Spielwarenmesse 2026: jak najlepiej wykorzystać potencjał targów?
Niezależnie od tego, czy chodzi o samą obecność marki, pozyskanie nowych klientów czy odkrycie najnowszych trendów, Spielwarenmesse 2026 oferują wystawcom różne możliwości umacniania ich pozycji rynkowej. Na plus przyszłorocznej edycji, która odbędzie się 27-31 stycznia, przemawia dodatkowo optymalizacja struktury hali, co pozwoli jeszcze bardziej wzmocnić synergię między konkretnymi grupami produktów. Ukierunkowane wsparcie obecności na targach zapewniają również bezpłatne usługi, w tym lokowanie produktów, sesje networkingowe oraz narzędzia cyfrowe.
ATRAKCYJNE STREFY SPECJALNE
Centralnymi punktami dla odwiedzających są strefy specjalne. Przyszłoroczna edycja targów skupiać się będzie przede wszystkim wokół ToyTrends i Toys for Kidults. Innowacje produktowe, silne marki i starannie wyselekcjonowane treści zostaną zaprezentowane w okolicy głównego wejścia (Eingang Mitte). Sporą atrakcją będzie również strefa Sports, Leisure, Outdoor (hala 7A), w której będzie możliwość przetestowania jeździków, hulajnóg i piłek. – Dzięki naszym strefom specjalnym tworzymy przyciągające wzrok światy tematyczne, które umożliwiają wystawcom prezentowanie swoich produktów w ukierunkowany sposób, a jednocześnie wzbogacają wrażenia odwiedzających – podsumowuje Christian Ulrich, rzecznik zarządu Spielwarenmesse eG.
USTRUKTURYZOWANA RÓŻNORODNOŚĆ
Starannie przemyślany plan hali wraz z podziałem na grupy produktowe wpływa na jej przejrzystość. Ukierunkowane pozycjonowanie powiązanych ze sobą segmentów sprzyja uzyskaniu efektu synergii oraz pomaga wystawcom w nawiązaniu kontaktu z klientami. I tak na przykład podczas przyszłorocznej edycji artykuły dla niemowląt i małych dzieci oraz produkty związane ze stylem życia po raz kolejny znajdą się razem w hali 3C, zaś bliskiej odległości od nich (hala 1) ulokowany zostanie segment lalek i zabawek miękkich. Szybko rozwijająca się kategoria artykułów szkolnych, papierniczych i kreatywnego wzornictwa znajdzie swoje miejsce w hali 2, co sprawdziło się już podczas tegorocznych targów Spielwarenmesse. Kolejnym obszarem tematycznym będzie grupa produktów Wooden Toys, Toys Made from Sustainable Materials (hale 3 i 3A), która odzwierciedla rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne, trwałe i naturalne zabawki. Ponadto podczas przyszłorocznej edycji nacisk położony zostanie na temat zrównoważonego rozwoju – dzięki możliwościom prezentacji produktów w New Product Gallery, rozmowom i dyskusjom panelowym oraz kategorii Sustainability konkursu „ToyAward”. Zrównoważone produkty będą również widoczne na platformie cyfrowej Spielwarenmesse.
SZEROKIE WSPARCIE
Wystawcy mogą także skorzystać z kompleksowych bezpłatnych usług skierowanych do określonych grup docelowych. Obejmują one zgłoszenia do „ToyAward”, udział w ToyPitch podczas Toy Business Forum oraz prezentację nowych produktów w cyfrowym przewodniku „What’s New Guide”. Dodatkowe możliwości zapewniają udział w PressDay i imprezach wystawców RedNight. Dostępne są również skuteczne narzędzia do zarządzania kontaktami z klientami i generowania leadów, takie jak LeadScanning do przechwytywania danych kontaktowych, generator bannerów cyfrowych oraz narzędzie socialPALS służące udostępnianiu treści. Organizatorzy zadbali też o hojny przydział dla wystawców bezpłatnych biletów wstępu dla ich klientów. Zakres dostępnych usług uzupełniają praktyczne webinaria na temat przygotowań do targów. Na ukierunkowane wsparcie mogą również liczyć młode firmy w strefie StartupArea. W 2026 r. obszar ten zostanie jeszcze lepiej dostosowany do potrzeb wschodzących marek.
Nowi wystawcy, którzy chcieliby zaprezentować się na Spielwarenmesse, mogą dokonać rejestracji na stronie https://www.spielwarenmesse.de/en/exhibit/application.