FUNIVERSE – gorące nowości!

FUNIVERSE – nowe gry wydawane przez firmę REKMAN są coraz bardziej popularne! Oto kilka gorących nowości:

„Little Big Fish”: Wiek: 8+. Liczba graczy: 2. Czas: 15 min.

Little Big Fish

Little Big Fish jest grą taktyczną dla dwóch graczy, którzy rywalizują między sobą, aby szybciej od przeciwnika zjeść jego 5 rybek.Na początku, każdy z graczy ma trzy małe rybki w pierwszej linii planszy, przy czym plansza składa się z czterech planszetek, tworzących razem kwadrat. Aby urosnąć, rybka musi zjeść plankton. Kiedy przesuniesz się na pole, na którym znajduje się rybka przeciwnika tego samego rozmiaru lub mniejsza niż twoja, zjadasz ją. Małe rybki są szybkie, ale delikatne; mogą zjadać małe rybki, przy czym same mogą być zjedzone przez każdą rybkę. Jednak tylko one mogą przepływać przez wraki. Średnie rybki zjadają małe i średnie rybki przeciwnika i nie mogą przepłynąć przez wraki. Duże rybki zjadają wszystkie rybki i również nie mogą przepływać przez wraki. W swojej turze przesuwasz jedną ze swoich rybek o dwa pola lub dwie swoje rybki o jedno pole. Rybki mogą poruszać się prostopadle, ale musisz rozpatrzeć efekt pola, zanim zrobisz drugi ruch. Przesuń się na pole z planktonem, aby twoja rybka urosła. Przejdź na pole narodzin, aby dodać jedną rybkę ze swojej rezerwy na planszę. Wraki działają jak tunele dla małych rybek, a pola „?” pozwalają Ci dobrać żeton, wykonać jego efekt i odrzucić go. Możesz obrócić planszetkę, natknąć się na rybaka, lub dostać gratisową rybkę. Rozpocznij wyścig i jako pierwszy zjedz pięć rybek!

Zawartość:
– Instrukcja
– 4 plansze
– 8 żetonów Niespodzianki
– 8 żetonów Planktonu
– 24 figurki Rybek

 

„Ilôs”. Wiek: 10+. Liczba graczy: 2-5. Czas: 45 min.

ILOS

W grze Ilôs przyjdzie nam konkurować o zasoby nowoodkrytego archipelagu. Jako zamożni kupcy będziemy pływać od wyspy do wyspy, wysadzając tam naszych eksploratorów. Będą oni budować kopalnie, stragany, plantacje, fortece czy przeszukiwać starożytne ruiny. Wszystko to, abyś mógł się nazwać najbogatszym kupcem Ilôs. Każdy gracz dysponuje z góry określoną ilością statków oraz eksploratorów. Plansza jest tworzona na bieżąco w trakcie rozgrywki przez każdego z jej uczestników. Wszystkie ruchy są wykonywane za pomocą kart. Ich rodzajów jest niewiele, co nie ogranicza decyzyjności. Celem jest zbieranie jak największej ich ilości, gdyż każde wykonanie akcji wymaga od nas spalenia odpowiedniej ilości kart z ręki. Zbieranie samych zasobów to jednak nie wszystko. Niekiedy trzeba bronić się przed piratami, mierzyć się z problemem wyczerpanych zasobów czy też spiskować podnosząc ich wartość. Ruszaj więc na szerokie wody i walcz o miano najzamożniejszego kupca archipelagu Ilôs!Ilôs to gra karciana z mechaniką zarządzania kartami na ręku dla 2 do 5 graczy. Prosta, przystępna, ale o dużej strategicznej głębi. Gra o produkcji zasobów dla całej rodziny.

Zawartość:
– 90 kart akcji
– 5 zasłonek
– 5 planszetek
– 25 statków
– 50 odkrywców
– tabela cen rynkowych
– 10 znaczników wzrostu cen
– 20 kafelków planszy
– 152 żetony zasobów
– 10 żetonów budynków
– instrukcja

 

„Carta Impera Victoria”. Wiek: 8+. Liczba graczy: 2-4. Czas: 20 min. 

