Festiwal i Targi Gier Planszowych BOOKGAME 2025 w liczbach

27-29 marca 2026 r. odbędzie się kolejne edycja targów BookGame w Krakowie. Warto zapamiętać tę datę, ponieważ wydarzenie z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu zarówno wśród wystawców, jak i odwiedzających. Dla potwierdzenia tych słów, publikujemy imponujące statystyki z tegorocznej imprezy. 

PATRON MEDIALNY: „RYNEK ZABAWEK”. 

Liczba odwiedzających: 13 320
● 7784 dorosłych
● 4699 dzieci od 7. roku życia oraz młodzieży i studentów poniżej 26. roku życia
● 712 gości branżowych
● 125 akredytowanych dziennikarzy i twórców internetowych

 

64% odwiedzających: mężczyźni*

36% odwiedzających: kobiety*

(*na podstawie danych z 32% biletów)

Średnia wieku odwiedzających: 33 lata

Województwa, z których pochodzili odwiedzający: małopolskie, śląskie, podkarpackie, mazowieckie

Na odwiedzających czekały m.in.:

  • strefa wystawców z grami planszowymi, książkami, komiksami, grami paragrafowymi, RPG, grami bitewnymi, puzzlami, klockami, akcesoriami do gier, kostkami Rubika i zabawkami kreatywnymi;
  • największa w Polsce przestrzeń do grania z bezpłatną wypożyczalnią gier;
  • bogaty program edukacyjny dla dzieci i młodzieży;
  • strefa prototypów dla twórców i projektantów gier;
  • turnieje gier planszowych i zawody w układaniu puzzli, klocków LEGO i kostek Rubika na czas;
  • strefa Nintendo, gry terenowe, sesje gier fabularnych RPG z mistrzami gry, w tym sesje dla dzieci;
  • spotkania z autorami książek, twórcami gier i influencerami;
  • program branżowy i spotkania dla nauczycieli i bibliotekarzy;
  • akcja „Gra za grę” (zbiórka gier dla bibliotek);
  • strefa pakowania i wysyłki gier przygotowana przez Tantis i InPost;
  • planszówkowe loody od Good Lood.

Liczba wystawców: 112

Liczba stoisk: 88

W gronie wystawców były firmy z:

  • grami planszowymi,
  • fantastyką, książkami, komiksami, grami paragrafowymi i RPG,
  • bitewniakiami,
  • puzzlami,
  • klockami,
  • akcesoriami do gier,
  • kostkami Rubika,
  • zabawkami kreatywnymi.

 

Powierzchnia games roomu: 5 tys. mkw.

Liczba tytułów w wypożyczalni: 1375

Liczba instruktorów ze Stowarzyszenia Miłośników Gier Planszowych „Gralicja”: 48

Łączna liczba wypożyczeń: 4534

Czas najdłuższej rozgrywki: 671 minut

Średni czas rozgrywki: 71 minut

Liczba gier wypożyczonych przez rekordzistę: 20

 

Do dyspozycji graczy były ponadto:  

  • nocna strefa grania w sobotę;
  • chat „Znajdź współgracza”;
  • strefa prototypów;
  • strefa gier bitewnych;
  • strefa klocków LEGO;
  • strefy wydawców, w których można było poznać zasady gier.

 

Atrakcje dla najmłodszych uczestników imprezy:

  • strefa klocków LEGO, a w niej kreatywne zabawy dla dzieci,
  • warsztaty LEGO Education, strefa pojazdów LEGO RC;
  • strefa klocków konstrukcyjnych Brick Trick;
  • strefa klocków historycznych i militariów COBI;
  • warsztaty kosmiczne i pokaz rakiety AGH Space Systems;
  • turnieje gier planszowych i konkursy układania puzzli na czas;
  • gry terenowe i wielkoformatowe, zabawy fińskimi kręglami Mölkky;
  • strefa nauki gier bitewnych i warsztaty malowania figurek do gier;
  • strefa speedcubingu i warsztaty układania kostek Rubika na czas;
  • sesje gier fabularnych RPG specjalnie opracowanych dla dzieci;
  • strefa szachowa, nauka gry, szachy plenerowe XXL;
  • Strefa Zabaw z animatorami.

 

GOŚĆ SPECJALNY

W tym roku BookGame zaszczycił swoją obecnością dr Reiner Knizia – projektant, legenda gier planszowych, laureat prestiżowych nagród (w tym aż 5 razy German Game Prize), który przybył do Krakowa na zaproszenie BookGame i wydawnictwa Muduko.

 

LAUREACI BOOKGAME AWARD

Gra dla dzieci do 6. roku życia: „Pokaż język” (Granna)
Gra rodzinna: „Halo wieża” (Lucky Ducky Games)

Gra imprezowa: „Zostań prowadzącym MaturaToBzdura” (Matura To Bzdura)

Gra zaawansowana: „Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie” (Rebel)

Gra logiczna: „Dom kotów” (Muduko)

 

Liczba gości branżowych: 712

Liczba dziennikarzy i twórców internetowych: 125

 

PRELEKCJE BRANŻOWE

  • Biblioteka jako miejsce spędzania czasu wolnego. Gry planszowe jako szansa integracji rodzin, znajomych i osób samotnych (Dyrektor Biblioteki Narodowej dr Tomasz Makowski);
  • Warsztaty dla bibliotekarzy: Sztuczna inteligencja w grze – nowoczesne narzędzia dla bibliotekarzy (Wojewódzka Biblioteka Publiczna);
  • Edukacja, rywalizacja, współpraca, czyli najlepsze gry planszowe do wykorzystania podczas lekcji i na przerwach (Jakub Róg, nauczyciel matematyki, prezes Stowarzyszenia Gier Planszowych „Gralicja”);
  • Biblioteka Smart: Gry jako narzędzie rozwoju i edukacji (Miejska Biblioteka Publiczna w Zabrzu);
  • Wspierająca szkoła i świadomy konsument: Jak gry zmieniają edukację młodzieży (be Game).