IV edycja Kid’s Biz Fair za nami!

Ponad stu wystawców i blisko tysiąc odwiedzających, to statystyki tegorocznej edycji targów Kid’s Biz Fair. Centrum EXPO XXI Warszawa w tych dniach wypełniło się przedsiębiorcami działającymi w branży dziecięcej, osobami planującymi rozpoczęcie biznesu w tym sektorze oraz przedstawicielami mediów branżowych. Imprezie towarzyszyły liczne szkolenia i warsztaty, jak też Gala Kid’s Biz Awards.

Prestiżowa lokalizacja, komfortowe wnętrze Hali Centrum EXPO XXI czy termin targów sprzyjały przedgwiazdkowym kontraktacjom. Obok języka polskiego, między stoiskami, słychać było także j. angielski, niemiecki i rosyjski. Wśród wystawców znaleźli się producenci z: Ukrainy, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Chin. – W tym roku nasi wystawcy byli naprawdę dobrze przygotowani do udziału w targach. Na większości stoisk można było spotkać kompetentnych, wyposażonych w profesjonalne materiały promocyjne i informacyjne pracowników, prowadzących rozmowy biznesowe i opowiadających o swoich produktach z zaangażowaniem – komentuje Sylwia Babicz, Manager Targów Kid’s Biz Fair.

Obok znanych producentów, jak Playmobil, Dumel swoją ofertę prezentowały także marki, które na rynek produktów dziecięcych wkroczyły niedawno, m.in. podbijający serca rodziców i ekspertów branży miś Whisbear czy gra rodzinna „Pytaki“.

Kid’s Biz Awards
Szansą na zaistnienie dla najmłodszych marek, które jeszcze nie zdążyły zapracować na stoisko w przestrzeni targowej, był organizowany po raz pierwszy plebiscyt Kid’s Biz Awards. – Jesteśmy na dorobku, stoiska w tym roku nie mieliśmy, ale być może w przyszłej edycji doczekamy się miana Wystawcy. Nagroda w plebiscycie Kid’s Biz Awards jest dla nas jednak ogromną radością i szansą na zaistnienie w świadomości branży – mówiła Adriana Bernecka, założycielka marki TuTamTu. Produkty zgłoszone do udziału w konkursie oceniało wymagające Jury złożone z ekspertów, przedstawicieli branży dziecięcej i mediów, w tym Anna Wakulak, Redaktor Naczelna „Rynku Zabawek“.
Nagrody dla najlepszych
Wśród laureatów znaleźli się zarówno znani producenci, jak i marki debiutujące na rynku. – Jesteśmy bardzo dumne, zależało nam, by wygrać właśnie w tej kategorii – mówi Adriana Bernecka, właścicielka nowej marki TuTamTu, której kolekcja kartonowych klocków edukacyjnych „Warszawski Alfabet” zajęła pierwsze miejsce w kategorii „Wpływ na kreatywność”. – Dla marki, która debiutuje na rynku, to wielki sukces. Przebiłyśmy się w gąszczu konkurencji i dałyśmy się zauważyć, mamy nadzieję, że pomoże nam to pojawić się w kolejnych kanałach dystrybucji. W tym także pomagają targi, dziś przeprowadziłam dwie obiecujące rozmowy – dodaje właścicielka TuTamTu.
Podobne odczucia ma Michał Kreczmański, Game & Business Developer w firmie DOBRETO Wydawnictwo, które wydało grę rodzinną „Pytaki“. – Jesteśmy zachwyceni tymi nagrodami. Dwa pierwsze miejsca w kluczowych dla nas kategoriach: Innowacja oraz Z edukacją na tak!, to potwierdzenie unikalności i wartości naszej rodzinnej gry. Te nagrody są dla nas szczególne z dwóch powodów. Są to pierwsze Targi Międzynarodowe, w których braliśmy udział i konkurencja była ogromna. To, co dla nas także bardzo ważne, to wybitne osoby w Jury, które testowały i oceniały nasze „Pytaki“.

Zabawka roku – na te produkty warto zwrócić uwagę
Jedną z najbardziej oczekiwanych kategorii była Zabawka Roku. Dokonując oceny produktów, Kapituła brała pod uwagę trzy grupy wiekowe: dzieci w wieku 0-3, 3-7 i 7-12.
Zabawką Roku dla najmłodszych został Pałąk z zabawkami Done By Deer Zoopreme, dystrybuowany przez Blue Ocean. W kategorii wiekowej 3-7 zwyciężyła gra „MARBLES“ marki Avenue Mandarine, dostępnej w sklepie GRALUX. Pierwsze miejsce wśród produktów dedykowanych najstarszym dzieciom, zajęła linia Magic Sand marki SMIKI.
Cieszy nas wygrana w plebiscycie Kid’s Biz Awards i tytuł „Zabawki Roku 2015” dla piasku kinetycznego „Magic Sand” marki SMIKI, który jest dostępny wyłącznie w sklepach Grupy Smyk. Tym bardziej, że oceny dokonali przedstawiciele branży, a konkurencja jest naprawdę mocna. Nagroda potwierdza dobry kierunek, w którym od lat kroczą projektanci naszych marek własnych, czyli: SMIKI i COOL CLUB, kładąc coraz większy nacisk na wysoką jakość produktów, bezpieczeństwo oraz wspieranie rozwoju kreatywności dziecka – komentował Dariusz Kuźniarski, dyrektor ds. zakupów Non-Fashion, Smyk Sp. z o. o.

Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie http://www.kidsbizfair.com/gala-kid-s-biz-awards