650 mln zł – tyle wart jest polski rynek konsol i gier pudełkowych

Według danych GfK pochodzących 
z badania panelowego sklepów detalicznych, w okresie od stycznia do września 2015 r., wartość polskiego rynku konsol i gier pudełkowych osiągnęła 650 mln zł i była wyższa o 8,5 proc. w stosunku do poprzedniego analogicznego okresu.

 Analizowany rynek obejmuje konsole do gier wideo (stacjonarne i przenośne) oraz gry konsolowe i komputerowe sprzedawane na nośnikach (tzw. box games). Najwyższy wzrost w ujęciu wartościowym odnotował segment gier komputerowych, gdzie wartość sprzedaży w analizowanym okresie wzrosła o 17 proc. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. W segmencie konsol stacjonarnych w analizowanym okresie największy udział ilościowy (67 proc.) osiągnęły konsole ósmej generacji, czyli PlayStation 4®, Xbox One® oraz Wii U®, i był on dwukrotnie większy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Również dwukrotnie zwiększyła się sprzedaż tego segmentu w ujęciu ilościowym w porównywanych okresach. W kategorii gier na konsole stacjonarne w analizowanym okresie największy udział

w sprzedaży miały wciąż gry na konsole siódmej generacji (67 proc). Największy, ponad czterokrotny wzrost sprzedaży odnotowały gry na konsole ósmej generacji.

Biorąc pod uwagę strukturę sprzedaży gier na konsole stacjonarne według klasyfikacji PEGI (Ogólnoeuropejski System Klasyfikacji Gier PEGI zainicjowany w Polsce w 2009 roku przez Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów Oprogramowania Rozrywkowego SPIDOR), największy udział w rynku miały gry z ograniczeniem wiekowym 18+ (35 proc.), zwiększając swój udział w porównaniu z badanym okresem w roku ubiegłym o 8 pkt proc.

Największą popularnością w analizowanym okresie cieszyły się gry akcji i przygodowe (35 proc.), gry typu sport (18 proc.) oraz gry role play action (9 proc.).    

Dodatkowe informacje o badaniu

Normal
0

21

false
false
false

CS
JA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:Standardowy;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:12.0pt;
font-family:Cambria;
mso-ascii-font-family:Cambria;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-hansi-font-family:Cambria;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;
mso-ansi-language:CS;}

Powyższe analizy powstały w oparciu o dane pochodzące z prowadzonego od 22 lat przez GfK badania panelowego sklepów detalicznych, którego próbę stanowi prawie 6000 sklepów różnej wielkości z różnych branż (m.in. AGD, RTV, komputerowe, hipermarkety, sklepy z grami, sklepy internetowe, księgarnie, etc., bez sklepów FMCG). Na podstawie raportowanych danych instytut GfK opracowuje analizy strukturalne – zagregowane dla całych kanałów dystrybucji i rynków.