Twórczy eksperyment nad Menem

26-30 stycznia 2024 r. we Frankfurcie odbędzie się kolejna edycja największego na świecie trio targowego: Ambiente, Christmasworld i Creativeworld. Dla branży zabawkarskiej szczególnie atrakcyjna pod względem tematyki jest ostatnia wystawa. O tym, co nowego przyniesie, rozmawiamy z OLGĄ MULARCZYK, przedstawicielką Messe Frankfurt w Polsce.

Olga Mularczyk, Messe Frankfurt

W ostatnim czasie zmianom uległa formuła wystawy. Co z targami Paperworld?

Olga Mularczyk: – W branży targowej trochę namieszał covid. Jeszcze w 2020 r. targi Creativeworld odbywały się wraz z Paperworld i Christmasworld. Obecnie sekcja artykułów szkolnych i dla biura została wchłonięta przez Creativeworld i Ambiente, a tym samym targi Paperworld zniknęły z naszego portfolio. Z drugiej strony pandemia przyniosła ze sobą mnóstwo innowacji, choćby platformę do zamówień ConzoomSolutions.

 Z jakich powodów warto wybrać się do Frankfurtu?
– Jest to niespotykana okazja, by w ciągu kilku dni zapoznać się z bogatą ofertą firm z całego świata. Spodziewamy się ponad 4,5 tys. wystawców, wśród których będą firmy z Polski.

Czego można się spodziewać po przyszłorocznych targach Creativeworld?

– Targi to przede wszystkim największa tego typu wystawa artykułów DIY, produktów adresowanych do malarzy i hobbystów oraz różnego rodzaju akcesoriów do robótek ręcznych, w tym farb, pędzli, płócien i sztalug, ozdób na stół i dekoracji domu, gier i pomocy dydaktycznych, a także nowości z kategorii graffiti & street art.

 Jakie najnowsze trendy zostaną zaprezentowane podczas wystawy?

– Messe Frankfurt od lat współpracuje z biurem bora.herke.palmisano, które przygotowuje inspirujący pokaz trendów obejmujący kolory, faktury materiałów i kształty. Podczas przyszłorocznej edycji będzie można wziąć udział w oficjalnej prezentacji „Trendy 24”, a także obejrzeć na żywo przygotowane ekspozycje.

Jakie atrakcje – oprócz samej wystawy – czekają na uczestników?

– Na odwiedzających czekają m.in. Creative Academy, podczas której zaprezentowane zostaną nowinki z zakresu technik DIY, oraz Creative Impuls Award, czyli możliwość wyboru najciekawszych produktów targowych wraz z czasopismem „Cutes & Friends”. Podczas targów wyznaczone zostaną również specjalne strefy Ethical Style Spots prezentujące produkty firm, które rozwijają się zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.

Czy przygotowali Państwo jakieś specjalne pakiety z myślą o nowych wystawcach?

– Każdy z wystawców może skorzystać z pakietów all inclusive. Jest to oferta w pełni wyposażonego stoiska obejmująca powierzchnię wystawienniczą, zabudowę oraz usługi marketingowe. To optymalna opcja dla firm, które do tej pory nie wystawiały się we Frankfurcie.

 Do kiedy wystawcy mogą przesyłać zgłoszenia?

– Nie mamy wskazanej finalnej daty. Jednak w związku z tym, że proces przyznawania stoisk jest w toku, w przypadku zainteresowania targami należy jak najszybciej wypełnić niezobowiązujący druk zgłoszenia online dostępny na www.creativeworld.messefrankfurt.com, w zakładce „Intention to Exhibit”.

A w jaki sposób najłatwiej dokonać rejestracji jako uczestnik?

– Bilet na wydarzenie najlepiej zakupić online na www.visitortickets.messefrankfurt.com. Należy przy tym pamiętać, że obowiązuje on na wszystkie trzy wydarzenia w ramach Home of Consumer Goods: nie tylko Creativeworld, ale również Ambiente oraz Christmasworld. Wszystkim, którzy chcą odwiedzić targi, proponujemy również możliwość skorzystania z naszej oferty wyjazdu z pełnym serwisem. Szczegółowe informacje znajdą na https://poland.messefrankfurt.com/pl/wyjazd-z-pelnym-serwisem-na-targi-creativeworld.

Dziękuję za rozmowę.

Creativeworld 2024 w hasłach

  • „Calm essentials: less is more”
  • „Vintage vibes: revival of the nostalgic”
  • „Funny styles: humour that inspires”

Creativeworld w liczbach

Edycja 2023 – liczba wystawców: 243 firmy, w tym 5 wystawców z Polski

Edycja 2024 – spodziewana liczba wystawców: 250 firm

 

Zdjęcia: Messe Frankfurt