W grupie siła!

zrzut z ekranu

Powstałe w 2017 r. Stowarzyszenie FunTECH ma na swoim koncie niezwykle udaną akcję dedykowaną partnerom z branży zabawek. Ogólnopolska kampania promocyjna z okazji Dnia Dziecka prowadzona była we współpracy z PKO Bankiem Polskim oraz jego spółką kapitałową ZenCard.Sklepy, które wzięły w niej udział, dwukrotnie podwoiły liczbę transakcji oraz wartość koszyka.

– Długo dochodziliśmy do zdolności operacyjnych i organizacyjnych, jakie posiadamy obecnie. Integrujemy różne poziomy biznesu, by wzmocnić nas i naszych partnerów w tych coraz trudniejszych czasach. Dziś możemy śmiało powiedzieć, że ten wysiłek przynosi efekty – mówi Piotr Czeczelewski, jeden z członków założycieli Stowarzyszenia FunTECH, a jednocześnie prezes sieci sklepów Świat Zabawek.

Partnerstwo dla biznesu

Akcja objęła swoim zasięgiem sieć sklepów Świat Zabawek oraz placówki należące do Stowarzyszenia FunTECH. Jej mechanizm był prosty: każdy klient, który w ciągu trwania promocji dokonał płatności kartą PKO Banku Polskiego, otrzymał dodatkowy, łączący się z innymi promocjami 10-procentowy rabat na zakupy. Bank wysłał informację o promocji do wybranej grupy klientów. Dodatkowo każda transakcja premiowana była prezentem-niespodzianką od partnerów promocji – firm MGA Entertainment, Hasbro, Spin Master, TM Toys i Trefl.

– Siła i skuteczność akcji wynikały z zastosowania innowacyjnych kanałów komunikacji bezpośredniej, jakie zapewnił ZenCard, a także takiego zorganizowania się niemal 80 sklepów, by każdy konsument mógł odejść od kasy z uśmiechem na twarzy. Było to dla nas ogromne wyzwanie, po raz pierwszy bowiem udało nam się zintegrować działania tak wielu grup biznesowych. Każde ogniwo tego ogromnego łańcucha sprawnie realizowało poszczególne zadania, zachęcając tym samym klientów do powrotu do sklepu. W ten sposób udało nam się niejako przy okazji przeprowadzić na dużą skalę kampanię buzzmarketingową – zwraca uwagę Marek Dresler, prezes Stowarzyszenia FunTECH.

Spektakularne efekty

Skuteczność kampanii przeszła najśmielsze oczekiwania organizatorów. Odnotowali oni niemal 100-procentowy wzrost transakcji oraz podwojenie liczby nowych klientów w sklepach Świat Zabawek i tych zrzeszonych w Stowarzyszeniu FunTECH. Wartość transakcji w okresie promocji w stosunku do porównywalnego okresu roku poprzedniego wzrosła aż o 35%. Z kolei 34% nowo pozyskanych klientów zdecydowało się przystąpić do programu lojalnościowego ZenCard obejmującego sklepy Świat Zabawek i FunTECH. – Tym samym uczestnicy programu będą mogli cieszyć się stałymi benefitami u naszych partnerów, a dzięki korzystaniu z aplikacji mobilnej ZenCard być na bieżąco z aktualnie trwającymi akcjami – podkreśla Krzysztof Klimczak, prezes zarządu ZenCard.

Ogromny wpływ na sukces kampanii miało też z pewnością zaangażowanie pracowników obsługi bezpośredniej sklepów biorących w niej udział. To oni mieli za zadanie przyznawanie rabatu do każdej transakcji i promowanie produktów objętych dodatkową niespodzianką. – Akcja sporo nas nauczyła. W przyszłości bez obaw możemy ją kontynuować w dobrze zorganizowanej grupie partnerów, w skład której wchodzą sklepy Świat Zabawek oraz zrzeszone w Stowarzyszeniu FunTECH, PKO Bank Polskioraz dostawca innowacyjnej technologii – firma ZenCard – zapowiada Anna Klepacka, kierownik sieci sklepów Świat Zabawek.

– A tymczasem serdecznie zachęcamy do przyłączania się do FunTECH-u. Nasze wyniki mówią same za siebie! – przekonuje Marek Dresler. – Zapraszamy do odwiedzenia strony www.funtech.org.pl, gdzie znajdą Państwo wszelkie informacje dotyczące stowarzyszenia, jego misji oraz podejmowanych działań – dodaje.

Największe korzyści z przystąpienia do Stowarzyszenia FunTECH:

  • kilkunastomilionowa grupa nabywców końcowych;
  • kampanie marketingowo-reklamowe adresowane do dedykowanej grupy odbiorców;
  • wykorzystanie systemu Business Intelligence umożliwiającego kontrolę online transakcji.