Dzień Gier Planszowych – jedyna taka okazja w roku!


W Polsce od kilku lat obserwowany jest dynamiczny wzrost zainteresowania grami planszowymi. Stanowi to nie tylko odzwierciedlenie globalnych trendów, ale także dowód na dojrzałość naszego rynku.

Jednym z obowiązkowych punktów w kalendarzu osoby, której bliski jest świat plansz, jest Dzień Gier Planszowych. To z kolei otwiera nowe możliwości przed właścicielami sklepów z zabawkami i grami. Jak najlepiej wykorzystać potencjał zbliżającego się święta? Poniżej kilka inspiracji.

Dzień Gier Planszowych jako święto branżowe


10 października br. cała Polska znów zagra w planszówki. Wydarzenie stało się okazją nie tylko dla pasjonatów, ale również sprzedawców, wydawców i popularyzatorów tego hobby. Święto ma bowiem wielowymiarowe znaczenie – od promocji przez edukację aż po aspekt czysto komercyjny.

Dzień Gier Planszowych jako okazja sprzedażowa

Dla właścicieli sklepów z zabawkami i grami to nie tylko kolejny dzień w kalendarzu. To również szansa na zwiększenie sprzedaży i promocję asortymentu. Sklepy oferują przy tej okazji rabaty, wyprzedaże, konkursy oraz gorące zapowiedzi. Co istotne, nie jest to tylko chwyt marketingowy, ale też doskonała okazja, by pokazać, że gry planszowe są świetnym sposobem na spędzanie czasu – zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

Dzień Gier Planszowych jako forma aktywizacji

Dzień Gier Planszowych jest również doskonałą okazją do aktywizacji klientów. To idealny moment, by z myślą o nich zorganizować lokalne turnieje, warsztaty lub prezentacje nowości, po czym zaprosić do swojego sklepu. Tego typu działania przyciągają zarówno stałych klientów, jak i nowych – zainteresowanych planszówkami lub po prostu ciekawych nowego sposobu spędzania czasu.

Rosnące grono partnerów

Dzień Gier Planszowych z roku na rok przyciąga coraz więcej partnerów. W 2022 r. wzięło w nim udział 228 szkół, 34 biblioteki oraz aż 45 sklepów z grami planszowymi i klubów gier planszowych. Do inicjatywy dołączyły również sieci handlowe, takie jak Lidl, Auchan oraz Empik, które promowały samą ideę grania w planszówki, a przy okazji prezentowały swoją ofertę z tej kategorii. Na uwagę zasługuje fakt, że w tym czasie 30 polskich wydawców aktywnie promowało ideę grania w gry planszowe.

Z myślą o zbliżającej się nowej edycji wydarzenia specjalną akcję promocyjną przygotowuje również platforma Allegro. Świadczy to o rosnącym znaczeniu tego święta w świadomości konsumenckiej. Jego ogromny zasięg w Internecie, wynoszący 2 600 000, potwierdza, że świadomość społeczna wokół Dnia Gier Planszowych rośnie w imponującym tempie.

Właścicielu sklepu, nie przegap szansy!

Jeśli jesteś właścicielem sklepu z zabawkami lub grami, nie możesz przeoczyć Dnia Gier Planszowych. To nie tylko niepowtarzalna okazja sprzedażowa, ale przede wszystkim ogromna szansa na zacieśnienie relacji z klientami oraz promocję grania jako ciekawej formy spędzania czasu. Każdy edycja wydarzenia przynosi coraz większe grono partnerów i zainteresowanych. Warto stać się częścią tej społeczności!

Zdjęcia: Rebel