NASZA KSIĘGARNIA: Rusza ważna kampania społeczna „Razem przy planszy – razem w emocjach”
10 października br. rozpocznie się zorganizowana przez Komitet Ochrony Praw Dziecka i Wydawnictwo „Nasza Księgarnia” ogólnopolska kampania społeczna „Razem przy planszy – razem w emocjach”. Data jest nieprzypadkowa – właśnie tego dnia obchodzone są Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego oraz Dzień Gier Planszowych.
W dobie cyfrowych bodźców i natłoku obowiązków wspólne spędzanie czasu w rodzinie staje się rzadkością. Tymczasem fundamentami zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży są przede wszystkim bliskość i rozmowa. I właśnie na ten fakt położyli akcent organizatorzy kampanii „Razem przy planszy – razem w emocjach” – Komitet Ochrony Praw Dziecka oraz Wydawnictwo „Nasza Księgarnia”, którego gry regularnie zdobywają najwyższe laury w konkursie „Świat Przyjazny Dziecku” (organizowanym przez KOPD).
Na czym polega moc planszówek?
W centrum działań znalazły się gry planszowe. Ich walory w komunikacji z dziećmi i młodzieżą są nie do przecenienia – planszówki angażują, rozwijają, wzmacniają więzi rodzinne i poczucie bezpieczeństwa, wreszcie są dobrym punktem wyjścia do rozmów. Uczą współpracy, radzenia sobie z emocjami i porażką. Plansza stanowi także idealną przestrzeń do budowania relacji.
– Gry planszowe nie tylko bawią – one łączą i otwierają drzwi do świata emocji. Poprzez kampanię chcemy pokazać rodzicom i opiekunom, że rozmowa z dzieckiem może zacząć się od wspólnej rozgrywki – podkreśla dr Aleksandra Piotrowska, psycholożka dziecięca, ambasadorka kampanii.
Ambasadorzy kampanii
Działania Komitetu Ochrony Praw Dziecka i Wydawnictwa „Nasza Księgarnia” zdecydowali się wesprzeć:
- Marcin Perfuński, SuperTata.TV,
- dr Aleksandra Piotrowska, psycholożka dziecięca,
- Anna Koźlik, logopedka artystyczna i promotorka gier planszowych, współprowadząca konkurs „Planszowa Gra Roku”,
- Przemek Staroń, polski nauczyciel i wykładowca, Nauczyciel Roku (2018), finalista Global Teacher Prize (2020),
- Marta Młyńska, edukatorka, trenerka.
PLAN DZIAŁAŃ
25 września – 9 października: kampania komunikacyjna (informacja prasowa, filmy z ambasadorami, posty w social mediach, ekspercki artykuł, konkurs z grami Naszej Księgarni, materiały edukacyjne dla rodziców)
10 października – kameralne wydarzenie finałowe w Warszawie (debata i wspólne granie przy planszy z udziałem młodzieży, psychologów, pedagogów i ambasadorów kampanii)