60 LAT KLOCKÓW LEGO® I NIESKOŃCZONEJ KREATYWNOŚCI

Zestawy_LEGO_Lata_70-te_Environment, 1970s

W 2018 roku Grupa LEGO świętuje 60. rocznicę powstania kultowego klocka LEGO. 60 lat temu, dzięki prostemu pomysłowi dodania wypustki do plastikowego klocka, powstała jedna z najbardziej ekscytujących i popularnych zabawek na świecie – klocki LEGO. Od tej pory, zabawa stała się czystą radością, a budowanie z klocków LEGO daje każdemu dziecku szansę na kreowanie swych własnych, wymyślonych światów i historii.

Dzieci_I_Klocki_LEGO (5)

– Zabawę klockami LEGO napędza dziecięca fantazja i ciekawość, a klocek LEGO jest jej „sercem” i najważniejszą częścią. Nieustanne składanie i rozdzielanie elementów LEGO powoduje, że dzieci mogą zbudować wszystko, co tylko sobie wyobrażą. „Ogranicza” ich jedynie wyobraźnia. Zabawa klockami LEGO pomaga małym dzieciom być otwartym oraz odkrywać i rozwijać rozmaite umiejętności, niezbędne w XXI wieku, takie jak kreatywność, współpraca i rozwiązywanie problemów* – mówi Julia Goldin, szef ds. marketingu Grupy LEGO.

Grupa LEGO rozpoczęła produkcję plastikowych klocków w 1949 roku, jednak dopiero 9 lat później, w 1958 roku powstał klocek LEGO, który znamy dziś. Przez wiele lat powstawały różne wersje, aż w końcu opracowano projekt ikonicznego modelu klocka LEGO, który od tej pory nie był już znacząco zmieniany. Unikalny wygląd oraz jakość i bezpieczeństwo, na które Grupa LEGO kładła nacisk przez ostatnie 6 dekad sprawia, że dwa klocki LEGO wyprodukowane w odstępie 60 lat mogą wciąż do siebie pasować!

Budowanie kreatywności przez ponad 60 lat

Klocki LEGO cechuje wyjątkowa jakość, możliwość nieustannego budowania i przebudowywania modeli oraz niekończące się godziny zabawy. Klockami LEGO bawią się wszystkie pokolenia, a twórczą zabawą inspirowały się i nadal inspirują kolejne generacje budowniczych, twórców i marzycieli. Tak było w 1958 roku, i tak jest i dziś.

Mimo że Grupa LEGO nieustannie wymyśla nowe możliwości zabawy, pierwotna misja rmy nigdy nie uległa zmianie. Ideą było i jest budować przyszłość dzieci poprzez kreatywną zabawę i rozwój wyobraźni. Każdego roku Departamenty Obsługi Klienta otrzymują tysiące ciepłych listów od młodych geniuszy kreatywności LEGO, którzy nieustannie przypominają rmie, co jest najważniejsze. Oto kilka przykładów:

– To jest tak, jakbyś mógł przeskoczyć do innego świata, do raju, tylko za pomocą umysłu – Helen (11 lat). – Uwielbiam to, ponieważ mogę budować, bawić się i używać wyobraźni – Lincoln (7 lat).

– Wszystkie dzieci są obdarzone wyobraźnią i rozpoczynają swoją podróż przez życie z niezwykłym potencjałem, ciekawością i kreatywnością. Doświadczenia poprzez zabawę są ważne, by pomóc im zachować kreatywność i ciekawość w życiu. Chcemy rozpalić wyobraźnię młodych pokoleń i inspirować dzieci, by marzyły o świecie, którego nawet sobie nie wyobrażamy – dodaje Julia Goldin.

Fakty o klockach LEGO®:

Ole Kirk Kristiansen, twórca klocków LEGO, wyprodukował pierwsze klocki w 1949 roku. Nazywały się Automatic Binding Bricks (klocki samołączące). Cztery lata później ich nazwę zmieniono na LEGO® Mursten (po duńsku klocki LEGO) i ukazały się w pięciu kolorach: białym, czerwonym, żółtym, niebieskim i zielonym.

Oryginalne klocki były płaskie, więc miały ograniczone funkcje w zabawie. Można było budować z nich modele, które rozpadały lub przewracały, gdy się je poruszyło. Gdy dzieci bawiły się płaskimi klockami, nieustannie pracowano nad ich ulepszeniem poprzez dodanie wypustek. W końcu, w 1958 roku projekt klocka LEGO był perfekcyjny.

Zabawne fakty:

• Sześć „2×2” klocków LEGO można ułożyć na ponad 915 milionów sposobów.

• Jeśli zbudujesz kolumnę z 40 miliardów klocków LEGO, dosięgnie ona księżyca.

• Formy używane do produkcji elementów LEGO są dokładne do 0,004 mm – mniej niż grubość pojedynczego włosa. Dlatego klocki LEGO można łatwo łączyć.

• Do produkcji klocków LEGO jest wykorzystywanych ponad 60 kolorów.

• Produkuje się ponad 3700 różnych elementów LEGO (włączając wszystkie typy klocków LEGO i innych elementów).

*The Future od Jobs Report (World Economic Forum) wymienia rozwiązywanie problemów, krytyczne myślenie i kreatywność jako trzy najważniejsze umiejętności potrzebne w pracy w przyszłości.