LEGO® BOOST – BUDUJ, PROGRAMUJ, BAW SIĘ!

17101_LEGO_BOOST

INNOWACYJNA ZABAWKA LEGO JUŻ WKRÓTCE DOSTĘPNA W POLSCE!

Z LEGO BOOST dzieci mogą zbudować kota, gitarę, robota lub cokolwiek, co tylko sobie wyobrażą, by następnie, poprzez proste programowanie w aplikacji na tablecie, ożywić swoją konstrukcję i nią sterować! LEGO BOOST łączy tradycyjną zabawę klockami z cyfrowym światem, ucząc najmłodszych w przystępny sposób podstaw programowania.

LEGO® BOOST, zestaw „buduj i programuj”, który pomaga dzieciom ożywiać ich projekty LEGO poprzez wprawianie w ruch, dodawanie dźwięku, a nawet mimiki, na polski rynek wejdzie już 1 września. LEGO BOOST łączy niekończące się pomysły na zabawę tradycyjnymi klockami LEGO z nieograniczonymi możliwościami ruchu i dźwięku, które można programować przez łatwą w obsłudze aplikację, układając proste algorytmy. Pierwsza odsłona zestawu miała miejsce podczas Consumer Electronics Show (CES) w styczniu 2017 roku w Las Vegas (USA), gdzie z miejsca wywołała furorę, zyskując status hitowego produktu dla dzieci i zdobywając mnóstow nagród i wyróżnień, m.in. od stacji CNN czy The Wall Street Journal.

– Przez lata, dzieci wyobrażały sobie świat, w którym stworzone przez nich konstrukcje LEGO ożywają. Teraz dzięki prostemu programowaniu i LEGO BOOST dzieci mogą to urzeczywistnić, dodając ruch, a nawet cechy osobowości do całej swojej kolekcji LEGO – powiedział Simon Kent, design lead (główny projektant) Grupy LEGO. – Każdy klocek, każdy zestaw, każdy pomysł może i będzie ożywać, gdy dzieci połączą LEGO BOOST z ich niekończoną wyobraźnią.

Zaprojektowany dla dzieci w wieku 7+ zestaw LEGO BOOST wprowadza je w tajniki programowania dzięki bezpłatnej aplikacji, która zawiera niezbędne wskazówki, instrukcje budowania oraz proste komendy pozwalające stworzyć i animować 5 postaci i przedmiotów LEGO: Robot Vernie, Kot Frankie, Gitara 4000, Łazik M.T.R.4 oraz Linia produkcyjna. Tak jak dzieci budują tradycyjnymi klockami LEGO, tak w LEGO BOOST „budują” dodatkowo zachowanie i działania swoich konstrukcji łącząc cyfrowe klocki kodowania w łatwym, horyzontalnym szablonie aplikacji. Intuicyjne oprogramowanie posiada oparty na ikonach interfejs, który obsługuje się metodą przeciągania i upuszczania. Aplikacja jest dostępna za darmo w App Store oraz Google Play, działa na tabletach wyposażonych w system iOS lub Android. Tablet jest niezbędny zarówno do zbudowania modeli, jak i sterowania nimi.

Modele LEGO BOOST posiadają szereg czujników i sterowników, pozwalających im na poruszanie się, mówienie i wydawanie dźwięków, pokazywanie swojego nastroju (poprzez zmianę wyrazu twarzy – Robot Vernie i Kot Frankie), wyczuwanie odległości od przeszkód i reagowanie na nie, podnoszenie i przenoszenie niewielkich przedmiotów, wyczuwanie, kiedy modele są podnoszone, strzelanie strzałkami do celu. Zestaw LEGO BOOST pozwala również nagrywać własne efekty dźwiękowe, dzięki którym dziecko może nadać swoim kreacjom niepowtarzalny charakter. Do programowania nie jest konieczne ani pisanie ani literowanie. Aplikacja LEGO BOOST to także możliwość wyboru ponad 60 czynności zaprojektowanych tak, by zachęcać i inspirować dzieci do dalszego budowania i programowania, a przy tym do wspaniałej zabawy, która rozwija ich umiejętności i kreatywność.

LEGO BOOST można łączyć z dowolnym innym zestawem LEGO. Gdy dzieci zapoznają się już z budowaniem i projektowaniem modeli LEGO BOOST, będą mogły ożywić każdą swoją konstrukcję LEGO wykorzystując dodatkowe funkcjonalności aplikacji, tzw. “creative canvas”. Są to dwie bazowe instrukcje, by spersonalizować i animować własne projekty LEGO: „walking base” pozwalająca tworzyć postaci i zwierzęta, jak smoka czy kucyka oraz „driving base” do wprawiania w ruch pojazdów takich, jak quad czy samochód terenowy.

Zestaw LEGO BOOST będzie dostępny w większości sklepów stacjonarnych i internetowych, w LEGO Store oraz na stronie shop.LEGO.com w rekomendowanej cenie 699,99 złotych.


