Regulamin promocji i konkursów świątecznych
Święta Bożego Narodzenia to bardzo dobry czas na przeprowadzanie różnego rodzaju akcji marketingowych, w tym promocji i konkursów. Pozwalają one na zwiększenie sprzedaży i silniejsze przywiązanie konsumentów do marki.
Warto więc zastanowić się, jak powinien wyglądać dobrze sporządzony regulamin dla takich akcji, zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, iż przepisy Kodeksu cywilnego o przyrzeczeniu publicznym (art. 919-921), które stosuje się do promocji i konkursów, są stosunkowo lakoniczne.
Regulamin konkursu lub promocji jest niezwykle istotny z punktu widzenia zabezpieczenia interesów organizatora akcji i uniknięcia potencjalnych komplikacji. Powinien wskazywać podstawowe informacje na temat organizatora konkursu (musi być nim podmiot posiadający osobowość prawną), miejsca i czasu jego przeprowadzenia. Kolejną istotną kwestią jest określenie kategorii osób mogących wziąć udział w danej promocji/konkursie i warunków przystąpienia. Jeżeli akcja związana jest z konkretnym produktem należy precyzyjnie wskazać jaki produkt, gdzie i w jakich ilościach trzeba zakupić, aby wziąć udział w konkursie/promocji. Ponadto regulamin może przewidywać ograniczenia lub wyłączenia podmiotowe – np. zakaz wielokrotnego udziału tej samej osoby lub zakaz przystępowania przez pracowników organizatora.
Autorem tekstu jest Paweł Szulc, Aplikant Adwokacki w K|P|R|F Law Office
Cały artykuł po tym linkiem: