NIKE oraz Grupa LEGO łączą sport i kreatywną zabawę

Nike wraz z Grupą LEGO ogłosiły dziś, że ich globalne, wieloletnie partnerstwo wystartuje tego lata z serią angażujących aktywności i produktów sygnowanych wspólnym logo. Mają one zachęcać dzieci na całym świecie do radosnej, aktywnej i kreatywnej zabawy.

Partnerstwo łączy ducha „Just Do It” Nike z kreatywną mocą klocków LEGO®, zapraszając wszystkie dzieci do świata sportu i zabawy. W nadchodzących miesiącach najmłodsi będą mogli wziąć udział w wyjątkowych wydarzeniach organizowanych na całym świecie oraz zapoznać się z pełną kolekcją produktów – od zestawów LEGO aż po obuwie, odzież i akcesoria Nike.

Ponadto, koszykarka i trzykrotna zdobywczyni tytułu MVP w Women’s National Basketball Association, A’ja Wilson wspomoże partnerstwo angażując dzieci do nowej formy zabawy poprzez materiały w kanałach cyfrowych.

A’ja Wilson mówi: „Od dziecka uwielbiałam bawić się klockami LEGO i wiem, że kreatywność, którą wtedy rozwijałam, pomogła mi nie tylko w sporcie, ale też w nauce i codziennym życiu. Cieszę się, że mogę być częścią tej współpracy Nike z Grupą LEGO, ponieważ wiem, że razem możemy pozytywnie wpłynąć na dzieci i dorosłych.”

Więcej szczegółów zostanie ujawnione w nadchodzących tygodniach.

IKONICZNE PRODUKTY DLA DZIECI

Pierwszy zestaw LEGO trafi do sprzedaży 1 lipca – będzie to LEGO® Nike Dunk. Model składający się z 1180 elementów, przeznaczony dla fanów LEGO w wieku od 10. roku życia, zawiera kultowy model buta Nike Dunk, obracającą się piłkę do koszykówki z klocków oraz napis „Dunk”, które można składać, rozkładać i eksponować. W bucie kryją się schowki na pamiątki lub inne drobiazgi, a dodatkowe sznurówki pozwalają na personalizację kolorów. Zainspirowany butem, który zadebiutował ponad 40 lat temu, zestaw to hołd dla kultury sneakersów i kreatywności marki LEGO, łączący budowanie z pasją do koszykówki. W komplecie znajduje się także unikatowa minifigurka koszykarza – B’Ball Head. Kolejne zestawy LEGO pojawią się we wrześniu, a szczegóły poznamy latem.

Pierwsze produkty Nike pojawią się w sprzedaży od 1 sierpnia – będą to buty z kolekcji Nike Air Max Dn x LEGO®, odzież i akcesoria. Z kolei od 1 września zadebiutuje kolekcja Nike Dunk Low x LEGO® i kolejne nowości, celebrujące sportowy styl życia i zabawę. Projekty inspirowane są charakterystyczną estetyką marki LEGO – od kształtu wypustki po stylistykę minifigurki – połączoną ze sportowym DNA Nike. Jesienią zaprezentowane zostaną kolejne modele obuwia i odzieży.

AKTYWNE I KREATYWNE ZAJĘCIA

Obie marki wspierają dostęp do aktywnej i kreatywnej zabawy społecznościom na całym świecie, a takżę wspólnie apelują do ONZ o ustanowienie 11 czerwca Międzynarodowym Dniem Zabawy.

W nadchodzących miesiącach Nike i Grupa LEGO przygotują niezapomniane wydarzenia. W dniach 7–11 czerwca 2025 r. na terenie LEGOLAND® California Resort działać będzie Nike and LEGO Play Arena – przestrzeń z motywem koszykówki. Dzieci i rodziny zaprojektują własną kolekcjonerską kartę z minifigurką, skonstruują mini-koszulkę do koszykówki i sprawdzą celność rzutów za trzy punkty. Dostęp do strefy Play Arena jest wliczony w bilet wstępu do LEGOLAND California Resort.

Federico Begher, SVP Product Group, New Businesses w Grupie LEGO, powiedział:

„Zabawa ma niesamowitą moc inspirowania i pobudzania kreatywności w każdym dziecku – my w Grupie LEGO głęboko w to wierzymy. Cieszymy się, że możemy rozpocząć ten nowy rozdział z Nike, łącząc radość koszykówki z magią wyobraźni.”

Cal Dowers, VP Global Kids w NIKE, Inc., dodał:

„W Nike skupiamy się na rozwijaniu potencjału dzieci poprzez zabawę. Dzięki pełnej sile Nike od sportowców po społeczności możemy angażować i inspirować dzieci do czerpania radości z aktywności fizycznej przez całe życie. Współpraca z Grupą LEGO to wyraz naszego zaangażowania w zapraszanie wszystkich dzieci do świata sportu.”