LEGO® BOOST Zestaw kreatywny (17101) 

Zestaw kreatywny LEGO BOOST to szansa na całkiem nowe wrażenia z budowania z LEGO®. Vernie to Twój osobisty robot-przyjaciel, który potrafi mówić. Zbuduj go, zmodyfikuj i zaprogramuj jego zachowanie. Dzięki załączonej planszy możesz wykonać wiele zabawnych ćwiczeń. Vernie reaguje na to, co do niego mówisz. Pokazuje swój nastrój, zmieniając wyrazy twarzy. Vernie ma duże gąsienice, które pozwalają mu szybko poruszać się we wszystkich kierunkach. Widzi też przedmioty i kolory, wyczuwa odległość, potrafi chwytać i przenosić drobiazgi, gestykulować rękami, a nawet wypuszczać strzałki z wyrzutni na ramieniu! Vernie wyczuwa uderzenia i reaguje na nie, a poza tym wie, kiedy go podnosisz. Verniego możesz także przebudować na łazik M.T.R.4 (Multi-Tooled Rover 4), Gitarę 4000, Kota Frankiego lub Linię produkcyjną. Wszystkie z funkcją sterowana z tabletu za pomocą bezpłatnej aplikacji, która dodatkowo zawiera cyfrowe instrukcje budowania wszystkich 5 modeli LEGO, a także przykłady ciekawych ćwiczeń i pobudzające wyobraźnię pomysły.

 

LEGO® BOOST Zestaw kreatywny (17101) – SZCZEGÓŁY:

  • Zestaw zawiera ponad 840 klocków LEGO®, a także elementy LEGO Move Hub i Interactive Motor oraz czujnik koloru i odległości.
  • Element Move Hub ma funkcję połączeń przez Bluetooth Low Energy (BLE), dwa programowane silniki, przycisk aktywacji, wewnętrzny czujnik przechyłu oraz kontrolkę.
  • Element Interactive Motor to programowany silnik.
  • Czujnik koloru i odległości wykrywa dystans, ruch i kolor, a do tego pełni funkcję oświetlenia.
  • Model odznacza się efektowną, biało-pomarańczowo-niebieską kolorystyką.
  • Obróć głowę Verniego, aby aktywować zamontowany na jego ramieniu sprężynowy miotacz.
  • Zbuduj łazik M.T.R.4 (Multi-Tooled Rover 4) i wypróbuj poszczególne narzędzia i przystawki, dzięki którym może on wykonać wiele niezwykłych czynności.
  • Zbuduj Kota Frankiego i zaopiekuj się nim. Pamiętaj, by karmić go odpowiednim jedzeniem, bo będzie nie w humorze!
  • Zbuduj, zaprogramuj i uruchom Linię produkcyjną, która produkuje prawdziwe, miniaturowe modele LEGO®.
  • Zestaw zawiera matę i plakat.
  • Robot Vernie ma ok. 27 cm wysokości.
  • Łazik M.T.R.4 (Multi-Tooled Rover 4) ma ok. 12 cm wysokości, 23 cm długości i 14 cm szerokości.
  • Gitara 4000 ma ok. 5 cm wysokości, 42 cm długości i 15 cm szerokości.
  • Kot Frankie ma ok. 17 cm wysokości.
  • Linia produkcyjna ma ok. 27 cm wysokości, 19 cm długości i 16 cm szerokości.
  • Instrukcja składania wszystkich 5 modeli dostępna jest tylko w aplikacji LEGO® Boost
  • Aplikacja LEGO® Boost dostępna jest za darmo do pobrania z App Store oraz Google Play
  • Produkt wymaga baterii (brak w zestawie). Typ i liczbę potrzebnych baterii znajdziesz na opakowaniu produktu.
  • Produkt wymaga tabletu z systemem iOS (wersja 10.3 lub nowsza) lub Android (wersja 5.0 lub nowsza). Tablet nie jest dołączony do zestawu.
  • Wymagania techniczne znajdziesz na stronie LEGO.pl/devicecheck.

 

WYBRANE PIERWSZE RECENZJE:

LEGO BOOST… zmienia wszystkie twoje standardowe konstrukcje LEGO w roboty. Przepraszam, ale jestem tak podekscytowany, że muszę chwilę pokrzyczeć”. CNET

„Zachęcając dzieci nie tylko do budowania, ale także do dodawania cyfrowych elementów, LEGO BOOST może stać się wyborem nr 1 na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia”. Digital Trends

„LEGO to zabawka prawie idealna. LEGO BOOST sprawia, że staje się cudowna dzięki temu, że pozwala dzieciom na budowanie interaktywnych robotów”. WIRED

„Ukochane klocki spotykają się z Pokoleniem Programowania (…) Nowy zestaw LEGO BOOST ożywia klockowe kreacje za pomocą prostych silników i czujników ucząc podstaw programowania”. The Wall Street Journal

WYBRANE NAGRODY I WYRÓŻNIENIA DLA LEGO BOOST:

  • com – Editor’s Choice Award
  • Engadget Best in Show Award
  • 2 WIRED Best in Show Award (#2 of 10 most interesting things at CES
  • Techlicious CES 2017 Top Picks
  • Slashgear The Best of CES 2017
  • Tom’s Guide CES 2017 Best New Tech Award
  • Gotta Be Mobile CES 2017 Excellence Awards: The Best New Tech
  • com Best of CES 2017: Best Maker-Friendly Technology
  • Men’s Health Best of CES 2017: Best Tech for Kids
  • com Hottest Toy of CES 2017
  • Gadget Flow CES 2017 Awards
  • com Best of CES Awards
  • CNN Money – 14 coolest tech products from CES 2017
  • FAST CoDesign – The 6 best ideas from CES 2017
  • Inquistir-  5 awesome gadgets to watch out for
  • The Wall Street Journal
  • Nuremberg Toyfair – Toy Award 2017
  • New York Toy Tair – Techlicious: Toy of the year

Więcej informacji: www.LEGO.pl/BOOST.

