ABC Data w gronie najsilniejszych marek biznesowych!

logo_ABCdata_kontra (2)

Fot.: ABC Data

ABC Data jako jedyny dystrybutor sprzętu IT i elektroniki użytkowej otrzymała tytuł Bussiness Superbrands 2015/2016 w kategorii Nowe technologie i IT wśród marek B2B. To kolejna, ważna nagroda dla Spółki, która tylko w tym roku była wyróżniana w rzetelnych i obiektywnych konkursach już parokrotnie. Dla Dystrybutora jest to sygnał, że jego dynamiczny rozwój napędzany przez wdrożenie inicjatyw strategicznych w całym regionie CEE ma nie tylko przełożenie na pozycję i wyniki Spółki, ale jest też zauważany i doceniany przez ekspertów rynkowych.

W tym roku ABC Data poszerzyła ofertę m.in. o zabawki i artykuły papiernicze. 

Uzyskując ten tytuł i pozostawiając poza podium całą bezpośrednią konkurencję, Spółka znalazła się w wyśmienitym towarzystwie, bowiem laureatami w tej samej kategorii są Cisco, Siemens, IBM, SAP, Oracle, Midas, Comarch i Atende. Spółka uznaje to za dowód, że zmierza w bardzo dobrym kierunku i przybliża się do celu ogłoszonej w czerwcu 2015 roku w strategii biznesowej, którym jest osiągnięcie w 2018 roku pozycji lidera w nowoczesnej dystrybucji IT
w regionie CEE.

Proces certyfikacji w konkursie Superbrands jest wieloetapowy – na początku tworzona jest lista 700 marek biznesowych w oparciu o rankingi obrotów spółek, bazę spółek notowanych na GPW oraz na podstawie ubiegłorocznych nominacji ekspertów Rady Marek Business Superbrands. Spółka aby znaleźć się na liście konkursowej nie musi ani płacić ani zgłaszać marki. Następnie przedstawiciele środowiska biznesowego oceniają firmy z listy na podstawie takich kryteriów jak: pozycja rynkowa marki w Polsce, innowacyjność, jakość produktów i usług czy relacji b2b. Wyselekcjonowane na tym etapie Spółki trafiają dodedykowanej Rady Marek Business Superbrands, która ocenia dodatkowo jakość brandingu. Efektem końcowym jest wyłonienie nie więcej niż 10 marek w danej kategorii.

Organizacja Superbrands jest jednostką promującą ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i prezentację studiów przypadku marek, które osiągnęły rynkowy sukces, dzięki wyjątkowej ofercie. Instytucja ta jest znana w 80 krajach na całym świecie. W ciągu 20 lat tytuł Superbrands stał się rozpoznawalnym znakiem sukcesu marki.

 

O ABC Data S.A.

ABC Data S.A. jest liderem rynku dystrybucji sprzętu IT i elektroniki użytkowej w Polsce oraz jedynym podmiotem działającym bezpośrednio w ośmiu państwach Europy Środkowej i Wschodniej (należących do UE). Firma od ponad 25 lat oferuje sprzęt komputerowy, oprogramowanie i elektronikę użytkową. ABC Data dysponuje największą na rynku ofertą ponad 100 tys. produktów ponad 430 renomowanych dostawców. W ostatnich miesiącach do portfolio produktowego włączone zostały nowe kategorie takie jak produkty smart, artykuły papiernicze i biurowe, zabawki oraz narzędzia i elektronarządzia. Dzięki systematycznemu rozwojowi i wieloletnim inwestycjom w internetowe platformy obsługi klientów, firma zajmuje czołową pozycję w zakresie sprzedaży on-line. W latach 2009 – 2014 ABC Data została pięciokrotnie wyróżniona nagrodą EMEA Channel Academy dla najlepszego dystrybutora regionu Europy Środkowo-Wschodniej. W 2015 roku spółka po raz kolejny zajęła pierwsze miejsce w głównym rankingu raportu Computerworld TOP 200 utrzymując status największej firmy informatycznej na rynku polskim. Jako pierwsza firma z Polski została członkiem GTDC, prestiżowego stowarzyszenia obejmującego 24 największych dystrybutorów IT na świecie. W 2010 roku ABC Data S.A. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.