Raz do roku wielkie święto…

Czekają na nie z niecierpliwością zarówno wystawcy, jak i odwiedzający z całego świata. Służą nie tylko spotkaniu się i wymianie informacji, ale też są miejscem poważnych transakcji.

Portrait, Teamfoto, Thomas Postert, Bildnummr: cfc_13_002_007.CR2

Fpt.: Teamfoto, Thomas Postert

Mowa oczywiście o kolońskich targach Kind + Jugend, z których menedżerem Thomasem Postertem rozmawia Agnieszka Chwiłka-Florek.

Jak na przestrzeni lat zmieniały się Międzynarodowe Targi Artykułów dla Dzieci i Niemowląt Kind + Jugend?

Thomas Postert: – Do 2003 r. nasza impreza skupiała się raczej na modzie dla dzieci i niemowląt niż codziennej odzieży dla maluchów. Rok później opracowaliśmy nową jej koncepcję. Tym samym targi poszerzyły się o segment odzieży dla dzieci i maluchów uczących się chodzić, nosidła, wózki i meble dla dzieci. Uwzględniając cykl zaopatrzenia, zmieniliśmy częstotliwość organizacji Kind + Jugend, które teraz odbywają się raz w roku i są wiodącymi targami artykułów dla dzieci i niemowląt na całym świecie.

Jakie największe przeszkody – o ile takie wystąpiły – udało się Państwu w międzyczasie pokonać?

– Kryzys finansowy w 2008 r., a co za tym idzie – nowe wyzwania ekonomiczne w krajach nim dotkniętych – nie ułatwiały nam zadania. Kolejną przeszkodą, którą musieliśmy pokonać, była konsolidacja zapotrzebowania. Ciążyła na nas ogromna odpowiedzialność – musieliśmy zapewnić imprezie wiodącą pozycję na światowym rynku. Cel udało się osiągnąć w ciągu zaledwie kilku lat, co uważam za ogromny sukces. W międzyczasie Kind + Jugend stały się drogą do zdobycia nowych rynków dla producentów międzynarodowych. Wynika to głównie z tego, że w Kolonii spotykają się najwięksi rynkowi gracze i zapadają istotne decyzje dotyczące zamówień.

To teraz z drugiej strony: co udało się dobrze wykorzystać dla rozwoju imprezy?

– Nie uważam, że Kind + Jugend to tylko forma prezentacji produktów. Oczywiście jest to ich istotnym filarem, ale dla nas najważniejsze są składane tu zamówienia. I tak ma pozostać, bo w końcu targi to miejsce, w którym spotykają się ze sobą popyt i podaż. Zapewniamy naszym gościom odpowiednią atmosferę oraz warunki do prowadzenia skutecznej działalności biznesowej. Ponadto oferujemy bogaty program informacyjny, który stanowi wartość dodaną dla odwiedzających. W naszym Trend Forum eksperci z branży dzielą się przydatnymi informacjami i zaleceniami dotyczącymi np. wejścia na rynki nowych krajów, typowych zachowań młodych rodziców oraz zarządzania pomysłami i innowacjami. Nasza koncepcja targów, zorientowana na typowe fazy rozwoju produktu, jest adresowana do wszystkich uczestników rynku, począwszy od młodych projektantów aż po globalnych graczy o ugruntowanej pozycji. Dzięki wprowadzeniu Consumer Award postawiliśmy też na odbiorcę końcowego.

Czy w dzisiejszych czasach, kiedy wykorzystanie Internetu jest tak powszechne i zapewnia łączność z całym światem, osobiste kontakty są równie ważne jak kiedyś? 

– Nic nie zastąpi osobistych kontaktów oraz wymiany doświadczeń. Zarówno wystawcy, jak i odwiedzający podkreślają, że Kind + Jugend są ważną platformą wymiany informacji. Dzięki nim mogą się spotkać, wymienić doświadczenia, skorzystać z programów wspierających, wziąć udział w dedykowanych wykładach oraz warsztatach.

