Metamorfoza Ateneum

Firma Ateneum, największy polski dystrybutor książek, gier, zabawek i artykułów papierniczych, po 17 latach działalności przeprowadziła znaczący rebranding, w którego wyniku nastąpiła pełna zmiana identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Dotychczasowe czarno-pomarańczowe logo z wpisaną w trójkąt sową zastąpił nowoczesny prostokątny biały znak Ateneum na granatowym tle. Nawiązaniem do wcześniejszej identyfikacji wizualnej jest pomarańczowy kolor kropki.

Ateneum jako lider branży potrzebował zmiany wizualnej odzwierciedlającej atrybuty firmy na miarę naszych czasów. Krój czcionki w nowym logotypie podkreśla nowoczesność i dynamikę działalności dystrybucyjnej, a granatowe tło jest symbolem mądrości w działaniu i gwarancji stabilności Ateneum.

Nowy logotyp w pełni odzwierciedla pozycję i charakter Ateneum jako niezawodnego partnera w biznesie, innowacyjnego i wielokrotnie odznaczonego prestiżowymi nagrodami: Diamentami Forbesa i Gazelami Biznesu, a także wyróżnianego w elitarnym gronie najbardziej wpływowych polskich przedsiębiorstw przez cenione europejskie instytucje oraz media biznesowe – komentuje Sławomir Żywczak, PR Manager Ateneum.

Od 2004 roku, czyli od początku istnienia Ateneum, niezmiennie obowiązywał ten sam logotyp. Po 17 latach Zarząd Ateneum podjął decyzję o metamorfozie identyfikacji graficznej Ateneum, aby wizerunek z jednej strony wpisywał się we współczesne trendy, z drugiej – w pełni oddawał charakter firmy. Za koncepcję graficzną odpowiedzialna jest studio projektowe Blokdesign.