Festiwal i Targi Gier Planszowych BOOKGAME 2025 w liczbach
27-29 marca 2026 r. odbędzie się kolejne edycja targów BookGame w Krakowie. Warto zapamiętać tę datę, ponieważ wydarzenie z każdym rokiem zyskuje na znaczeniu zarówno wśród wystawców, jak i odwiedzających. Dla potwierdzenia tych słów, publikujemy imponujące statystyki z tegorocznej imprezy.
PATRON MEDIALNY: „RYNEK ZABAWEK”.
Liczba odwiedzających: 13 320
● 7784 dorosłych
● 4699 dzieci od 7. roku życia oraz młodzieży i studentów poniżej 26. roku życia
● 712 gości branżowych
● 125 akredytowanych dziennikarzy i twórców internetowych
64% odwiedzających: mężczyźni*
36% odwiedzających: kobiety*
(*na podstawie danych z 32% biletów)
Średnia wieku odwiedzających: 33 lata
Województwa, z których pochodzili odwiedzający: małopolskie, śląskie, podkarpackie, mazowieckie
Na odwiedzających czekały m.in.:
- strefa wystawców z grami planszowymi, książkami, komiksami, grami paragrafowymi, RPG, grami bitewnymi, puzzlami, klockami, akcesoriami do gier, kostkami Rubika i zabawkami kreatywnymi;
- największa w Polsce przestrzeń do grania z bezpłatną wypożyczalnią gier;
- bogaty program edukacyjny dla dzieci i młodzieży;
- strefa prototypów dla twórców i projektantów gier;
- turnieje gier planszowych i zawody w układaniu puzzli, klocków LEGO i kostek Rubika na czas;
- strefa Nintendo, gry terenowe, sesje gier fabularnych RPG z mistrzami gry, w tym sesje dla dzieci;
- spotkania z autorami książek, twórcami gier i influencerami;
- program branżowy i spotkania dla nauczycieli i bibliotekarzy;
- akcja „Gra za grę” (zbiórka gier dla bibliotek);
- strefa pakowania i wysyłki gier przygotowana przez Tantis i InPost;
- planszówkowe loody od Good Lood.
Liczba wystawców: 112
Liczba stoisk: 88
W gronie wystawców były firmy z:
- grami planszowymi,
- fantastyką, książkami, komiksami, grami paragrafowymi i RPG,
- bitewniakiami,
- puzzlami,
- klockami,
- akcesoriami do gier,
- kostkami Rubika,
- zabawkami kreatywnymi.
Powierzchnia games roomu: 5 tys. mkw.
Liczba tytułów w wypożyczalni: 1375
Liczba instruktorów ze Stowarzyszenia Miłośników Gier Planszowych „Gralicja”: 48
Łączna liczba wypożyczeń: 4534
Czas najdłuższej rozgrywki: 671 minut
Średni czas rozgrywki: 71 minut
Liczba gier wypożyczonych przez rekordzistę: 20
Do dyspozycji graczy były ponadto:
- nocna strefa grania w sobotę;
- chat „Znajdź współgracza”;
- strefa prototypów;
- strefa gier bitewnych;
- strefa klocków LEGO;
- strefy wydawców, w których można było poznać zasady gier.
Atrakcje dla najmłodszych uczestników imprezy:
- strefa klocków LEGO, a w niej kreatywne zabawy dla dzieci,
- warsztaty LEGO Education, strefa pojazdów LEGO RC;
- strefa klocków konstrukcyjnych Brick Trick;
- strefa klocków historycznych i militariów COBI;
- warsztaty kosmiczne i pokaz rakiety AGH Space Systems;
- turnieje gier planszowych i konkursy układania puzzli na czas;
- gry terenowe i wielkoformatowe, zabawy fińskimi kręglami Mölkky;
- strefa nauki gier bitewnych i warsztaty malowania figurek do gier;
- strefa speedcubingu i warsztaty układania kostek Rubika na czas;
- sesje gier fabularnych RPG specjalnie opracowanych dla dzieci;
- strefa szachowa, nauka gry, szachy plenerowe XXL;
- Strefa Zabaw z animatorami.
GOŚĆ SPECJALNY
W tym roku BookGame zaszczycił swoją obecnością dr Reiner Knizia – projektant, legenda gier planszowych, laureat prestiżowych nagród (w tym aż 5 razy German Game Prize), który przybył do Krakowa na zaproszenie BookGame i wydawnictwa Muduko.
LAUREACI BOOKGAME AWARD
Gra dla dzieci do 6. roku życia: „Pokaż język” (Granna)
Gra rodzinna: „Halo wieża” (Lucky Ducky Games)
Gra imprezowa: „Zostań prowadzącym MaturaToBzdura” (Matura To Bzdura)
Gra zaawansowana: „Władca Pierścieni: Pojedynek o Śródziemie” (Rebel)
Gra logiczna: „Dom kotów” (Muduko)
Liczba gości branżowych: 712
Liczba dziennikarzy i twórców internetowych: 125
PRELEKCJE BRANŻOWE
- Biblioteka jako miejsce spędzania czasu wolnego. Gry planszowe jako szansa integracji rodzin, znajomych i osób samotnych (Dyrektor Biblioteki Narodowej dr Tomasz Makowski);
- Warsztaty dla bibliotekarzy: Sztuczna inteligencja w grze – nowoczesne narzędzia dla bibliotekarzy (Wojewódzka Biblioteka Publiczna);
- Edukacja, rywalizacja, współpraca, czyli najlepsze gry planszowe do wykorzystania podczas lekcji i na przerwach (Jakub Róg, nauczyciel matematyki, prezes Stowarzyszenia Gier Planszowych „Gralicja”);
- Biblioteka Smart: Gry jako narzędzie rozwoju i edukacji (Miejska Biblioteka Publiczna w Zabrzu);
- Wspierająca szkoła i świadomy konsument: Jak gry zmieniają edukację młodzieży (be Game).