W czasie letnich rozgrywek piłkarskich w Europie od 19 lipca do 27 lipca fani będą mogli dołączyć do kreatywnego świata zabawy na Nike Summer Playground w Shepherd’s Bush w Londynie. Na dzieci czeka specjalny program skoncentrowany wokół piłki nożnej, a także wydarzenia z partnerstwem organizacji non-profit, wspierające budowanie pewności siebie dziewczynek.

W Chinach kontynentalnych, Nike wzmocni przekaz kampanii poprzez szereg wydarzeń i aktywacji w kluczowych miastach – m.in. w Szanghaju i Pekinie – oraz specjalne ekspozycje i działania w sklepie Nike House of Innovation w Szanghaju. Jesienią firma otworzy w Szanghaju wielofunkcyjne boisko koszykarskie wykonane z recyklingowanych butów. To część zobowiązania do budowy 100 boisk Nike Grind w Chinach – do tej pory powstały już 42.

Vanessa Garcia-Brito, Vice President and Chief Impact Officer w NIKE, Inc., skomentowała:

„Nike napędza przyszłość sportu młodzieżowego – z wizją aktywnego, inkluzywnego świata, który inspiruje wszystkich młodych do zabawy i osiągania pełni możliwości. Poprzez odpowiednie podejście trenerskie możemy na nowo uczynić sport radosnym doświadczeniem i zaprosić do niego każde dziecko. Naszym celem jest umożliwić nowemu pokoleniu cieszenie się sportem przez całe życie i pomóc w realizacji ich marzeń.”

Gdzie i kiedy kupić nową serię Nike × LEGO?

Premiera produktów Nike i LEGO, materiałów z udziałem sportowców oraz immersyjnych doświadczeń będzie wspierana we wszystkich kanałach komunikacji obu marek, z pełnym wsparciem marketingowym.

Zestaw LEGO Nike Dunk jest dostępny w przedsprzedaży od 29 maja na LEGO.com/Nike.com, a od 1 lipca w sprzedaży na LEGO.com/Nike i w sklepach LEGO w cenie 439,99 zł. Produkty będą też dostępne w wybranych sklepach Nike na świecie.

Kolekcje Nike Dunk Low x LEGO i Nike Air Max Dn x LEGO® będą dostępne w kanałach Nike, w tym na Nike.com oraz u wybranych partnerów detalicznych.

Więcej informacji na www.lego.com/nike oraz www.nike.com/lego

Daty premier produktów (2025):

  • 29 maja – start przedsprzedaży zestawu LEGO® Nike Dunk na stronie LEGO.com/Nike
  • 1 lipca – zestaw LEGO® Nike Dunk dostępny w sprzedaży na LEGO.com/Nike oraz w sklepach LEGO
  • 1 sierpnia – premiera kolekcji Nike Air Max Dn x LEGO
  • 1 września – premiera kolekcji Nike Dunk Low x LEGO

Szczegóły zestawu: LEGO® Nike Dunk (43008)

  • Rekomendowany wiek: 10+
  • Cena katalogowa 439,99 zł
  • Liczba elementów: 1180
  • Numer katalogowy: 43008
  • Wymiary: 25 cm wysokości / 38 cm szerokości
  • Dostępność: od 1 lipca 2025 r.

Daty wydarzeń:

  • 7–11 czerwca – Play Arena w LEGOLAND California Resort
  • 19–27 lipca – Nike i LEGO Group Football Activation w Londynie

 

O Grupie LEGO

Misją Grupy LEGO jest inspirowanie i rozwijanie przyszłych konstruktorów poprzez zabawę. LEGO System in Play, którego podstawą są klocki LEGO, pozwala dzieciom i fanom budować i przebudowywać wszystko, co tylko mogą sobie wyobrazić. Grupa LEGO została założona w Billund w Danii w 1932 roku przez Olego Kirka Kristiansena, a jej nazwa pochodzi od dwóch duńskich słów LEg GOdt, które oznaczają „baw się dobrze”. Dziś Grupa LEGO pozostaje firmą rodzinną z siedzibą w Billund. Jej produkty są obecnie sprzedawane w ponad 120 krajach na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji na temat grupy LEGO, informacji o naszych wynikach finansowych oraz zaangażowaniu w odpowiedzialność społeczną, odwiedź stronę www.LEGO.com/aboutus.

 

O NIKE, Inc.

NIKE, Inc., z siedzibą pod Beaverton w Oregonie, to światowy lider w projektowaniu, marketingu i dystrybucji autentycznego obuwia sportowego, odzieży, sprzętu i akcesoriów do szerokiej gamy dyscyplin i aktywności fitness. Więcej informacji: http://news.nike.com oraz śledź @NIKE.