BOOKGAME 2024: SZKOLENIE RYNKU ZABAWEK
MIT: Granie na lekcjach surowo zabronione!
RZECZYWISTOŚĆ: Współczesne gry planszowe narzędziem dydaktycznym coraz szerzej wykorzystywanym w edukacji szkolnej!
12.00 -12.25 „Gry Rebela w szkole i bibliotece”
Urszula Świat, Rebel
Urszula Świat, koordynatorka projektów edukacyjnych w wydawnictwie Rebel. Oligofrenopedagog, terapeuta i nauczyciel. Miłośniczka gier planszowych oraz kreatywnego podejścia do nauczania, w głębokim poszanowaniu potrzeb i możliwości każdego ucznia. Z tego połączenia powstał plan na promowanie gier planszowych w edukacji i kulturze. Z ramienia firmy Rebel realizuje go poprzez autorskie programy „Zgrana Szkoła” i „Zgrana Biblioteka”. Prywatnie jest mamą dwóch maluchów.
12.25 -12.50 „Szkoła jest SMART”
Iuvi Games
Viola Kijowska, redaktor prowadząca w IUVI Games. Odpowiedzialna za rozwój gier logicznych SmartGames. Pracownik naukowy i współtwórczyni Grupy MV. Organizatorka gier miejskich, terenowych, integracyjnych i questingów. Projektantka i współautorka planszówek, prelegentka oraz organizatorka konkursów na festiwalach gier i fantastyki, trenerka Laboratorium Gier.
Marta Jagieła, specjalistka ds. gier planszowych w IUVI Games. Koordynatorka programu edukacyjnego „Szkoła jest SMART!”. Ukończyła podyplomowe studia pedagogiczne oraz studia z zakresu public relations. Od wielu lat zaangażowana w inicjatywy wspierające rozwój dzieci i młodzieży.
12.50-13.10 „Zalety komiksów paragrafowych w kształtowaniu małych umysłów”
Zuzanna Makaruk, FoxGames
Zuzanna Makaruk, specjalistka ds. promocji w FoxGames. Studentka 3. roku socjologii ze specjalizacją marketing, reklama i nowe media w Collegium Civitas. Od sześciu lat działa w harcerstwie, gdzie co roku organizuje wydarzenia i wyjazdy. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi, co pozwala jej dużo lepiej rozumieć produkty, z którymi pracuje. W FoxGames rozwija swój warsztat i poszerza horyzonty.
13.10-13.35 Wykorzystanie serii „Czytaj z Albikiem” w pracy pedagogicznej. Aurelia Turoń, nauczycielka współpracująca z Albi Polska. Pracuje w Centrum Autyzmu i Całościowych Zaburzeń Rozwojowych. Absolwentka historii, filologii angielskiej oraz studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki specjalnej (surdopedagogiki, oligofrenopedagogiki i autyzmu), a także diagnozy i terapii całościowych zaburzeń rozwojowych. Prowadzi zajęcia z dziećmi i młodzieżą w normie intelektualnej lub z niepełnosprawnością intelektualną.