Jurassic World: dinozaury wiecznie żywe!

Popularności dinozaurów z „Jurassic World” nie sposób zakwestionować. Prehistoryczne stwory fascynują osoby w każdym wieku – do tego stopnia, że na całym świecie średnio 8 na 10 dorosłych obejrzało przynajmniej jeden film z serii! W Polsce świadomość marki Jurassic World wśród nastolatków oraz dorosłych (13-54 lat) sięga nawet 90%, zaś wśród dzieci (chłopcy 6-12 lat) 82%! 

Od 10 czerwca br. fani sagi o dinozaurach będą mogli wybrać się do kina na najnowszą część – film „Jurassic World: Dominion”. Jego prolog można już oglądać na oficjalnym kanale Universal Pictures na YouTube – w momencie zamykania do druku tego wydania „Rynku Zabawek” miał on ponad 48 milionów wyświetleń!

Tym razem oprócz historii świata zaatakowanego przez dinozaury na ekranie zobaczymy motyw walki o przetrwanie. Kto wyjdzie z niej zwycięsko? Ludzie czy dinozaury? A jeśli te drugie, to czy po przejęciu panowania będą potrafiły odnaleźć się w świecie zniszczonym i zaśmieconym przez człowieka (motywy ekologii oraz zrównoważonego rozwoju również zostały poruszone w filmie)?

KALEJDOSKOP PRODUKTÓW

Warto podkreślić, że na przestrzeni lat Jurassic World urósł do rozmiarów franczyzy. Marka ma coś do zaoferowania osobom w każdym wieku – zarówno pod kątem treści, jak i produktów.

Na zapotrzebowanie ze strony najmłodszych konsumentów odpowiadają takie firmy, jak Tomy, Mattel, Trefl oraz LEGO. I tak Tomy od kilku miesięcy ma w swojej ofercie linię zabawek na licencji Jurassic World dla niemowląt i przedszkolaków. Mattel oferuje najwyższej jakości zabawki i figurki akcji, które cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Rynkową nowością są produkty z linii Heroes of Goo Jit Zu (dystrybutor: TM Toys). Figurki do kolekcjonowania z serii Jurassic World oferuje także Funko. LEGO proponuje rozbudowane serie klocków dla dzieci w różnym wieku (w tym LEGO Duplo). W gronie licencjobiorców Jurassic World są również Clementoni, Ravensburger oraz Cartamundi. Z kolei Trefl wprowadza właśnie do swojej oferty linię puzzli Jurassic World oferującą produkty o różnym stopniu trudności (dedykowane dzieciom oraz osobom dorosłym). W okresie jesienno-zimowym portfolio produktów na licencji Jurassic World uzupełnią m.in. pluszaki. Nie zabraknie także innych nowości.

Oprócz zabawek dostępne są też m.in. artykuły papiernicze i szkolne od firmy Beniamin, pościele i ręczniki od firmy Halantex oraz ubrania od EplusM na licencji Jurassic World.

LICENCJA NA LATA

Zasięgowa kampania promocyjna filmu „Jurassic World: Dominion” obejmie okno zakupowe związane z Dniem Dziecka, a tym samym wpłynie na decyzje zakupowe rodziców i innych „gift giversów”. W efekcie będą oni szukać w sklepach zabawek i innych upominków na licencji Jurassic World. Apetyt na nie na pewno nie zmaleje wraz z końcem obecności filmu w kinach. W międzyczasie rekordową popularność zdążył osiągnąć serial animowany „Park Jurajski: Obóz kredowy” (Netflix). Kolejny sezon będzie dostępny już latem i spodziewamy się, że tak jak poprzednie znajdzie się w czołówce popularności.

Na tym jednak nie koniec! W roku 2023 szykują się bowiem wielkie urodziny marki, tj. 30. rocznica premiery pierwszego filmu z sagi „Jurassic Park”/„Jurassic World”! Wszystko to pozwala sądzić, że dinozaury jeszcze długo będą wyznaczać trendy również w naszym świecie.

DO DINOZAURÓW NA SKRÓTY…

Markę Jurassic World reprezentuje na polskim rynku firma Elc Brands. Zachęcam do kontaktu i podjęcia rozmów na temat współpracy licencyjnej oraz dystrybucyjnej. Z przyjemnością odpowiem na Państwa pytania.

 

Emilia Wieczorek, partnership & category sales manager Elc Brands Poland

(zdjęcie mamy, stopka uaktualniona z poprzedn. numeru)

Zdjęcia: Elc Brands Poland