Grupa LEGO

Grupa LEGO jest prywatną spółką rodzinną z siedzibą w Billund (Dania). Jej główne oddziały znajdują w Enfield (USA), Londynie (Wielka Brytania), Szanghaju (Chiny) i Singapurze. Firma, która jest obecnie jednym z wiodących producentów zabawek na świecie została założona w 1932 roku przez Ole Kirka Kristiansena. Jej symbolem jest legendarny klocek LEGO®.

Kierując się mottem „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”, firma skupia się na rozwoju dzieci. Jej głównym celem jest inspirowanie budowniczych przyszłości do wszechstronnego rozwoju poprzez twórczą zabawę i naukę. Produkty LEGO sprzedawane są na całym świecie. Można je zobaczyć na stronie www.LEGO.com.

Więcej informacji na temat LEGO Group, wyników finansowych i polityce społecznego zaangażowania: https://www.lego.com/pl-pl/aboutus/

Historia i ciekawostki

Firma LEGO powstała w 1932 roku w małym miasteczku Billund w Danii. Założycielem był stolarz Ole Kirk Christiansen, który na skutek kryzysu gospodarczego zaczął produkować drewniane zabawki zgodnie ze swoją dewizą „Tylko najlepsze jest wystarczająco dobre”. Nazwa jest zbitką wyrazów Leg Godt, czyli po duńsku „baw się dobrze”. Dopiero w 1947 roku z taśmy produkcyjnej zjechała pierwsza plastikowa zabawka. Prototyp klocka, znanego dziś niemal na całym świecie, powstał w 1949 roku. Jednak prawdziwy przełom nastąpił w 1958 roku, kiedy syn założyciela – Godfred Kirk Christiansen – opatentował pomysł łączenia klocków LEGO za pomocą słupka i tulejki. Odkrycie Goldfreda okazało się punktem zwrotnym i kluczem do sukcesu.

System sprawił, że budowle LEGO są niezwykle stabilne, a nieograniczone możliwości zespalania elementów pozwalają na tworzenie niesamowitych wręcz konstrukcji. Dwa klocki o ośmiu wypustkach można połączyć aż na 24 różne sposoby, a dla ośmiu takich klocków istnieje prawie nieskończona liczba połączeń!

Kolejnym punktem zwrotnym dla rozwoju firmy, paradoksalnie, stał się pożar w 1960 roku, w wyniku którego zniszczeniu uległa część budynku, gdzie produkowano drewniane zabawki. Od tego momentu jedynym surowcem do produkcji klocków był plastik. W 1966 roku firma Christiansena wytwarzała już 57 różnych zestawów i 25 pojazdów. W 1968 roku w Billund otwarto pierwszy LEGOLAND, czyli park rozrywki zbudowany z klocków. Decyzja okazała się genialnym posunięciem, gdyż tylko w pierwszym roku działalności miejsce odwiedziło 625.000 fanów LEGO. Dziś parki LEGOLAND istnieją także w Wielkiej Brytanii, Niemczech, USA i Malezji.

W 1969 roku na rynek wkroczyły klocki LEGO DUPLO, przeznaczone dla dzieci od 1.5 do 5 lat. W 1974 roku świat ujrzał pierwszego ludzika LEGO, a w 1977 roku pierwszą serię LEGO Technics, umożliwiająca starszym dzieciom budowanie modeli mechanicznych. Na początku lat 80. powstał Dział Produktów Edukacyjnych (LEGO Education), by rozwijać linię specjalnych zabawek na użytek szkół i przedszkoli, a także dla dzieci niepełnosprawnych. 1998 to natomiast rok pierwszej, bestsellerowej gry komputerowej – Wyspy LEGO, która sprzedała się niemal w milionie egzemplarzy. Kolejnym krokiem milowym w historii LEGO jest premiera w lutym br. pierwszego pełnometrażowego filmu kinowego, zrealizowanego w technologii 3D.

Dziś szacuje się, że na każdego mieszkańca Ziemi przypadają 62 klocki LEGO, a po świecie „chodzi” ponad 5 miliardów ludzików LEGO. Od 1958 roku w sumie wyprodukowano 650 miliardów klocków, które już dawno wyszły poza pokoje dziecięce i wykorzystywane są przez ludzi sztuki, filmu, architektów czy nauczycieli akademickich. Czy mogło być inaczej skoro jedynym ograniczeniem w używaniu produktów LEGO jest ludzka wyobraźnia?