Czy zapadły Panu w pamięć spektakularne sukcesy polskich wystawców osiągnięte właśnie dzięki obecności na targach Kind + Jugend? 

– Liczba polskich wystawców podczas Kind + Jugend w ciągu ostatnich lat systematycznie się powiększa. Wzrasta też powierzchnia, jaką zajmują. To pozwala stwierdzić, że Kind + Jugend stanowią ważną platformę biznesową i spełniają oczekiwania polskich przedsiębiorstw, które mogą dzięki nim nawiązać kontakty z partnerami handlowymi i nowymi przedsiębiorstwami z całego świata. Wielu naszych stałych wystawców przykłada coraz większą wagę do rozbudowy stoisk prezentując swoje produkty profesjonalnie i ciekawie, tym samym przyciągają coraz więcej klientów. Jesteśmy przekonani, że udział w tegorocznych targach również przyczyni się do rozwoju ekonomicznego i wzrostu pozycji wystawców.

 Jakie nowości/nowe tematy pojawią się podczas tegorocznej imprezy?
– W tym roku skoncentrowaliśmy się na designie oraz wysokiej jakości produktach. Nasi goście oczekują spektakularnych, innowacyjnych nowości, które nigdy wcześniej nie były prezentowane.

Jak najlepiej przygotować się do wizyty w Kolonii z punktu widzenia wystawcy?

– Najlepszą metodą jest skontaktowanie się z naszym zespołem projektowym ds. targów. Wspólnie ze 100 zagranicznymi przedstawicielami wspieramy wystawców, zapewniając im cały szereg usług, począwszy od konstrukcji stoiska poprzez PR po działania reklamowe.

 Jak dystrybutorzy, hurtownie, sklepy powinny zaplanować zwiedzanie terenów targowych, aby jak najbardziej efektywnie wykorzystać swój pobyt w Kolonii?

– Z punktu widzenia odwiedzających Kind + Jugend to impreza bardzo dobrze zaplanowana. Poszczególne hale są podzielone ze względu na segment produktów, a krótkie trasy w obrębie obiektu w Kolonii ułatwiają orientację. Zachęcam przy okazji do odwiedzenia naszej strony internetowej oraz zarejestrowania się w Matchmaking365, platformie umożliwiającej, w ramach przygotowań do eventu, wymianę informacji oraz organizację spotkań z innymi uczestnikami targów.

Czy wystawców z każdym rokiem przybywa?

– Tak, wystawców z każdym rokiem jest więcej. 100.000 mkw. powierzchni wystawienniczej w halach 10 i 11 targów w Kolonii zarezerwowano już w całości, na trzy miesiące przed ich rozpoczęciem. W tym roku zaprezentuje tam swoje nowości oraz udoskonalone rozwiązania w segmencie mebli dla dzieci, fotelików, odzieży, wózków dla dzieci oraz produktów higienicznych 1.200 przedsiębiorstw z ponad 50 krajów. Dla porównania w roku 2004 było to „zaledwie” 400 wystawców na 50.000 mkw.

 W jaki sposób targi w Kolonii zabiegają o klientów?
– Działania takie prowadzimy za pośrednictwem naszych zagranicznych przedstawicieli, którzy doskonale znają rynek docelowy i potrafią w odpowiedni sposób zachęcić potencjalnych wystawców oraz zwiedzających do udziału w targach. Sami oferujemy im spotkania na miejscu w celu zapewnienia im kompletnego doradztwa lub bierzemy udział w określonych wydarzeniach odbywających się w wybranym sektorze, co pozwala nam nawiązać kontakty z nowymi klientami. Kind + Jugend to dobrze znana impreza, obecnie najważniejsza, jeśli chodzi o połączenie najlepszego designu i najwyższej jakości w przemyśle dziecięcym oraz niemowlęcym. W Kolonii swoje nowości prezentują czołowe przedsiębiorstwa z branży. Rosnąca liczba wystawców krajowych i zagranicznych oraz odwiedzających potwierdza wysoki poziom Kind + Jugend oraz to, że impreza stanowi idealną platformę biznesową dla ekspertów z branży.

