Program Wsparcia Sprzedaży Dante przełomowy na rynku zabawek w Polsce

Toyota

Fot.: Dante

Firma Dante realizuje od marca 2015 roku ogólnopolski Program Wsparcia Sprzedaży „Dante – Najlepsi z Najlepszych!”. Jest on skierowany do czternastu głównych dystrybutorów asortymentu z oferty Dante oraz ich przedstawicieli handlowych. Program Dante jest pierwszym, realizowanym na taką skalę programem wsparcia sprzedaży w branży zabawkowej, rozwijanym przy aktywnym współudziale partnerów handlowych Dante: Panini, Lisciani i Quercetti.

– Program Wsparcia Sprzedaży „Dante – Najlepsi z Najlepszych!” jest przełomowy w rozwoju naszej firmy, jak i na samum rynku zabawek w Polsce – podkreśla Marcin Maciejewski, prezes zarządu Dante. Jego koncepcja powstała po cyklu warsztatów, analizie rynku i rozmów z naszymi partnerami. Do Programu zaprosiliśmy wyselekcjonowanych dystrybutorów, z którymi wiążemy plany rozwoju rynku. Mogę śmiało powiedzieć, że dzięki opracowanej strategii działania jest on wręcz szyty na miarę. Mamy świadomość, że poważne podejście do rozwoju biznesu wymaga usystematyzowanego, strategicznego podejścia i pogłębiania długofalowych relacji handlowych z naszymi partnerami w kraju i za granicą.

Program „Dante – Najlepsi z Najlepszych!” został podzielony na pięć dwumiesięcznych etapów i trwa do końca 2015 roku. Łącznie w Programie bierze udział ponad 120 osób. Uczestnicy w jego trakcie realizują różnorodne aktywności sprzedażowe oraz edukacyjne. Jego koncepcja opiera się o wyznaczone cele sprzedażowe i punktację za dodatkowe działania wspierające sprzedaż. Głównym celem Programu jest pogłębienie rynku, rozwój sieci sprzedaży i wzmocnienie współpracy handlowej z dystrybutorami.

– Program Dante to również zmiana myślenia o prowadzeniu polityki handlowej – mówi Artur Jankowski, Dyrektor Handlowy Dante. Po raz pierwszy operujemy z naszymi Partnerami na celach sprzedażowych. Okazuje się, że to podejście przynosi wymierne efekty. Z pewnością atrakcyjne są także założenia samego Programu, w którym praktycznie każdy ma szansę na zdobycie wyjątkowych nagród za aktywność i dobre wyniki sprzedażowe.

Główną nagrodą dla czterech najlepszych dystrybutorów jest udział w konferencji szkoleniowo-produktowej w Dubaju i Abu Dhabi, z unikalnym programem pobytu. Podobne spotkanie dla ośmiu najlepszych przedstawiciel handlowych będzie realizowane nad Morzem Śródziemnym. Ponadto uczestnicy Programu rywalizują o nagrody etapowe – najnowszy model Lexusa GS oraz Toyotę RAV4, jako upgrade swojego samochodu służbowego na dwa kolejne miesiące, oraz liczne nagrody rzeczowe. Dzięki zaangażowaniu naszych partnerów pula obejmuje także nagrody za realizację określonego poziomu sprzedaży na asortymencie Panini, Lisciani i Quercetti.

– Już po pierwszych miesiącach realizacji Programu widzimy, jak wielki potencjał tkwi w rynku zabawek edukacyjnych w Polsce. Obserwujemy duże zaangażowanie uczestników, w szczególności po rozstrzygnięciu pierwszego etapu. Na pewno jednym z elementów jest atrakcyjność samych nagród i zaangażowanie naszych Partnerów – Panini, Lisciani i Quercetti. Z naszej strony myślimy o rozwoju Programu na 2016 rok, obejmując nim także nowych dystrybutorów i sklepy partnerskie – dodaje Marcin Maciejewski.

Dante realizuje swój Program we współpracy z firmą InDreams, liderem autorskich programów wsparcia sprzedaży w oparciu o wyjazdy motywacyjne oraz inne motywatory, takie jak m.in. car upgrade. Wśród obecnych klientów InDreams znajdują się wiodące na swoich rynkach firmy, takie jak: Rossmann, Coca-Cola czy Unilever.

– Programy wsparcia sprzedaży to dzisiaj jedyna i najbardziej efektywna forma motywacji działu sprzedaży – podsumowuje Marcin Maciejewski.

Podstawową różnicą między motywacją a lojalnością jest fakt, że motywację buduje się w krótszym okresie, od 6 do 12 miesięcy, mając na celu zrealizowanie konkretnych wzrostów sprzedaży produktu lub grupy produktów głównie w obszarze B2B. Lojalność natomiast jest budowana przez wiele lat i odnosi się przede wszystkim do relacji między konsumentem a produktem. To istotna różnica, wpływająca również na strategię Programu i dobór narzędzi wsparcia.