Barbie w pandemii z najwyższą sprzedażą od ponad pięciu lat

Sprzedaż Barbie (Mattel) osiągnęła w 2020 r. 1,35 mld dol. To najwięcej od co najmniej 2014 r. Sprzedaż lalek wzrosła o 16% na całym świecie. Pozwoliło to firmie Mattel odnotować najlepszy rok sprzedaży od 2017 r. Pandemia okazała się dobrym czasem dla przemysłu zabawkarskiego, który zyskał na ograniczeniach innych form rozrywki.

Gwałtowny wzrost popytu nadwyrężył też łańcuchy dostaw na początku roku. Ynon Kreiz, dyrektor generalny Mattela powiedział jednak, że firma, która jest również właścicielem takich marek jak Hot Wheels, ostatecznie była w stanie sprostać nadzwyczajnemu wzrostowi popytu na produkty.

Hasbro, czyli największy rywal firmy Mattel, który jest właścicielem m.in. Nerfa i gier planszowych takich jak Monopoly, poinformował na początku lutego, że jego sprzedaż w całym roku 2020 spadła o 8%, do około 5,4 mld dol. Stało się tak pomimo wzrostu o 4% w ostatnim kwartale.

Czytaj więcej…

Żródło: marketingprzykawie.pl