Spielwarenmesse 2023: Feel the Spirit!
Pod takim hasłem odbędzie się przyszłoroczne spotkanie branży zabawkarskiej w Norymberdze. Od 1 do 5 lutego uczestnicy międzynarodowych targów zabawek będą odkrywać nowe produkty i trendy, pogłębiać osobiste kontakty i zdobywać cenną wiedzę. Organizator wystawy – Spielwarenmesse eG – zapowiada liczne nowości, ale jednocześnie skorzystanie ze sprawdzonych rozwiązań. Z kolei nowe funkcje platformy biznesowej Spielwarenmesse Digital pozwolą poszerzyć osobiste doświadczenie z uczestnictwa w imprezie.
- Junge Innovative Unternehmen: GeoBender GmbH geometric art & design
- WDR mediagroup GmbH, Power Players: WDR mediagroup feiert den Vermarktungsstart der neuen Boys Action Serie Power Players, die ab Frühjahr 2020 im KiKA ausgestrahlt und in Deutschland, Österreich und der Schweiz exklusiv von der WDR mediagroup vermarktet wird. Vorstellung der Serie und Hintergrund-Informationen am Stand.
- PressPreview 2020
Targi Spielwarenmesse od lat łączą całą branżę – od wiodących producentów po innowacyjne start-upy. Podczas przyszłorocznej edycji wystawcy zaprezentują swoją ofertę w podziale na 13 grup produktowych. Dzięki zaaranżowaniu terenu wystawy w oparciu o sprawdzone rozwiązania przedstawiciele sprzedawców będą mogli doświadczyć nowych produktów i trendów wszystkimi zmysłami, a także przekazać swoje opinie bezpośrednio wystawcom.
Niezastąpione spotkania na żywo
– Odbiór wystawy ze strony branży jest niezmiennie pozytywny. Wszyscy cieszą się na wielki zjazd po tak długim czasie, kiedy było to niemożliwe – podkreśla Christian Ulrich, rzecznik zarządu Spielwarenmesse eG. Ponadto osobisty udział w targach pozwala zaoszczędzić koszty i czas zarówno po stronie wystawców, jak i zwiedzających – ich efektywność biznesowa stoi na dużo wyższym poziomie.

Die Gewinner des ToyAward 2022
Inspirujące wystawy specjalne
„Specials by Spielwarenmesse eG” zapowiada powiew świeżości w codziennej pracy. Hasłem przewodnim w hali 4 będzie „Stationery meets toys”. W strefie Insights-X, nazwanej tak od targów artykułów papierniczych, biurowych i piśmienniczych (PBS), sprzedawcy znajdą inspiracje dla segmentu przyborów szkolnych (back-to-school). Warta rozważenia jest także wizyta w dziale Tech2Play zlokalizowanym w hali 4A. W tym znanym z wcześniejszych edycji obszarze zgromadzone zostanie to, co najważniejsze w branży zabawek elektronicznych w kategoriach: Robot Toys, RC Toys, Virtual Play i Electronic Learning. Z kolei strefa Toys go Green – jako kontynuacja megatrendu z roku 2022 – stanowić będzie zapowiedź zrównoważonego rozwoju. Produkty z tego obszaru zaprezentowane zostaną w hali 2. Z kolei osoby szukające usług dla sprzedawców i producentów powinny skierować swoje kroki do hali 7, w której rozlokowane zostaną instytuty badawcze i kontrolne, producenci opakowań oraz dostawcy usług marketingowych. Wszyscy oni stanowią nową grupę wystawców z sektora usługowego, który nabiera coraz większego znaczenia w codziennej działalności.
Innowacje w jednym miejscu
Profesjonalni uczestnicy targów znajdą w hali 3A niepowtarzalne pomysły na produkty. StartupArea zgromadzi międzynarodowych debiutantów i młode innowacyjne firmy z Niemiec (Junge Innovative Unternehmen – JIU), zmieniając tę przestrzeń w raj dla odkrywców nowości. W Galerii Nowych Produktów nabywcy znajdą kreatywne impulsy do tworzenia swojego asortymentu. Na kompaktowej powierzchni wzrok przyciągać będą zebrane w jednym miejscu produkty nominowane do nagrody ToyAward 2023, jak i nią wyróżnione. Wręczenie nagród po raz pierwszy odbędzie się podczas PressPreview. Licznie zapowiada się również reprezentacja start-upów i młodych firm prezentujących swoje innowacje. Dopełnieniem wydarzenia będzie odbywający się na żywo konkurs ToyCocktail oraz wspólny lunch.
