CoComelon – lider dziecięcego kontentu online

 

Światowy fenomen może się poszczycić 125 milionami subskrybentów i 420 milionami unikalnych odsłon miesięcznie! To absolutny numer 1 wśród kanałów dziecięcych, a zarazem numer jeden wśród treści edukacyjnych. Z takimi wynikami nie ma dyskusji! Markę CoComelon po prostu trzeba znać!

Głównym bohaterem serii jest J.J. – najmłodsze dziecko rodziny Schmidtów. Dwulatek ma starszego brata i siostrę, wspaniałych rodziców i dziadków oraz psa, a w przedszkolu koleżanki i kolegów oraz sympatyczną nauczycielkę. W wielu odcinkach pojawiają się także zwierzęta. J.J. lubi kolorować, bawić się z rodzeństwem, jeść owoce i hasać w parku. Wśród kluczowych atrybutów marki CoComelon są przyjaźń, rodzina, edukacja, kreatywność, wyobraźnia, muzyka, taniec i samodzielność. Odcinki koncentrują się wokół tematów związanych z domem/rodziną, edukacją (przedszkolem/szkołą) oraz zabawą. W każdym z nich można dostrzec treści odwołujące się do atrybutów marki.

CO STOI ZA SUKCESEM MARKI?

Kanał CoComelon na YouTubie zawiera treści interesujące z punktu widzenia grup docelowych, tj. dzieci i rodziców. Dostępne filmy uczą odpowiednich zachowań i w atrakcyjnej formie przekazują informacje o świecie, jednocześnie zachowując zabawny charakter. Nie sposób też nie zwrócić uwagi na piękne animacje 3D i wpadające w ucho piosenki. CoComelon jest pomocny przedszkolakom w nauce liter, cyfr, odgłosów zwierząt i kolorów. Dodatkowo filmy edukują w zakresie codziennych sytuacji, z jakimi spotyka się każdy mały człowiek.

To wszystko sprawia, że CoComelon cieszy się zaufaniem rodziców, a nawet więcej – zapewnia im możliwość zabawy z dziećmi podczas wspólnego oglądania treści! Co istotne, CoComelon jest również dostępny na platformie Netflix, potwierdzając tym samym ogromna popularność tego kontentu (szeroko dostępne materiały zamieszczone w serwisie YouTube są również bezpłatnie oferowane przez najpopularniejszy płatny serwis VoD).

Na uwagę zasługuje popularność opisywanych treści w Polsce. Brak dedykowanej wersji językowej nie jest przeszkodą w docenieniu walorów edukacyjnych CoComelona – kontent jest zrozumiały i atrakcyjny dla grup docelowych także w kraju nad Wisłą. Co więcej, przygody głównego bohatera oraz jego bliskich mogą być dla najmłodszych świetnym sposobem na naukę języka angielskiego!

BOHATER SZEROKO OBECNY W DZIECIĘCYM ŚWIECIE

Bezsprzecznym dowodem na potencjał CoComelona w Polsce są liczne zabawki na licencji, w tym zestawy figurek, samochody oraz mikrofon (dystrybucja: Orbico). Na uwagę zasługują ich jakość, funkcjonalność oraz kolorystyka. Produkty są dostępne m.in. w sieci Smyk. Potencjał CoComelona postanowili również wykorzystać najwięksi wydawcy w Polsce. HarperCollins posiada w portfolio wiele książeczek o przygodach J.J. Warto podkreślić ich zróżnicowanie – te kartonowe skierowane są do najmłodszych, aktywizujące – do nieco starszych odbiorców. Propozycja wydawnicza HarperCollins stanowi doskonałe uzupełnienie treści wideo dostępnych na YouTubie, pozwalając najmłodszym na poznawanie świata oraz rozwijanie umiejętności. Z kolei wydawnictwo Egmont Polska posiada w swojej ofercie magazyn „CoComelon”. Na jego łamach zamieszczane są zadania z życia przedszkolaka wspierające rozwój umiejętności maluchów, np. wodzenie palcem po liniach, rysowanie i kolorowanie kształtów, rozróżnianie elementów, ćwiczenie spostrzegawczości oraz poznawanie kolorów, literek i cyfr. Opiekunowie znajdą tam także wskazówki z podpowiedziami, jak kontynuować zabawę i poszerzać ćwiczenia po przeczytaniu magazynu. Do każdego wydania dołączony jest prezent nawiązujący do materiałów przedstawionych na stronach czasopisma.

JEDNYM SŁOWEM…

Możliwości licencyjnych dla CoComelona jest znacznie więcej. Warto wykorzystać potencjał tej licencji. Zapraszam do rozmów. Chętnie odpowiem na wszelkie pytania.

Dorota Dubielecka – marketing manager w Elc Brands Poland, wiodącej agencji licencyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej, Rosji oraz krajach bałtyckich.

 

*************************

CoComelon: #1 wśród kanałów dziecięcych

  • Ponad 100 milionów subskrypcji na YouTubie.
  • Dedykowany dzieciom w wieku 2-5 lat.
  • Oferuje maluchom m.in. wpadające w ucho piosenki.
  • Przyjemny sposób na naukę języka angielskiego.

*************************

Zdjęcia: Elc Brands Poland