CNE przejmuje sprzedaż licencji w Europie Środkowo-Wschodniej

Cartoon Network

Turner Broadcasting System, za pośrednictwem Cartoon Network Enterprises, będzie bezpośrednio sprzedawać i zarządzać licencjami do własnych produkcji w regionie CEE, w tym seriali takich: jak: „Pora na Przygodę”, „Niesamowity świat Gumballa”, „Zwyczajny serial”, „Ben 10” i „Atomówki”.
Obszarem licencyjnym zarządzać będzie Dorota Pawłowska, Senior Licensing Manager, CEE (Polska, Węgry, Czechy, Słowacja, Rumunia, Bułgaria i kraje bałkańskie), która odpowiadać będzie bezpośrednio przed Johanne Broadfield, która pełni funkcję Vice President Cartoon Network Enterprises na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Cartoon Network stanowi istotną część Turner Broadcasting System i odnotowuje stały wzrost nakładów inwestycyjnych na własne produkcje serialowe. Aby wypracować bardziej zintegrowane podejście do rynku, Cartoon Network będzie od teraz bezpośrednio zarządzać relacjami z licencjobiorcami i partnerami detalicznymi. Wcześniej obszar ten znajdował się pod profesjonalną opieką European Licensing Company, będącej do tej pory wyłącznym agentem ds. sprzedaży licencji produkcji Cartoon Network w regionie CEE. Bezpośrednie zarządzanie własnymi kreacjami – począwszy od etapu tworzenia serialu, po wprowadzenie produktu do sprzedaży – umożliwia przyjęcie znacznie dogodniejszego modelu biznesowego, zarówno dla Cartoon Network, jak i partnerów. Celem wprowadzenia nowej struktury organizacyjnej, jest bardziej efektywne pozycjonowanie oferty stacji w regionie CEE, dobór najlepszych partnerów w celu stworzenia najwyższej jakości produktów, a także zwiększenie kreatywności i możliwość oferowania zintegrowanych rozwiązań, które pozytywnie wpłyną na wyniki sprzedażowe. Wprowadzana zmiana jest efektem konsekwentnego rozwoju regionalnego biura firmy i stopniowego zwiększania nakładów na inwestycje na rynku polskim.
Dzięki elastycznej i dynamicznej strukturze organizacyjnej, Cartoon Network Enterprises będzie bardzo blisko współpracować ze wszystkimi partnerami, zapewniając jak najlepsze wsparcie i jakość usług swoim licencjobiorcom. Ponadto, Cartoon Network Enterprises będzie w stanie zaoferować partnerom kompleksowe pakiety usług. Koordynacja działań licencyjnych z działami marketingu i sprzedaży reklam umożliwi partnerom uczestnictwo w wielu wydarzeniach oraz tworzenie specjalnych przedsięwzięć promocyjnych.

Stacja Cartoon Network od wielu lat utrzymuje pozycję niekwestionowanego lidera wśród chłopców w wieku 4 -15 lat. Udział w rynku w tej grupie wiekowej wynosi obecnie 9,1 proc.*. Stacja umacnia też swoją pozycję wśród kanałów adresowanych do dzieci i młodzieży – od 2013 roku udział w tym sektorze rynku wzrósł o 29 proc., osiągając w maju tego roku poziom 6,7 proc..** Jak wynika z badania, Kids Brand Tracker 2015, aż 94 proc. dzieci w Polsce zna markę Cartoon Network.

*Nielsen Audience Measurement, chłopcy w wieku 4-15 lat, C/S Homes, 01.05-28.05.2015
** Nielsen Audience Measurement, C/S homes, dzieci w wieku 4-15 lat, 01.01.2013-28.05.2015