 Jaki procent stanowią wystawcy i odwiedzający z Polski?
– Liczba polskich wystawców podczas ubiegłorocznej edycji Kind+Jugend osiągnęła rekordową ilość 66 firm. Stanowi to ok. 6 proc. łącznej liczby wystawców. Natomiast liczba odwiedzających osiągnęła ponad 1.900 gości.

Nie da się ukryć, że coraz silniejszą grupę podczas targów Kind + Jugend stanowią zabawki. Które spośród nich cieszą się największą popularnością wśród odwiedzających?

– W roku 2006 utworzyliśmy na targach segment dla niemowląt i maluchów uczących się chodzić. Dotychczas jego powierzchnia rozrosła się do 8.000 mkw., a prezentowane tam produkty cieszą się ogromną popularnością. Ostatnio – oprócz zabawek – zapanowała moda na małe podarunki, które są wręczane rodzicom tuż po narodzinach dziecka.

W jakim zakresie wystawcy mogą liczyć na Państwa wsparcie?

– Jesteśmy centralną platformą w branży handlowej i przemysłowej, dzięki czemu wspieramy wystawców we wszystkich obszarach, które mają znaczenie z punktu widzenia targów, także przed imprezą i po jej zakończeniu. Ponadto poprzez udział w Kind + Jugend otwierają się dla nich nowe rynki.

 Jakie ułatwienia czekają w tym roku na gości i wystawców?

– Oprócz wymienionej już platformy Matchmaking365 oferujemy naszym wystawcom eventy wykraczające poza tematykę targów, a także formułę bezpośredniego kontaktu, co jest szczególnie istotne dla partnerów zagranicznych. Dodatkowo dzięki tzw. grupie wsparcia przygotowujemy oferty informacyjne i promocyjne dla grup docelowych, począwszy od start-upów i młodych projektantów po globalnych markowych producentów o ugruntowanej pozycji.

Jakie seminaria będą towarzyszyć targom? W których z nich warto wziąć udział?

– W tym miejscu należy wspomnieć o naszym Trend Forum, podczas którego eksperci branżowi w formie wykładów oraz warsztatów dzielą się z dystrybutorami przydatnymi informacjami i zaleceniami, np. odnośnie wejścia na nowe rynki, typowego zachowania młodych rodziców, zarządzania pomysłami i innowacjami. Poza tym oferujemy spotkania oraz wycieczki dotyczące „produktów dla dzieci w Brazylii i Chinach”.

Wkrótce zostanie ogłoszona lista nominowanych do konkursu Kids Design Award 2016. Czy możemy spodziewać się miłych niespodzianek?

– Otrzymaliśmy w tym roku ponad 100 zgłoszeń, dzięki czemu będziemy promować najlepsze rozwiązania. Z pewnością znajdzie się wśród nich kilka niespodzianek, których nie można przegapić.

Podczas tegorocznej edycji wystawcy powalczą również o prestiżowe tytuły najbardziej innowacyjnych produktów Kind + Jugend Innovation Award, a także o swoje miejsce w gronie laureatów plebiscytu Wybór Rodziców…

 – Oprócz Consumer Award, w ramach którego rodzice wybierają ulubione produkty przed targami, przyznawana jest Innovation Award. Zgłoszone produkty są oceniane na podstawie wcześniej zdefiniowanych kryteriów, z których największe znaczenie mają: innowacyjny charakter, bezpieczeństwo, dodatkowe korzyści związane z wykorzystaniem przez klienta, design oraz rzemieślniczy charakter. Jeśli kandydaci uzyskają wysoki wynik w tych kategoriach, mają duże szanse na zdobycie Innovation Award.

 

Zatem do zobaczenia już 15 września w Kolonii! Dziękuję za rozmowę.