Więcej niż wystawa…
Jednym z głównych celów Spielwarenmesse jest wymiana wiedzy. Okazją do tego będzie m.in. Toy Business Forum (hala 3A), które jest uznanym formatem oferującym najwyższej klasy wykłady eksperckie na aktualne tematy branżowe i handlowe, takie jak digitalizacja, zrównoważony rozwój, różnorodność oraz trendy w handlu i zabawkach. W ramach wydarzenia przedpołudnia od środy do soboty poświęcone będą sprawdzonej formule LicenseTalks. Prezentacje i dyskusje panelowe z międzynarodowymi ekspertami branżowymi dotyczyć będą najnowszych trendów w zakresie licencjonowania, przykładów najlepszych praktyk i wskazówek dla nowicjuszy. Tuż obok swoje wielkie wejście mieć będą najważniejsze trendy w sektorze zabawek. Wyspy tematyczne zaproszą odwiedzających do zapoznania się z przykładami rozmaitych produktów. Codzienne wykłady w ramach Toy Business Forum koncentrować się będą również na trendach zabawkarskich określonych przez dwunastoosobowy międzynarodowy komitet ds. trendów targów Spielwarenmesse.
Nowe miejsce spotkań
Branża gier zaprezentuje się w targowy piątek w hali 11.1. W tym celu Spielwarenmesse sprowadza do Norymbergi „Internationale Spieleerfindermesse – Game Inventors Convention” Bawarskiego Archiwum Gier, poszerzając w ten sposób możliwości współpracy na arenie międzynarodowej. Wynalazcy gier z całego świata będą mieli możliwość zaprezentowania swoich prototypów przed doświadczonymi projektantami. Wydarzenie zakończy się wspólną imprezą networkingową. Organizatorzy spełnią również oczekiwania wystawców, takich jak Noch, Gebr. Faller, Märklin i Tamiya Carson, organizując z myślą o nich wystawę produktów związanych z modelarstwem kolejowym i ogólnym dla użytkowników końcowych. – Firmy z tego segmentu mają szczególne relacje ze swoją grupą docelową i teraz będą miały możliwość uzyskania bezpośredniej informacji zwrotnej na temat prezentowanych innowacji – wyjaśnia tę decyzję Christian Ulrich.
Rozbudowa Spielwarenmesse Digital
Wszyscy, którzy pojawią w Norymberdze osobiście, będą mogli wzbogacić swoje doświadczenia o elementy cyfrowe. Rozbudowane funkcje platformy biznesowej Spielwarenmesse Digital pozwolą przedstawicielom handlu odnaleźć nawiązane wcześniej kontakty, a także poszukać nowych zgodnie z określonymi zainteresowaniami. Wiele najważniejszych wydarzeń targów będzie transmitowanych na żywo na Spielwarenmesse Digital (m.in. prezentacje na Toy Business Forum oraz ceremonia wręczenia nagród ToyAward). Nie należy również zapominać o inspirujących ToyTalks, podczas których omówione zostaną nowości produktowe, a także trendy i tematy okołotargowe. Czerwona sofa stanie się miejscem prowadzenia wywiadów i utrzymanych w lekkim tonie rozmów z ciekawymi gośćmi. Od 2023 r. Spielwarenmesse Digital będzie dostępna przez cały rok jako platforma branżowa, z uwzględnieniem programu wykładów i prezentacji produktów przez producentów.
Planowanie doskonałe
Zespół Spielwarenmesse zapewnia również wsparcie w zakresie optymalizacji przygotowań do targów. Od jesieni wystawcy otrzymywać będą cenne wskazówki dotyczące jak najlepszej prezentacji w formie webinariów na żywo. Filmy będą dostępne w dwóch językach – niemieckim i angielskim. Równie pomocna jest aplikacja Spielwarenmesse App. Dzięki synchronizacji ze Spielwarenmesse Digital przedstawiciele branży zawsze będą mieć pod ręką dane wszystkich wystawców, plany hal i elementy zapisane na liście ulubionych. Praktycznym rozwiązaniem jest również możliwość zapisywania kontaktów partnerów biznesowych bezpośrednio w książce adresowej za pomocą kodu QR.
– Dzięki rozbudowie platformy cyfrowej chcemy przede wszystkim ułatwić wystawcom, przedstawicielom handlu i mediów z całego świata powrót na wiodące w skali globalnej targi branżowe, gdzie po tak długim czasie znów poczują prawdziwe emocje związane z tym wydarzeniem – podsumowuje Christian Ulrich.
Sprzedaż biletów na Spielwarenmesse 2023 ruszy w połowie listopada br.
Mapa Spielwarenmesse® 2023
Produkty lifestyle’owe wejście
Lalki, pluszaki hala 1
Artykuły dla niemowląt i małych dzieci hala 2
Zabawki drewniane, zabawki z materiałów naturalnych hala 3, 3A
Artykuły szkolne, papiernicze, do projektów kreatywnych hala 4
Zabawki techniczne, zabawki edukacyjne, figurki hala 4, 4A, 5, 6
Zabawki elektroniczne hala 4A
Sport, rekreacja, outdoor + usługi dla sprzedawców i producentów hala 7
Modelarstwo kolejowe i ogólne hala 7A
Artykuły świąteczne, karnawałowe, fajerwerki hala 9
Gry, książki, nauka i eksperymenty hala 10.0, 10.1, foyer 10
Grupa mieszana hala 11.0, 12.0, 12.2
Zdjęcia: Spielwarenmesse