Standem w klienta

Najważniejsze powody, dla których warto wstawić ekspozytor do swojego sklepu, nawet jeśli wymaga to zmian w aranżacji, a także argumenty przemawiające za tym, by sami producenci i wydawcy poważnie rozważyli zaprojektowanie dedykowanych regałów z myślą o atrakcyjnej ekspozycji swojej oferty wskazuje KRZYSZTOF BUJALSKI, prezes firmy Bedeker, która świadczy usługi merchandisingowe na rzecz firm, stale współpracując w tym zakresie m.in. z Wydawnictwem Nasza Księgarnia.

 5 powodów, dla których warto zaprojektować stand dedykowany ofercie firmy

  1. Możliwość pokazania wybranej serii produktów w jednym miejscu. Stand pomaga również budować wizerunek firmy na rynku.
  2. Możliwość idealnego dopasowania wysokości i szerokości półek pod wybrane produkty oraz planowane zatowarowanie.
  3. Możliwość przygotowania planogramu ułożenia produktów na poszczególnych półkach (np. na niższych produkty dedykowane dzieciom, a na wyższych – ich rodzicom).
  4. Na podstawie planogramu firma może łatwo obliczyć wartość pełnego zatowarowania i oferować stand np. podczas targów jako zakup pakietowy dla swoich kontrahentów. Cena takiego standu może zostać wliczona w wartość zatowarowania oraz kolejnych zamówień.
  5. Klienci w bardzo prosty sposób mogą oceniać zatowarowanie i domawiać towar. Dzięki temu unikną „przetowarowania”, a dodatkowo będą dobrze zorientowani w rotacji towaru. Pozwoli im to również uzyskać informację zwrotną, czy stand w danym punkcie zarabia na siebie.

5 powodów, dla których warto wstawić stand do sklepu

  1. Bieżąca kontrola zapasów, a z drugiej strony – dobra orientacja w tym, co ewentualnie warto domówić. Sprzedawca nie musi się martwić, jakie produkty i w jakich ilościach zamówić, o ile otrzymał wcześniej szczegółowy planogram zatowarowania (powinien on być co jakiś czas aktualizowany o nowości i ewentualnie niedostępność na rynku wybranych produktów).
  2. Klient w jednym miejscu znajdzie całą ofertę wybranej serii wydawniczej lub produktów firmy, dzięki czemu w przyszłości wróci do punktu.
  3. Służy zakupom impulsowym, zwiększając w ten sposób wartość koszyka.
  4. Świetnie odnajdzie się w punktach, w których nie zostało przewidziane miejsce na ekspozycję wybranej serii produktów.
  5. Jest mobilny, co ma znaczenie w przypadku sezonowych zmian wystroju sklepu. Z reguły idealnie wypełnia też wolną nawet niewielką przestrzeń, którą trudno byłoby ciekawie zagospodarować w inny sposób.

Zdjęcia: Bedeker