Carta Impera Victoria

Carta Impera Victoria to gra CIVilizacyjna oraz dyplomatyczna, w której rozwijasz swój naród. Zdobądź jako pierwszy hegemonię w jednej z domen, aby tworzyć historię, ale nie spuszczaj oczu ze swoich przeciwników. Tworzenie tymczasowych sojuszy może być najlepsze, aby zapobiec triumfowi innego gracza… i pamiętaj, niekiedy atak jest najlepszą obroną! Bardziej szczegółowo — gracz wygrywa, gdy osiągnie hegemonię w jednej z domen. Jeśli tak się nie stanie i nie będzie więcej kart do dobrania, gra się kończy, a gracze podliczają większości w każdej z domen, czym punktują, aby określić zwycięzcę. CIV obejmuje sześć obszarów konkurencji (domeny): armię, religię, ekonomię, naukę, kulturę i utopię. 104 karty w grze są podzielone na trzy wieki, które reprezentują naturalną ewolucję globalnej cywilizacji na osi czasu, ale karty każdej z domen nie są podzielone równo. Na przykład, po zakończeniu drugiego wieku, jeśli jeszcze nie osiągnąłeś hegemoni w religii, czas pomyśleć o innej strategii. Każda domena daje inną moc. Istnieją również różne rodzaje tych mocy, dwa poziomy efektów stałych i jeden efekt odrzuconej karty dla każdej domeny. Wykorzystanie kombinacji tych mocy będzie konieczne, aby być pierwszym, który osiągnie hegemonię — ale użycie tych mocy jest również sposobem, aby powstrzymać innych zawodników przed zwycięstwem. Będziesz potrzebował wszystkich swoich umiejętności dyplomatycznych, aby uzyskać pomoc od innych i zapobiec wygranej innego gracza. Dzisiejszy przyjaciel może być jutrzejszym wrogiem, więc uważaj na resztę i pomyśl, która kombinacja mocy może doprowadzić do niespodziewanego zwycięstwa! Bądź pierwszy, który z niej skorzysta! Gra zawiera zasady gry 1 na 1, gry zespołowej 2 na 2 i gry dla 3-4 graczy.

Zawartość:
– 4 planszetki
– 1 moneta kultury
– 104 karty

 

„Paper Tales”. Wiek: 12+. Liczba graczy: 2-5. Czas: 30 min.

Paper Tales

Był taki czas, dawno, dawno temu, kiedy po Ziemi chodziło mnóstwo fantastycznych stworzeń, a świat targany był przez nieustające heroiczne wojny. Paper Tales są ostatnim zachowanym reliktem tych zapomnianych czasów. Nadeszła chwila, by ponownie otworzyć tę księgę i uwolnić legendarne wieki! Przeżywaj fantastyczne wieki wielkich walk i ekspansji w Paper Tales. Zmieniaj kombinacje swoich poddanych i fantastycznych istot na podstawie swoich osiągnięć oraz ich wieku, bo wszystko przemija z czasem, nawet magiczne stworzenia i wielcy herosi! Napisz nową legendę o prawowitym władcy, który przyniósł jedność rywalizującym królestwom. Bardziej szczegółowo — Paper Tales jest grą karcianą, w której gracze wykładają karty jednocześnie. W każdej turze gracze przygotowują od czterech do pięciu jednostek, które następnie rekrutują do swojego królestwa — zakładając, że mogą za nie zapłacić. Wybory te określają zdolność graczy do zwycięstw w bitwie, generowania dużych dochodów, konstruowania budynków dających nowe możliwości i zdobywania punktów legendy. Musisz jednak pamiętać, że miejsce w twoim Królestwie jest ograniczone, a Jednostki będą przemijać w nieubłaganym upływie czasu. Stwórz kompleksową strategię, dostosuj kształt swojej krainy zgodnie z możliwościami i ograniczeniami, a dokonasz wielkich osiągnięć!

Zawartość:
– 1 Tor punktacji
– 1 drewniany znacznik Czasu
– 30 Monet o wartości 1
– 10 Monet o wartości 5
– 30 znaczników Przemijania
– 5 Kart Pomocy Gracza
– 5 drewnianych znaczników punktacji
– 25 kart Budynków
– 81 kart Jednostek