Barbie® wprowadza pierwszą niewidomą lalkę
Niewidoma Barbie, która dołączyła właśnie do kolekcji Barbie Fashionistas, została stworzona we współpracy z American Foundation for the Blind, aby zapewnić, że lalka reprezentuje społeczność osób niewidzących lub niedowidzących.
Firma Mattel wprowadziła na rynek pierwszą w historii niewidomą Barbie, aby umożliwić jeszcze większej liczbie dzieci odnalezienie lalki, która je przypomina i zainspirować wszystkie dzieci do opowiadania niezliczonych historii przez zabawę.
„Barbie to znacznie więcej niż tylko lalka, dzięki niej dzieci mogą wyrażać siebie i odnaleźć poczucie przynależności” – powiedziała Krista Berger, Senior Vice President of Barbie and Global Head of Dolls. „Z dumą wprowadzamy nową niewidomą lalkę do linii Barbie Fashionistas, wzmacniając nasze zaangażowanie w tworzenie produktów inkluzywnych, które wspomagają poczucie globalnej przynależności i promują różnorodność na sklepowych półkach.”
Niewidoma Barbie powstała przy współpracy z American Foundation for the Blind (AFB) – organizacją, która skupia się na tworzeniu świata nieskończonych możliwości dla osób niewidomych i niedowidzących. Zadbano o detale takie jak twarz, akcesoria, ubranko, a nawet samo opakowanie. Wszystko po to, aby zapewnić, że niewidoma lalka jest dokładnym przedstawieniem osoby niewidomej lub niedowidzącej.
Konsultacje z AFB objęły w szczególności:
- Akcesoria: Lalka jest wyposażona w biało-czerwoną laskę z typowym miękkim zakończeniem oraz stylowe i funkcjonalne okulary przeciwsłoneczne. W przypadku niektórych osób niewidomych lub niedowidzących, szczególnie wrażliwych na światło, soczewki takich okularów zapewniają dodatkową ochronę oczu.
- Artykulacja łokci: Niewidoma lalka Barbie ma ruchome łokcie, aby zapewnić komfortowe użycie laski.
- Strój i tkaniny: Marka przeprowadziła testy z dziećmi niewidomymi i niedowidzącymi, aby zapewnić satysfakcjonujące doświadczenia z zabawy. Z pomocą AFB zaprojektowano ubranko lalki złożone z satynowej różowej bluzki oraz spódniczki z teksturowanymi falbankami, które stymulują zmysł dotyku. Dodatkowe szczegóły obejmują zapięcia na rzepy o wysokim kontraście kolorów z tyłu bluzki oraz elastyczną talię spódnicy, co ułatwia przebieranie lalki.
- Opakowanie: Barbie współpracowała z AFB także w zakresie opakowania z ułatwionym dostępem do lalki, na którym znalazł się napis „Barbie” w alfabecie Braille’a.
- Kierunek spojrzenia: Projekt lalki uwzględnił także kierunek spojrzenia osoby niewidomej, która zwykle ma nieco uniesiony wzrok i spojrzenie skierowane na zewnątrz.
„Możliwość współpracowania z Barbie przy tworzeniu niewidomej lalki to był dla nas zaszczyt” – powiedział Eric Bridges, CEO i Prezes American Foundation for the Blind. „Zwiększając reprezentację i świadomość na temat doświadczeń osób niewidomych i niedowidzących, realizujemy nasz wspólny cel, którym jest tworzenie świata inkluzywnego i dostępnego dla wszystkich, w którym każda osoba ma nieograniczone możliwości.”
Tegoroczna kolekcja lalek Fashionistas, w tym niewidoma lalka Barbie, będzie dostępna online już z końcem lipca w cenie 49 zł.
O Mattel
Mattel to wiodąca globalna firma zajmująca się zabawkami i rozrywką dla dzieci oraz całych rodzin. Właściciel jednego z najbardziej ikonicznych portfolio marek na świecie. Angażuje konsumentów i fanów poprzez własne marki franczyzowe, w tym Barbie®, Hot Wheels®, Fisher-Price®, American Girl®, Thomas & Friends™, UNO®, Masters of the Universe®, Matchbox®, Monster High®, MEGA® i Polly Pocket®, a także inne popularne marki, które posiada lub licencjonuje we współpracy z globalnymi firmami rozrywkowymi. Oferta Mattel obejmuje zabawki, treści, produkty konsumenckie, cyfrowe i na żywo, a jej produkty sprzedawane są we współpracy z wiodącymi detalistami i firmami e-commerce na całym świecie. Od swojego założenia w 1945 roku, Mattel jest dumny z bycia zaufanym partnerem, który umożliwia kolejnym pokoleniom odkrywanie radości dzieciństwa i osiąganie pełnego potencjału. Więcej informacji na stronie internetowej: mattel.com.
O American Foundation for the Blind
Założona w 1921 roku American Foundation for the Blind (AFB) tworzy równe szanse i rozszerza możliwości dla osób niewidomych, głuchoniewidomych lub słabowidzących. Oprócz publikowania Journal of Visual Impairment & Blindness (JVIB), AFB jest także dumnym opiekunem Archiwum Helen Keller, honorując dziedzictwo ich najsłynniejszej ambasadorki, która pracowała w AFB przez ponad 40 lat. Dowiedz się więcej na www.afb.org.