Rekordowa VI edycja Nocy Księgarń!

VI edycja Nocy Księgarń za nami. W piątek 4 października odbyło się 200 wydarzeń w ponad 170 księgarniach w 70 miejscowościach w całej Polsce. Zasięg medialny publikacji o festiwalu przekroczył 22 miliony (źródło: Instytut Monitorowania Mediów). Noc Księgarń zorganizował dystrybutor książek OSDW Azymut (Grupa PWN) razem z księgarzami i księgarkami z całej Polski

Fot. Azymut

Zainteresowanie budziła różnorodna formuła i tematyka wydarzeń, które przyciągnęły zróżnicowaną publiczność. W programie Nocy Księgarń znalazły się zarówno spotkania autorskie i warsztaty, jak i pidżama party, randka w ciemno z książką, rozmowy o kuchni włoskiej, książkowe bingo, turnieje gier planszowych, spektakle, koncerty, potańcówki, sety DJskie i wiele innych. Dzięki współpracy z Miastem Stołecznym Warszawa zorganizowane zostały dwa spacery literackie – śladami Marka Hłaski i szlakiem dawnych księgarń i antykwariatów; zgromadziły one kilkadziesiąt osób. Marka Medicine po raz drugi zaangażowała się w Noc Księgarń – tym razem z okazji Roku Miłosza i w związku z kolekcją dedykowaną poecie. Podczas wydarzenia MedicinexNoc Księgarń: czytanie Miłosza – w krakowskiej Compare Bookstore zebrała się spora publiczność. Wydarzenia poświęcone Miłoszowi odbywały się również w innych księgarniach w całej Polsce. Wydawnictwo Naukowe PWN zorganizowało serię wykładów naukowych, m. in. w warszawskiej księgarni PWN, gdzie premierowo zaprezentowano „Ilustrownik. Przewodnik po sztuce malarskiej” Grażyny Bastek.

Organizatorzy odnotowali ogromne zainteresowanie medialne – na poniedziałek 7 października było to ponad 1900 publikacji w mediach tradycyjnych – ogólnopolskich i lokalnych oraz w mediach społecznościowych. Dotarły one do ponad 22 mln odbiorców. Dzięki Nocy Księgarń o księgarniach kameralnych mówiło się znacznie więcej niż zwykle, także zastanawiając się nad ich rolą i możliwościami wsparcia. Azymut zaangażował w promocję akcji również influencerów: Babę od Polskiego oraz Przemka Staronia i autorów i autorki profili o kulturze, jak Raport z literatury, Wspieraj kulturę, alex.andthebooks, TrzyKropki a także tiktokerkę Joannę Dudzik. Wzmocnienie medialne w mediach społecznościowych zapewnił też konkurs, w którym zadaniem było przygotowanie relacji z wizyty w księgarniach, a wśród nagród znalazły się zestawy książek, gadżety literackie, wizyta w magazynie Azymutu czy weekend w mieszkaniu Szymborskiej.

Dystrybutor książek OSDW Azymut obchodzi w tym roku 25-lecie powstania firmy. Jako jedyny podmiot na rynku oferuje polskim i zagranicznym wydawcom kompleksową obsługę w modelu 360°: od druku książek, przez usługi logistyczne, dropshipping, po dystrybucję i marketing. Dystrybuuje zarówno książki papierowe, jak i e-booki oraz audiobooki. Więcej informacji na www.azymut.pl

Organizatorzy: Dystrybutor książek OSDW Azymut i Grupa PWN

Partnerzy: Narodowe Centrum Kultury, MEDICINE everyday therapy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Penguin Books, Polska Izba Książki, Fundacja Powszechnego Czytania, Krakowskie Księgarnie na Medal, Gdańsk – Biuro Prezydenta ds. Kultury, Miasto Stołeczne Warszawa, Kulturalna Warszawa, KBF operator Krakow City of Literature, Fundacja Wisławy Szymborskiej, Znak – organizator Roku Miłosza

Patronaty Prezydentów Miast: Gdańska, Gdyni, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Sopotu, Szczecina, Warszawy oraz Wrocławia.