Jednym z najbardziej rozpoznawalnych na świecie brandów oferujących najwyższej jakości ręczne narzędzia warsztatowe jest Stanley. Amerykański producent działa na rynku od roku 1843, a jego portfolio liczy już kilkadziesiąt tysięcy nowoczesnych produktów, wśród których są również propozycje dla najmłodszych. O tych ostatnich rozmawiamy z WOJCIECHEM BEMEM, właścicielem firmy Sellmet & More, która jest wyłącznym importerem oraz dystrybutorem zabawek marki Stanley Jr.

Wojciech Bem

Z jakich powodów zabawki Stanley Jr. są wyjątkowe? Co stoi za ich sukcesem?

Wojciech Bem: – Zabawki Stanley Jr. słyną przede wszystkim z najwyższej jakości wykonania. Drewno, z którego są produkowane, praktycznie nie wymaga żadnej obróbki poza malowaniem, a raczej kolorowaniem. Produkty wiernie odzwierciedlają narzędzia, jakie niejeden dorosły posiada w swoim warsztacie – z tą tylko różnicą, że są dostosowane do potrzeb najmłodszych. Za ich sukcesem stoi niewątpliwie znana już od XIX w. marka doskonałej jakości narzędzi ręcznych Stanley.

Do jakiej grupy wiekowej są skierowane zabawki Stanley Jr.?

– Dotychczas nasze drewniane zestawy konstrukcyjne skierowane były do dzieci w wieku 5+. To wszystko za sprawą elementów potrzebnych do ich złożenia. W lutym br. na rynek trafiły pierwsze zestawy wyprodukowane z tworzywa i dedykowane dzieciom w wieku 3+.

Czy dziewczynki również znajdą w ofercie Stanley Jr. coś dla siebie?

– Oczywiście! Posiadamy szereg propozycji dla dziewczynek, których elementem wyróżniającym są kolory. Mamy też produkty skierowane typowo dla dziewczynek, chociażby nasza nowość – skarbonka/szkatułka na skarby.

Państwa zabawki wspaniale łączą pokolenia. Rodzice i dziadkowie chętnie wybierają je na prezent, ponieważ zachęcają do wspólnej zabawy w majsterkowanie lub pracy w ogrodzie. Czy produkty Stanley Jr. są równie wytrzymałe co narzędzia dla dorosłych?

– Myślę, że podobnie jak w przypadku wszystkich zabawek, są one na tyle wytrzymałe, na ile zdeterminowane jest dziecko! [Śmiech]. Niemniej jednak nasze produkty, a przynajmniej narzędzia, wykonane są praktycznie z tym samych materiałów co ich dorosłe odpowiedniki. W końcu są to najprawdziwsze narzędzia dla małych majsterkowiczów!

Które produkty to absolutne bestsellery?

– Takim bestselerem wśród zestawów jest bez wątpienia nasz domek dla ptaków wraz z narzędziami, nagrodzony w roku 2021 tytułem Zabawki Roku. Produkt pozwala ćwiczyć małą motorykę, pobudza kreatywne myślenie oraz zachęca do dbania o zwierzęta i przyrodę.

W jaki sposób budują Państwo znajomość marki i zaufanie do niej wśród małych i dużych konsumentów?

– Przede wszystkim jesteśmy obecni tam, gdzie powinny być widoczne nowe brandy. Bez wątpienia naszą ogromną przewagą jest posiadanie znanego na całym świecie logotypu – może jeszcze nie wśród najmłodszych, ale na pewno wśród dorosłych. Poza tym bierzemy udział w najważniejszych wydarzeniach branżowych, w tym w targach Kids’ Time w Kielcach, a także w plebiscycie Zabawka Roku, w którym już dwukrotnie udało nam się uzyskać nagrodę – jednym razem był to tytuł Zabawki Roku, a innym wyróżnienie.

Na jakie wsparcie marketingowe z Państwa strony mogą liczyć sklepy stacjonarne i internetowe?

– Narzędzia wspierające sprzedaż proponujemy wszystkim klientom bez wyjątku. Sklepy tradycyjne mogą liczyć na markowe regały Stanley oraz bannery wspierające markę. Z myślą o prężnie rozwijającej się branży e-commerce przygotowaliśmy zaś grafiki z kodami EAN pozwalającymi bezproblemowo zaimplementować produkty do sklepu.

Jakie nowości marki Stanley Jr. zadebiutują na rynku w ciągu najbliższych miesięcy?

– W najbliższym czasie nastawiamy się na sprzedaż produktów z kategorii dom i ogród. Naszą gorącą nowością, z którą mieliśmy pojawić się na targach w Kielcach, jest linia zabawek „take a part” z tworzywa dedykowanych dzieciom z grupy wiekowej 3+. Korzystając z okazji, serdecznie zachęcam do zapoznania się z naszymi nowościami zarówno na www.stanleyjr.pl, jak i w naszych kanałach w mediach społecznościowych.
Dziękuję za rozmowę.

 

Zdjęcia: Sellmet & More