten etap. Na pewno jesteśmy dumni z tego, jak na przestrzeni ostatnich kilku lat udało nam się rozwinąć firmę. Jednak przed nami wciąż sporo nowych wyzwań i pomysłów na dalszy rozwój.
Nad czym obecnie pracujecie?
Kuba: – Inwestujemy w nowe linie produkcyjne i wprowadzamy kolejne nowości, w tym zupełnie nowe masy plastyczne. Pociągnęło to za sobą konieczność zakupu kolejnych maszyn i wdrożenia nowych procesów produkcyjnych.
W międzyczasie opatentowaliście swoje zestawy Tubi Jelly. Z jakiego powodu zdecydowaliście się na ten krok?
Kuba: – Nad wprowadzeniem zestawów Tubi Jelly do sprzedaży pracowaliśmy bardzo długo. Był to niezwykkle czasochłonny i skomplikowany proces. Zastosowaliśmy unikatowe rozwiązania i zależało nam na tym, by ochronić nasze innowacyjne podejście. Cała procedura patentowa trwała dwa lata. Tym bardziej doprowadzenie tej sprawy do końca traktujemy jako wielki sukces. Patentem zostały objęte wszystkie zestawy z szablonami do malowania.
Co uzyskanie patentu dla marki Tubi Jelly oznacza dla Tubana i jego partnerów biznesowych?
Basia: – Patent to z jednej strony gwarancja, że nasza konkurencja nie wprowadzi takich samych produktów. Poza tym niesie on ze sobą prestiż. Opatentowane produkty to zwykle takie, w których proces powstawania włożone zostało nie tylko mnóstwo pracy, ale też serce. Finalnie patent stanowi też dla nas bardzo ważny element w komunikacji z naszymi klientami.
Z jakich powodów tak chętnie wystawiacie się na targach Spielwarenmesse?
Basia: – Jest to nasze okno na świat od niemal 10 lat. To dla nas idealna okazja do spotkań z zagranicznymi partnerami z różnych stron świata, a jednocześnie najlepsze miejsce do pozyskania nowych kontaktów biznesowych, nie wspominając o potężnej dawce inspiracji do dalszych działań. W Norymberdze mamy zawsze intensywny czas pod względem biznesowym, w tym wiele okazji do integracji z naszymi kolegami i koleżankami z branży.
A jakie gorące tegoroczne nowości Tubana będzie można przetestować na targach Kids’ Time?
Basia: – W Kielcach pokażemy nasze „magiczne” zestawy slime’owe i po raz pierwszy zaprezentujemy nową serię mas plastycznych. Podczas targów będziemy też mocno promować zestawy Tubi Jelly, a w szczególności najnowszy zestaw do tworzenia żelowych planet.
To na koniec poproszę jeszcze o uchylenie rąbka tajemnicy i zdradzenie, nad jakimi nowinkami produktowymi obecnie pracuje laboratorium Tuban…
Kuba: – W najbliższym czasie nasze laboratoryjne siły będą koncentrować się na rozwoju naszego kosmetycznego portfolio.
Hm, zabrzmiało obiecująco! Czekamy zatem cierpliwie na efekty Waszej pracy. Dziękuję za rozmowę.
Tuban w liczbach
● 13 lat doświadczenia
● 250 produktów
● 400 odbiorców w 25 krajach świata
Najważniejsze osiągnięcia Tubana
- Światowy Rekord Guinnessa 2012 – 125 osób zamkniętych w bańce mydlanej
- Czas Dziecka – Produkt Roku 2012
- Światowy Rekord Guinnessa 2012 – 193 osób zamkniętych w bańce mydlanej
- Zabawka Roku 2014 – Bańki mydlane
- Światowy Rekord Guinnessa 2018 – 419 osób zamkniętych w bańce mydlanej
- Zabawka Roku 2018 – Nagroda Dzieci – Tuban Slime
- Zabawka Roku 2021 – Nagroda Dzieci – Tubi Jelly
- Świat Przyjazny Dziecku – Wyróżnienie – Pianka Shock
- Zabawka Roku 2023 – Nagroda Dzieci – Tubi Jelly – Planety
● Bestsellery Rynku Zabawek – Lato 2023 – Piasek dynamiczny Farma
Zdjęcia: Tuban