Spielwarenmesse 2023: Feel the Spirit!
Pod takim hasłem odbędzie się przyszłoroczne spotkanie branży zabawkarskiej w Norymberdze. Od 1 do 5 lutego uczestnicy międzynarodowych targów zabawek będą odkrywać nowe produkty i trendy, pogłębiać osobiste kontakty i zdobywać cenną wiedzę. Organizator wystawy – Spielwarenmesse eG – zapowiada liczne nowości, ale jednocześnie skorzystanie ze sprawdzonych rozwiązań. Z kolei nowe funkcje platformy biznesowej Spielwarenmesse Digital pozwolą poszerzyć osobiste doświadczenie z uczestnictwa w imprezie.
Targi Spielwarenmesse od lat łączą całą branżę – od wiodących producentów po innowacyjne start-upy. Podczas przyszłorocznej edycji wystawcy zaprezentują swoją ofertę w podziale na 13 grup produktowych. Dzięki zaaranżowaniu terenu wystawy w oparciu o sprawdzone rozwiązania przedstawiciele sprzedawców będą mogli doświadczyć nowych produktów i trendów wszystkimi zmysłami, a także przekazać swoje opinie bezpośrednio wystawcom.
Niezastąpione spotkania na żywo
– Odbiór wystawy ze strony branży jest niezmiennie pozytywny. Wszyscy cieszą się na wielki zjazd po tak długim czasie, kiedy było to niemożliwe – podkreśla Christian Ulrich, rzecznik zarządu Spielwarenmesse eG. Ponadto osobisty udział w targach pozwala zaoszczędzić koszty i czas zarówno po stronie wystawców, jak i zwiedzających – ich efektywność biznesowa stoi na dużo wyższym poziomie.
Inspirujące wystawy specjalne
„Specials by Spielwarenmesse eG” zapowiada powiew świeżości w codziennej pracy. Hasłem przewodnim w hali 4 będzie „Stationery meets toys”. W strefie Insights-X, nazwanej tak od targów artykułów papierniczych, biurowych i piśmienniczych (PBS), sprzedawcy znajdą inspiracje dla segmentu przyborów szkolnych (back-to-school). Warta rozważenia jest także wizyta w dziale Tech2Play zlokalizowanym w hali 4A. W tym znanym z wcześniejszych edycji obszarze zgromadzone zostanie to, co najważniejsze w branży zabawek elektronicznych w kategoriach: Robot Toys, RC Toys, Virtual Play i Electronic Learning. Z kolei strefa Toys go Green – jako kontynuacja megatrendu z roku 2022 – stanowić będzie zapowiedź zrównoważonego rozwoju. Produkty z tego obszaru zaprezentowane zostaną w hali 2. Z kolei osoby szukające usług dla sprzedawców i producentów powinny skierować swoje kroki do hali 7, w której rozlokowane zostaną instytuty badawcze i kontrolne, producenci opakowań oraz dostawcy usług marketingowych. Wszyscy oni stanowią nową grupę wystawców z sektora usługowego, który nabiera coraz większego znaczenia w codziennej działalności.
Innowacje w jednym miejscu
Profesjonalni uczestnicy targów znajdą w hali 3A niepowtarzalne pomysły na produkty. StartupArea zgromadzi międzynarodowych debiutantów i młode innowacyjne firmy z Niemiec (Junge Innovative Unternehmen – JIU), zmieniając tę przestrzeń w raj dla odkrywców nowości. W Galerii Nowych Produktów nabywcy znajdą kreatywne impulsy do tworzenia swojego asortymentu. Na kompaktowej powierzchni wzrok przyciągać będą zebrane w jednym miejscu produkty nominowane do nagrody ToyAward 2023, jak i nią wyróżnione. Wręczenie nagród po raz pierwszy odbędzie się podczas PressPreview. Licznie zapowiada się również reprezentacja start-upów i młodych firm prezentujących swoje innowacje. Dopełnieniem wydarzenia będzie odbywający się na żywo konkurs ToyCocktail oraz wspólny lunch.
Więcej niż wystawa…
Jednym z głównych celów Spielwarenmesse jest wymiana wiedzy. Okazją do tego będzie m.in. Toy Business Forum (hala 3A), które jest uznanym formatem oferującym najwyższej klasy wykłady eksperckie na aktualne tematy branżowe i handlowe, takie jak digitalizacja, zrównoważony rozwój, różnorodność oraz trendy w handlu i zabawkach. W ramach wydarzenia przedpołudnia od środy do soboty poświęcone będą sprawdzonej formule LicenseTalks. Prezentacje i dyskusje panelowe z międzynarodowymi ekspertami branżowymi dotyczyć będą najnowszych trendów w zakresie licencjonowania, przykładów najlepszych praktyk i wskazówek dla nowicjuszy. Tuż obok swoje wielkie wejście mieć będą najważniejsze trendy w sektorze zabawek. Wyspy tematyczne zaproszą odwiedzających do zapoznania się z przykładami rozmaitych produktów. Codzienne wykłady w ramach Toy Business Forum koncentrować się będą również na trendach zabawkarskich określonych przez dwunastoosobowy międzynarodowy komitet ds. trendów targów Spielwarenmesse.
