Niemiecka marka zabawek Schleich® zwiększa aktywność w Europie Środkowo-Wschodniej

Znana marka zabawek Schleich® stale rozwija się na całym świecie. Wiosną 2022 roku niemiecka firma z ponad 85-letnią historią otworzyła w czeskiej Pradze biuro dla Europy Środkowo-Wschodniej. Stamtąd nowo utworzony zespół profesjonalistów będzie kierował ekspansją biznesową firmy w tym regionie, bazując na bardzo silnej świadomości marki.

Produkty marki Schleich® są obecne na półkach polskich sklepów od ponad 20 lat, wywołując uśmiech na twarzach tysięcy dzieci. Do tej pory polski rynek był z powodzeniem organizowany przez dystrybutora, Firmę TM Toys. Teraz Schleich GmbH zaczyna zarządzać tym rynkiem bezpośrednio. „Bardzo dziękujemy firmie TM Toys za sukces odniesiony w ostatnich latach. Zespół ten sprawił, że marka Schleich® stała się znana w Polsce i poza jej granicami. Firma TM Toys pozostaje nadal ważnym partnerem hurtowym firmy Schleich® w Polsce. Dziś świadomość marki kształtuje się na poziomie 46%, a konsumenci kochają produkty Schleich®.” mówi Vadim Gorovoy, Sales Director Central Eastern Europe w Schleich GmbH.

 

Dzieci i ich rodzice kochają markę Schleich® i jej produkty za ich autentyczność, dokładność w odwzorowaniu i jakość, ale przede wszystkim za oferowane nieograniczone możliwości zabawy. Figurka Schleich® w rękach dziecka uwalnia całą magię jego wyobraźni. Podróżowanie między sześcioma światami zabaw: Farm World, Wild Life, Dinosaurs, Horse Club, bayala® i Eldrador® zapewnia nieskończoną zabawę.

W ramach strategii wejscia na rynki międzynarodowe firma Schleich® otworzyła w ostatnich latach liczne rynki bezpośrednie, m.in. w Wielkiej Brytanii, Holandii, Francji, Czechach czy Polsce. W 2021 roku firma po raz pierwszy wygenerowała ponad połowę swojej sprzedaży poza swoim rodzimym rynkiem niemieckim. „W ostatnich latach wiele zainwestowaliśmy w internacjonalizację Schleich® i cieszymy się, że z powodzeniem rozwijamy się i zdobywamy uznanie również na dużych światowych rynkach zabawek, takich jak Polska, w których widzimy ogromny potencjał” – mówi Dirk Engehausen, CEO Schleich GmbH.

Chcąc jeszcze bardziej zwiększyć świadomość swojej marki w Polsce, firma Schleich® będzie bardziej aktywna w zakresie marketingu skierowanego zarówno do dzieci, jak i rodziców. Podczas tej podróży TM Toys będzie nadal ważnym partnerem sprzedaży hurtowej firmy Schleich®. Ponadto firma Schleich® chce zbliżyć się do konsumentów i rozpocznie bezpośrednią współpracę z niektórymi sieciami detalicznymi na rynku. Wszyscy partnerzy mogą spodziewać się atrakcyjnej oferty produktowej i planów reklamowych na drugą połowę 2022 roku.

Aby wesprzeć długoterminowy i zrównoważony wzrost na rynkach międzynarodowych, jak również na głównym rynku niemieckim, firma Schleich® przeprowadzi fundamentalny relaunch marki w drugiej połowie br. W centrum uwagi znajduje się również rozwój nowych rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju, a stopniowe zmiany rozpoczną się we wszystkich istotnych obszarach firmy w 2022 roku.

Schleich GmbH

Założona w 1935 roku przez Friedricha Schleicha w Schwäbisch Gmünd firma jest jednym z największych niemieckich producentów zabawek i wiodącym międzynarodowym dostawcą realistycznych figurek zwierząt. Słynne postacie i zestawy Schleich® są sprzedawane w ponad 60 krajach i stały się ulubionym elementem wyposażenia pokoi dziecięcych na całym świecie. Jako globalny gracz z niemieckimi korzeniami, Schleich GmbH generuje obecnie ponad połowę swoich obrotów poza swoim głównym rynkiem w Niemczech. Obecnie większościowym udziałowcem firmy jest Partners Group, globalna firma zarządzająca inwestycjami na rynkach prywatnych. Projektowanie postaci i światów zabaw Schleich®, wytwarzanie narzędzi produkcyjnych oraz testy jakości i bezpieczeństwa odbywają się w Niemczech. Sama produkcja odbywa się na niewielką skalę w siedzibie firmy w Schwäbisch Gmünd, natomiast główna produkcja ma miejsce w zakładach produkcyjnych za granicą.