Zaproszenie od „Planszowej Gry Roku”

Właśnie trwa jubileuszowa edycja najstarszego polskiego konkursu poświęconego planszówkom. W szranki mogą stanąć wszyscy wydawcy, którzy mają w swojej ofercie gry mogące konkurować w jednej z dziewięciu kategorii.

Trzeba przyznać, że na przestrzeni 20 lat „Planszowa Gra Roku” bardzo się rozwinęła i z roku na rok jest o niej coraz głośniej. W 2004 r., kiedy plebiscyt został zorganizowany po raz pierwszy, nie dość, że rynek gier był niewielki, to jeszcze spośród wszystkich wydanych w ciągu roku tytułów wybierano jeden, najbardziej uniwersalny, pomysłowy, najlepszy. Obecnie gry zgłaszane przez wydawców walczą o zwycięstwo aż w dziewięciu kategoriach:

  • gra roku dziecięca,
  • gra roku rodzinna,
  • gra roku średnio zaawansowana,
  • gra roku ekspercka,
  • gra roku przygodowa,
  • gra roku dwuosobowa,
  • gra roku imprezowa,
  • gra roku – najlepszy autor,
  • gra roku – najlepsze wydanie.

W międzyczasie bardzo rozrósł się też sam rynek planszówek, co przełożyło się na wyższą świadomość konsumentów. Tym ważniejsze jest wyłanianie i nagradzanie gier, które są najlepsze z najlepszych. Organizatorzy konkursu od dwóch dekad budują w społeczeństwie przekonanie, że „Planszowej Grze Roku” można zaufać i w ciemno sięgać po zwycięskie tytuły. A dlaczego? Bo ich wyboru dokonują eksperci. W kapitułach zasiadają blogerzy i vlogerzy planszowi, recenzenci, organizatorzy spotkań z planszówkami w roli głównej, gracze z wieloletnim stażem, graficy oraz game deweloperzy. Każda kategoria ma własną kapitułę, a jej członkowie mają obowiązek najpierw zagrać w zgłoszone gry, by następnie w toku dyskusji wyłonić zwycięzców.

Wydawcy mogą zgłaszać swoje gry do końca czerwca br. Uroczysta gala, w czasie której ogłoszeni zostaną zwycięzcy w poszczególnych kategoriach, odbędzie się podczas Planszówek w Spodku (28-28 września br.).

3 powody na TAK!

  1. Wyniki konkursu śledzi cała społeczność skupiona wokół gier planszowych.
  2. Wydawcy mogą z dumą prezentować zdobyte statuetki w mediach społecznościowych, a dodatkowo umieszczać stosowną informację na pudełkach z nagrodzonymi grami.
  3. Zwycięskie gry są prezentowane przez organizatorów konkursu podczas największych planszowych wydarzeń.

Rynek Zabawek” wspiera to!

Partnerem strategicznym konkursu „Planszowa Gra Roku” jest magazyn „Rynek Zabawek”, a w kapitułach wyłaniających grę roku dziecięcą oraz grę roku rodzinna zasiada redaktor naczelna Anna Wakulak.