Cartoon Network Licensing Day

9 września br. w warszawskim PIN-Up Studio po raz pierwszy w Polsce odbył się Cartoon Network Licensing Day, zorganizowany przez polski oddział Turnera. Spotkanie, którego celem było przedstawienie oferty licencyjnej Cartoon Network, zgromadziło przedstawicieli polskich agencji reklamowych, sieci detalicznych, producentów, sektora FMCG oraz mediów. Imprezę poprowadziła znana z programu DDTVN Urszula Chincz.

Licencje to jedno ze skuteczniejszych narzędzi wykorzystywanych w procesie
tworzenia strategii marketingowej marek. Z roku na rok zyskuje na znaczeniu, co jest szczególnie zauważalne podczas wydarzeń branżowych. Jest to zrozumiałe z kliku powodów: licencyjni bohaterowie są lubiani, mają bardzo mocno zarysowaną linię wizerunkową i charakteryzują się niezmiennym zestawem cech i zachowań. Dokładając do tego gwarancję stałości ich wizerunku, międzynarodowe wspracie promocyjne
i bezpieczeństwo inwestycji, stają się idealnym rozwiązaniem dla firm szukających stabilnego rozwoju biznesu.

Ogromnie cieszymy się, że pierwsza edycja organizowanego przez nas Licensing Day została tak entuzjastycznie przyjęta zarówno przez naszych dotychczasowych, jak i przyszłych partnerów. Sukces tego wydarzenia jest wyraźnym potwierdzeniem, że nasz rodzimy rynek doskonale rozumie korzyści wynikające z rozwijania biznesu poprzez wykorzystanie znanych i lubianych marek na poziomie licencyjnympodkreśla Dorota Pawłowska, Senior Licensing Manager na region CEE w Turner Broadcasting System Poland.

Podczas spotkania uczestnicy mieli okazję do zapoznania się z najbliższymi planami i programami wokół licencji takich marek, jak: Pora na Przygodę i Niesamowity Świat Gumballa oraz całkiem nowych odsłon programów szczególnie wyczekiwanych przez rynek – Atomówek oraz Ben10. Nie zabrakło rozmów na temat niestandardowych form wykorzystania licencji oraz prezentacji globalnego doświadczenia Cartoon Network na polu licencyjnym.

Obecna podczas wydarzenia wiceprezes Cartoon Network Enterprises w Turner Broadcasting System – Johanne Broadfield – w swoim wystąpieniu podkreślała, że licencjonowanie ma sens wyłącznie w sytuacji, gdy mamy do czynienia z marką renomowaną, szeroko rozpoznawalną wśród grupy docelowej. Jej wystąpienie zakończyła prezentacja na temat światowych trendów na polu rozwoju licencji.

Szczegóły konferencji już w najbliższym wydaniu „Rynku Zabawek“.