Lego inwestuje w rozwój salonów własnych i kanał e-commerce
Duńska Grupa Lego zamierza nadal inwestować w rozwój sieci stacjonarnej, równocześnie wzmacniając kanał online, który staje się kluczowy w branży zabawkarskiej.
Duńska Grupa Lego zanotowała w I półroczu bieżącego roku wzrost obrotów o 4 proc. rok do roku. Wyniosły one globalnie 1,81 mld funtów. W badanym okresie zysk netto spadł jednak o 12 proc. i wyniósł 330 mln funtów.
– Globalny rynek sprzedaży zabawek się zmienia, dlatego jestem usatysfakcjonowany z tych wyników – powiedział Niels B Christiansen, CEO Grupy Lego. Dodał, że Lego stawia obecnie na rozwój sieci sklepów własnych (przede wszystkim na rynkach chińskim oraz hinduskim), a także w sprzedaż w kanale e-commerce. Podkreśla, że ten kanał odgrywa coraz większą rolę w sektorze zabawkarskim.
– Jesteśmy podbudowani naszymi postępami, biorąc pod uwagę wyzwania stojące przed branżą zabawkarską i odejście wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych, takich jak Toys R Us. Te zmiany otworzyły nowe możliwości na wzmocnienie naszych partnerskich relacji ze sprzedawcami detalicznymi i znalezienie nowych sposobów komunikacji z kupującymi i konsumentami za pośrednictwem kanałów cyfrowych i fizycznych – komentuje Niels B Christiansen.
Rozwój sieci stacjonarnej, również w Polsce
Sprzedaż na dojrzałych rynkach, czyli w USA i Europie Zachodniej, rosła w I półroczu w jednocyfrowym tempie. W Chinach, które stają się dla duńskiej Grupy kluczowym rynkiem, sprzedaż wzrosła dwucyfrowo.
Obecnie firma prowadzi ok. 500 sklepów zlokalizowanych na całym świecie. Kluczowym rynkiem do dalszego rozwoju są Chiny. Warto wspomnieć, że na koniec 2019 roku Lego będzie miało na tamtejszym rynku już ponad 140 sklepów w 35 miastach. Poza Chinami spółka otworzy łącznie ponad 70 salonów.
Pierwszy oficjalny sklep Lego w Polsce został otwarty w 2016 roku w warszawskiej Galerii Mokotów. Obecnie posiada salony firmowe w największych polskich miastach, które zlokalizowane są przede wszystkim w galeriach handlowych. Produkty Lego można znaleźć także w licznych sklepach z zabawkami czy produktami dla dzieci.