10 najpopularniejszych sieci handlowych w Polsce

Wśród 10 najpopularniejszych sieci handlowych w naszym kraju nie ma żadnej z polskim kapitałem, a u lidera zestawienia przynajmniej raz w miesiącu zakupy robi pawie każdy Polak. Z badania Market Side, o którym pisze „Rzeczpospolita”, wynika także, że statystycznie robimy zakupy w czterech sieciach handlowych.

Z raportu firmy Market Side wynika, że w 2017 r. statystyczny dorosły konsument miesięcznie robił zakupy w czterech różnych sieciach handlowych, gdy w 2012 r. było to 2,5 sieci. Na bardzo podzielonym rynku jest jednak grupa mocnych liderów.

„Rzeczpospolita” opisała raport firmy badawczej Market Side, który pokazuje, w jakich sieciach handlowych Polacy robią zakupy. Do pierwszej dziesiątki nie załapała się żadna sieć z polskim kapitałem. Społem znalazło się dopiero na 11. miejscu. W tej sieci zakupy deklaruje 15 proc. badanych.

Oto 10 sieci handlowych, w których najczęściej robimy zakupy (odpowiadający mógł zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź).

1. Biedronka – 85 proc. wskazań
2. Lidl – 52 proc. wskazań
3. Kauland – 34 proc.
4. Auchan – 30 proc.
5. Tesco (supermarkety) – 20 proc.
6. Tesco (hipermarkety) – 19 proc.
7. Żabka – 19 proc.
8. Netto – 17 proc.
9. Intermarche – 16 proc.
10. Carrefour (hipermarkety) – 16 proc.

Źródło: dlahandlu.pl