EGMONT: Tylko „7 rund” i jesteś Mistrzem! Dziś premiera!

 

„7 rund” to szybka gra karciana, która wymaga strategicznego myślenia, czujności i sprytu. Wydawnictwo Egmont zaplanowało premierę gry na środę, 21 czerwca br. „7 rund” to dziesiąta propozycja z cyklu „Gry do plecaka”, w ramach którego ukazały się dotychczas karciane wersje bestsellerowych gier planszowych i zupełnie nowe, emocjonujące gry dla całej rodziny.

W grze „7 rund” zadaniem graczy jest zebranie jak najwyższej sumy punktów na czterech kartach. W trakcie rozgrywki do czterech kart na ręku dobierają piątą kartę, potem zagrywają jedną z nich i rozpatrują efekt zagranej karty. Gra kończy się, gdy wszyscy gracze rozegrają 7 rund. Zwycięzcą zostaje gracz, którego 4 karty na ręku mają w sumie najwięcej punktów.

„7 rund” to szybka gra wymagająca ciągłej interakcji pomiędzy graczami. W toku gry trzeba wykazać się sprytem, by przekonać rywali do odrzucenia cennych kart, a przy tym zabezpieczyć swoje karty. Przez całą rozgrywkę należy być czujnym, by móc przejść do ataku w odpowiednim momencie.

Gra doskonale ćwiczy umiejętność dodawania, spostrzegania i koncentracji uwagi, a także rozwija zdolności strategicznego myślenia. Dzięki szybkiej rozgrywce i poręcznemu pudełku, w sam raz do plecaka, gra „7 rund” idealnie nadaje się na wakacyjne wyjazdy i spotkania w gronie najbliższych.

Autorem gry jest Thomas Balk, a ilustracje stworzył Martijn Haddering. Elementy gry to 77 kart gry i 7 kart rund. Gra kosztuje 39,99 i jest dostępna na www.egmont.pl w sklepach z planszówkami oraz w księgarniach, salonach sieci Empik i marketach prowadzących sprzedaż gier planszowych. Gra „7 rund” jest przeznaczona do rozgrywek w gronie 2-5 osób powyżej 8 roku życia, a średni czas rozgrywki to 15 minut.

Karciane wersje bestsellerów i gry rodzinne

Egmont rozpoczął wydawanie „Gier do plecaka” w 2019 roku. W ramach serii ukazały się dotychczas karciane wersje takich hitów, jak „Ubongo”, „Pędzące żółwie” czy „Łap za słówka” i zupełnie nowe gry dla całej rodziny: „Archimedes”,  „Criss Cross” i „Lato z komarami”. W serii ukazała się też gra karcianka „Kajko i Kokosz – Szkoła latania” nawiązująca do najpopularniejszej polskiej serii komiksowej o słowiańskich wojach. ”Gry do plecaka” mieszczą się w małych pudełkach – idealnych do wzięcia na wyjazd, spotkanie ze znajomymi czy do szkoły. Mogą być ekonomiczną alternatywą pełnowymiarowych gier, zapewniając rozrywkę na równie wysokim poziomie.

„Archimedes”

Wesoła, szybka i edukacyjna gra, w której gracze tworzą równania matematyczne, starając się jak najszybciej pozbyć wszystkich swoich kart z ręki. Gra „Archimedes” wspiera naukę matematyki oraz myślenia taktycznego. Poprzez dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie młodzi gracze rozwijają swoje kompetencje matematyczne, doskonale się przy tym bawiąc. Na kartach w grze pojawiają się najwięksi matematycy w dziejach.

„Criss Cross” – wykreślanka dla całej rodziny

Gra Reinera Knizi, która rozgrzewa do czerwoności szare komórki. Dzięki prostym zasadom jest idealna, by zagrać zarówno z dziećmi, jak i z seniorami. Rzuć kostkami, wpisz symbole do diagramu i zdobądź jak najwięcej punktów z każdej linii. Jeśli lubisz wyzwania to spodobają ci się także reguły dla zaawansowanych graczy.

„Szkoła latania. Kajko i Kokosz” – gra z bohaterami kultowego komiksu

Przygody Kajka i Kokosza w wersji karcianej to frajda nie tylko dla fanów komiksu. Gra ma dwa warianty zasad, dzięki czemu świetnie sprawdzi się zarówno w gronie 7-latkow, jak i starszych graczy. By pokonać rywali, wystarczy wykorzystać siłę swoich postaci. Wygra gracz, który na koniec gry będzie mieć najmniej punktów karnych. Autorem gry jest Reiner Knizia.

 „Pędzące żółwie” – karciany wyścig do sałaty

Gracze zagrywają karty, starając się przemieścić swoje żółwie jak najbliżej pysznej sałaty. Do końca gry nie wiadomo, którymi żółwiami grają przeciwnicy, co zapewnia wyśmienitą zabawę. Nowe karciane zasady spodobają się wszystkim fanom „Pędzących żółwi”.

 „Ubongo” – karciana wersja przebojowej gry

Każdy gracz otrzymuje 9 kart z różnymi kształtami. Gracze jednocześnie i jak najszybciej wykładają karty na stół, dopasowując pokazane na nich kształty. Kto najszybciej ułoży swoją łamigłówkę, woła „Ubongo”! i zdobywa punkty.

„Łap za słówka” – wytęż umysł, popuść wodze fantazji i łap za słówka!

„Łap za słówka” to karciana wersja wesołej gry słownej pod tym samym tytułem. Ta karcianka świetnie sprawdzi się zarówno podczas imprez ze znajomymi, jak i na wyjazdach integracyjnych czy spotkaniach rodzinnych.

„Lato z komarami” – wyślij komary na wakacje! 

Niech kąpią się w Bałtyku lub zbierają grzyby, aby tylko nie bzyczały już nad uchem. Gracze zagrywają karty na wspólny stos, pozbywając się komarów z ręki. Muszą decydować jaką kartę zagrać i kiedy spasować, by na koniec rundy mieć jak najmniej karnych punktów. Gra toczy się w szybkim tempie, a jednym sprytnym ruchem można zaskoczyć swoich rywali.