Brio przechodzi pod skrzydła Ravensburgera

brio_pun_p0mgaguhzn

Grupa Ravensburger kupiła od szwedzkiego inwestora Proventus słynną szwedzką firmę zabawkarską Brio. Marka Brio znana jest przede wszystkim z wysokiej jakości kolejek drewnianych. Vendor Proventus był głównym właścicielem Brio przez ponad 10 lat i doprowadził do rewitalizacji marki i zyskownego rozwoju przemysłu zabawek drewnianych. Nabycie firmy przez Ravensburgera związało także dwa rodzinne interesy, które łączy podobna filozofia korporacyjna i produktowa, jak również długotrwała historia i tradycja – 131 lat istnienia na rynku Ravensburgera oraz 130 lat Brio. – Zakup Brio zgodny jest ze strategią wzrostu rozwoju zagranicznego Ravensburgera oraz rozszerzenia swojej działalności z rynku gier na rynek zabawek – mówi prezes firmy Ravensburger Karsten Schmidt. Ravensburger znany jest konsumentom nie tylko z gier planszowych i puzzli, lecz także jako wydawca książek, którego możemy rozpoznać po logo z niebieskim trójkątem. Przejęcie Brio pozwoli grupie Ravensburger wzmocnić swoją pozycję jako firmy zabawkarskiej, jednocząc przy tym dwie silne marki w jedną strukturę. Marka Brio także na tym zyska – ze względu na obecność Ravensburgera na rynku międzynarodowym oraz jego wieloletnie doświadczenie i zaangażowanie w segmencie rodzinnym i dziecięcym. Heikki Takanen, prezes Brio Holding, komentuje przejęcie firmy następująco: – Cieszymy się, że Brio dołączy do grupy Ravensburger. Pozwoli to na zwiększenie nowych długoterminowych możliwości oraz przyspieszy wzrost. Firma TM Toys, dawny dystrybutor tej marki, prowadzi obecnie rozmowy na temat sprzedaży wyrobów Brio w naszym kraju.