Spielwarenmesse ToyAward: ruszyło przyjmowanie zgłoszeń

Każdego roku sześć wyjątkowych produktów jest nagradzanych w kategoriach: Baby & Infant, PreSchool, SchoolKids, Teenager & Adult, Startup, and Sustainability. W 2025 r. do oceny zgłoszonych zostało łącznie 629 produktów. Dla wielu firm już sama nominacja do ToyAward stanowi trampolinę do wejścia na rynki międzynarodowe.

– Nagroda to najlepszy dowód na uznanie dla naszego ducha innowacyjności – mówi Peter Cheng, założyciel firmy ABFUN. Debiutujący wystawca z USA na początku 2025 r. zdobył nagrodę w kategorii Teenager & Adult za swoją akrylową układankę Moon, co było dla niego idealną okazją do ekspansji na rynek europejski.

Z kolei Stickflip firmy ImagiNew Playhome dowodzi, że katalizatorem sukcesu może być już sama nominacja do nagrody ToyAward. – Nie musisz być znaną marką – nawet jako nowicjusz masz szansę w kategorii Startup. Ten znak jakości otwiera wiele drzwi, działając jak turbina biznesowa – stwierdza Rainer Lauberger, współtwórca marki. Najlepszym potwierdzeniem jego słów jest to, że pierwotnie Stickflip miał zostać wprowadzony wyłącznie na rynek niemiecki, jednak międzynarodowy popyt po nominacji sprawił, że obecnie produkt jest dostępny w niemal całej Europie.

Kryteria wyboru
Ceremonia wręczenia nagród ToyAward poprzedzona jest wymagającym procesem selekcji. Międzynarodowe jury złożone z ekspertów od handlu detalicznego, przemysłu, badań rynkowych, bezpieczeństwa zabawek, zrównoważonego rozwoju i edukacji ocenia innowacje według takich kryteriów, jak oryginalność, bezpieczeństwo, wartość zabawowa, potencjał sukcesu, intuicyjność i jakość. Nominowani i zwycięzcy są prezentowani podczas targów Spielwarenmesse, gdzie ich produkty spotykają się z zainteresowaniem odwiedzających i kupujących.

Rejestracja do ToyAward 2026 rozpoczęła się 15 września br.

Szczegółowe informacje: www.toyaward.de/en