Nowe miejsce spotkań
Branża gier zaprezentuje się w targowy piątek w hali 11.1. W tym celu Spielwarenmesse sprowadza do Norymbergi „Internationale Spieleerfindermesse – Game Inventors Convention” Bawarskiego Archiwum Gier, poszerzając w ten sposób możliwości współpracy na arenie międzynarodowej. Wynalazcy gier z całego świata będą mieli możliwość zaprezentowania swoich prototypów przed doświadczonymi projektantami. Wydarzenie zakończy się wspólną imprezą networkingową. Organizatorzy spełnią również oczekiwania wystawców, takich jak Noch, Gebr. Faller, Märklin i Tamiya Carson, organizując z myślą o nich wystawę produktów związanych z modelarstwem kolejowym i ogólnym dla użytkowników końcowych. – Firmy z tego segmentu mają szczególne relacje ze swoją grupą docelową i teraz będą miały możliwość uzyskania bezpośredniej informacji zwrotnej na temat prezentowanych innowacji – wyjaśnia tę decyzję Christian Ulrich.
Rozbudowa Spielwarenmesse Digital
Wszyscy, którzy pojawią w Norymberdze osobiście, będą mogli wzbogacić swoje doświadczenia o elementy cyfrowe. Rozbudowane funkcje platformy biznesowej Spielwarenmesse Digital pozwolą przedstawicielom handlu odnaleźć nawiązane wcześniej kontakty, a także poszukać nowych zgodnie z określonymi zainteresowaniami. Wiele najważniejszych wydarzeń targów będzie transmitowanych na żywo na Spielwarenmesse Digital (m.in. prezentacje na Toy Business Forum oraz ceremonia wręczenia nagród ToyAward). Nie należy również zapominać o inspirujących ToyTalks, podczas których omówione zostaną nowości produktowe, a także trendy i tematy okołotargowe. Czerwona sofa stanie się miejscem prowadzenia wywiadów i utrzymanych w lekkim tonie rozmów z ciekawymi gośćmi. Od 2023 r. Spielwarenmesse Digital będzie dostępna przez cały rok jako platforma branżowa, z uwzględnieniem programu wykładów i prezentacji produktów przez producentów.
Planowanie doskonałe
Zespół Spielwarenmesse zapewnia również wsparcie w zakresie optymalizacji przygotowań do targów. Od jesieni wystawcy otrzymywać będą cenne wskazówki dotyczące jak najlepszej prezentacji w formie webinariów na żywo. Filmy będą dostępne w dwóch językach – niemieckim i angielskim. Równie pomocna jest aplikacja Spielwarenmesse App. Dzięki synchronizacji ze Spielwarenmesse Digital przedstawiciele branży zawsze będą mieć pod ręką dane wszystkich wystawców, plany hal i elementy zapisane na liście ulubionych. Praktycznym rozwiązaniem jest również możliwość zapisywania kontaktów partnerów biznesowych bezpośrednio w książce adresowej za pomocą kodu QR.
– Dzięki rozbudowie platformy cyfrowej chcemy przede wszystkim ułatwić wystawcom, przedstawicielom handlu i mediów z całego świata powrót na wiodące w skali globalnej targi branżowe, gdzie po tak długim czasie znów poczują prawdziwe emocje związane z tym wydarzeniem – podsumowuje Christian Ulrich.
Sprzedaż biletów na Spielwarenmesse 2023 ruszy w połowie listopada br.
Mapa Spielwarenmesse® 2023
Produkty lifestyle’owe wejście
Lalki, pluszaki hala 1
Artykuły dla niemowląt i małych dzieci hala 2
Zabawki drewniane, zabawki z materiałów naturalnych hala 3, 3A
Artykuły szkolne, papiernicze, do projektów kreatywnych hala 4
Zabawki techniczne, zabawki edukacyjne, figurki hala 4, 4A, 5, 6
Zabawki elektroniczne hala 4A
Sport, rekreacja, outdoor + usługi dla sprzedawców i producentów hala 7
Modelarstwo kolejowe i ogólne hala 7A
Artykuły świąteczne, karnawałowe, fajerwerki hala 9
Gry, książki, nauka i eksperymenty hala 10.0, 10.1, foyer 10
Grupa mieszana hala 11.0, 12.0, 12.2
Zdjęcia: Spielwarenmesse