AZYMUT: Podsumowanie 2024 r.
To był wyjątkowy rok dla OSDW Azymut – obchodziliśmy 25-lecie założenia firmy. Świętowaliśmy z gośćmi Targów Książki i Mediów Vivelo, Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie i Targów Książki w Krakowie – na urodzinowych spotkaniach i jubileuszowych stoiskach Azymutu. Były wspomnienia, podsumowania i snucie planów na kolejne lata. Oczywiście, przez cały rok dostarczaliśmy książki do bibliotek, księgarń i sklepów. Oto podsumowanie 2024 roku w Azymucie.
Dział Zakupów Azymutu poszerzył portfolio o 40 nowych dostawców; przyjął 20 000 dostaw, zamawiając ponad 6 000 000 egzemplarzy książek – te książki zmieściłyby się na 3 500 paletach w 100 tirach. Nasi opiekunowie klientów odbyli w 2024 r. ponad 300 spotkań z kontrahentami. W pracy zjedli 50 ciast i wypili 3000 kaw – czy to jest tajemnica ich sukcesu?
Dział Marketingu, który w 2024 r. zrealizował dla klientów B2B 2 882 działania marketingowe. Wśród nich było 21 webinariów i szkoleń dla bibliotekarzy, nauczycieli i księgarzy, w których wzięło udział ponad 9 000 uczestników. Informacje o ofercie Azymutu za pośrednictwem newsletterów trafiały również do 6 950 adresatów w bazie mailingowej. Warto podkreślić, że dystrybutor posiada największą bazę biblioteczną wśród hurtowni w Polsce.
Dział Marketingu Azymutu we współpracy z innymi działami oraz księgarzami zorganizował VI edycję Ogólnopolskiego Festiwalu Księgarń i Czytelników Noc Księgarń. W wydarzeniu wzięło udział 180 księgarń z całej Polski, które w wyjątkową noc 4 października 2024 r. zorganizowały ponad 200 wydarzeń. Noc Księgarń cieszyła się ogromnym zainteresowaniem mediów – wg danych IMM pojawiło się o niej 1 900 wzmianek w mediach, a zasięg medialny przekroczył 22 miliony odbiorców.
Dział Sprzedaży Azymutu razem z Działem Marketingu w 2024 r. zrealizował 422 akcje promocyjne dla księgarń i bibliotek. Tylko w ramach tych kampanii sprzedaliśmy 1,5 miliona egzemplarzy książek.
W 2024 r. powiększyła się oferta wydawców dostępnych w Azymucie na wyłączność – dołączyło do nas 30 nowych wydawców a w asortymencie pojawiło się 812 nowych tytułów dostępnych tylko u nas. Wśród nich, tytuły z niezwykle ważnej dla nas serii Wielkie Litery – książki z dużą czcionką. W minionym roku zaproponowaliśmy klientom 260 nowości i dodruków w tej serii.
Azymut to także drukarnia cyfrowa, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy wydrukowała 1 milion 350 tys. egzemplarzy książek dla klientów z Polski i z 7 krajów europejskich: Niemiec, Austrii, Holandii, Łotwy, Estonii, Szwecji i Irlandii.
Dystrybutor książek OSDW Azymut jako jedyny podmiot na rynku oferuje polskim i zagranicznym wydawcom kompleksową obsługę w modelu 360°: od druku książek, przez usługi logistyczne, dropshipping, po dystrybucję i marketing. Dystrybuuje zarówno książki papierowe, jak i e-booki oraz audiobooki. Więcej informacji na www.azymut.pl