Trend „Zrób to sam” króluje!

Insights-X

Fot.: Spielwarenmesse

Ten rok przynosi kontynuację popularności produktów „Zrób to sam”. Wszyscy chcą się chyba pokazać od lepszej, kreatywnej strony… Nie są na to odporni ani młodzi, ani starzy.
„Express Yourself” (wyraź siebie), jeden z centralnych tematów targów Spielwarenmesse® 2015, stał się po prostu mega-trendem. W istocie to odrodzenie rękodzieła, które jest relaksujące, twórcze i prowadzi do powstania rzeczy wyjątkowych. Na powrót odwołuje się ono do tradycyjnych dziedzin: rysunku, malarstwa, projektowania artystycznego, robótek ręcznych dla dzieci, wykorzystania drewna i tkanin.
Oczywiście musimy poczekać z ocenami, co przyjmuje się na rynkach najbardziej, ale widać jedno – tradycyjni dostawcy zabawek oraz wydawcy książek z coraz większą uwagą śledzą ten trend. Przykładowo, Ravensburger ogłosił ostatnio, że jednym z kreatywnych tematów jesieni będzie „So Styly – I Love Shoes” – dziewczynki w wieku od 8 lat będą mogły stworzyć swoje własne kolekcje dekoracyjnego obuwia. Z kolei w swojej serii arskreativ range, firma arsEdition przedstawia aż 13 tematów zabaw, m.in. arkuszy brokatowych naklejek. Oetinger, wydawca książek Astrid Lindgren, stawia na marszczące i skrzypiące zabawki dla dzieci dużych i małych. Mammut Spiel & Geschenk stawia na kreatywne budowanie, a SES Nederland skupia się z kolei na twórczości… niemowląt (seria myfirst).
Koloński Instytut Handlu Detalicznego wskazuje na ciągły wzrost popytu na kreatywne zabawki zachęcające do rękodzieła i podejmowania własnej twórczości. Znajduje on odzwierciedlenie w kilkuprocentowych wzrostach tej kategorii na poszczególnych rynkach europejskich. Jakby na potwierdzenie tych danych, niemieckie stowarzyszenie dostawców artykułów papierniczych odnotowało w pierwszej połowie roku 2-procentowy wzrost sprzedaży, przy czym segment materiałów piśmienniczych wzrósł aż o 6%.

Sektor papeterii możesz lepiej odkryć podczas Insights-X, nowej wystawy papeterii, od 8 do 11 października 2015 w Norymberdze. Poznaj najnowsze trendy w sektorze artykułów biurowych, szkolnych i hobbystycznych!