SmartB2B: niezawodne narzędzie każdego sprzedawcy

Czytelnikom „Rynku Zabawek” proponuję bezpłatne przetestowanie naszej w pełni funkcjonalnej platformy sprzedażowej SmartB2B.eu. Zapraszam do kontaktu! janusz@smartb2b.eu

Idealna platforma sprzedażowa nie istnieje? Nic bardziej mylnego! Krótka rozmowa z JANUSZEM SZCZYPKĄ ze SmartB2B.eu rozwiewa wszelkie wątpliwości!

Jaka jest historia powstania SmartB2B?

Janusz Szczypka: – Pierwsza wersja platformy powstała w 2006 r., na długo przed pojawieniem się na rynku podobnych rozwiązań. Jej zleceniodawcą był zaprzyjaźniony dystrybutor AGD. Następnie projekt, w miarę zmieniających się potrzeb, był rozbudowywany o nowe funkcjonalności, m.in. pobieranie faktur, śledzenie historii i przesyłek, naliczanie sezonowych promocji, sprawdzanie stanu rozliczeń. Dopiero w roku 2017 podczas luźnej rozmowy na targach ktoś uświadomił mi, że ten projekt, rozwijany niejako przy okazji, stały się kompletny, a zarazem unikatowy. Wtedy podjąłem decyzję o jego komercjalizacji.

Jakie najważniejsze funkcjonalności oferuje?

– Podstawą platformy jest sklep internetowy umożliwiający klientom sprawdzanie dostępności towaru, pobieranie informacji o asortymencie i składanie zamówień. Ta część platformy jest ściśle dopasowana do sprzedaży hurtowej, w przypadku której na porządku dziennym są zamówienia obejmujące wiele sztuk różnych produktów. Platforma to też baza wiedzy o nich. Jej integralną częścią jest bank zdjęć, w którym – w przeciwieństwie do dysków w chmurze – zdjęcia są powiązane z produktami, więc bardzo łatwo nimi zarządzać.

Kto przede wszystkim powinien sięgnąć po to narzędzie?

– Mówiąc najogólniej, firmy, którym zależy na oszczędności czasu – zarówno pracowników, jak i klientów. Platforma SmartB2B jest dedykowana przedsiębiorstwom zajmującym się sprzedażą hurtową lub dystrybucją, i to bez względu na ich wielkość. Mamy klientów z siedzibą w przydomowym garażu, jak i takich, którzy posiadają magazyny wysokiego składowania i biura w drapaczach chmur na całym świecie.

Na rynku jest dostępnych wiele rozwiązań sprzedażowych. Z jakiego powodu warto wybrać akurat platformę SmartB2B?

– Podczas gdy przeważająca większość platform do sprzedaży hurtowej powstała na bazie sklepów internetowych dedykowanych konsumentom, platforma SmartB2B od początku była rozwijana wyłącznie z myślą o obsłudze klienta hurtowego. Ujmę to tak: podobnie jak nie da się prowadzić spedycji z wykorzystaniem floty samochodów osobowych przerobionych na ciężarowe, tak niektóre rozwiązania w oprogramowaniu narzucają pewne ograniczenia, choćby model warunków handlowych, rabatów i promocji, możliwość prezentowania wielu cen: hurtowej, sugerowanej detalicznej, promocyjnej, zapowiedzi nowego cennika, możliwość łatwego ukrywania fragmentów katalogu dla różnych grup odbiorców itd.

 Ile czasu zajmuje wdrożenie platformy?

– Zazwyczaj trwa to kilka dni.

Z jakimi kosztami należy się liczyć?

– Jedynym kosztem ponoszonym przez współpracujące z nami firmy jest miesięczny abonament rozpoczynający się od 500 zł netto. Opłata ta obejmuje dostęp do platformy B2B, 50 GB miejsca na bank zdjęć i dwukierunkową wymianę danych z dowolnym programem sprzedaży. Nie nakładamy przy tym ograniczeń dotyczących liczby klientów, pozycji asortymentowych lub miesięcznych zamówień. Nasi klienci mogą też liczyć na brak opłat wdrożeniowych oraz długoterminowych umów.

W jakim kierunku będzie rozwijana platforma?

– Obecnie cała nasza uwaga skierowana jest na rozwój aplikacji, którą stworzyliśmy na jej bazie. Narzędzie to ułatwia handlowcom przebywającym poza biurem pracę z klientami: przyjmowanie zamówień, sprawdzanie rozliczeń, śledzenie historii sprzedaży itd. Ponadto w najbliższym czasie udostępnimy do testów moduł do obsługi reklamacji – zarówno tych pochodzących ze sklepów, jak i posprzedażnych.

Dziękuję za rozmowę.